کد خبر : 5203
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 15:40
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
خطیب جمعه سرفاریاب با یادآوری سالروز شهادت آیت اللّه قدوسی و سرتیپ دستجردی و قیام ۱۷ شهریور یا جمعه سیاه، استقلال و آزادی ایران اسلامی را ثمره و مرهون رشادتها و جانفشانی های انسانهای شجاع و فداکاری هایی دانست که در مقام شهادت، همه ما مدیون خون پاک آنان هستیم.

نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و با امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها ضمن توصیه و سفارش به خود و همه نمازگزاران برای رعایت تقوی با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی علیه السلام که فرمودند؛ در دنیا مواهب و لذایذ فراوان وجود دارد ولی پرهیزکاران از شب زنده داری، التماس و تضرع به درگاه خدای بی نیاز، لذت می برند و پاداش را در جای دیگر انتظار می کشند، پرداخت و رستگاری پرهیزکاران را در پرتو رعایت تقوای الهی دانست.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه سلسله مباحث مربوط به ارزش و اهمیت خانواده و تربیت نسل پاک با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام، فرزند ( بدون توجه به دختر یا پسر بودن ) را یکی از عظیم ترین نعمت های حضرت حق بر انسان دانست و طبق فرموده پیامبر اکرم (صلی اللّه علیه وآله وسلم ) پسر و دختر را نعمت و احسان معرفی نمود و همچنین به تعابیر مختلف اسلامی که اولاد انسان را به عنوان پاره تن و میوه قلب یاد کرده است، پرداخت.
زارعی پور گفت؛ هر انسانی نسبت به فرزندش تکلیف و مسئولیت سنگینی دارد و رسیدگی به وضع جسمی و روحی فرزند و توجه خاص به تربیت و رشد و کمال ایشان را از اهم عبادات و از بهترین اموری دانست که خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام به آن نظر دارند.
وی گفت؛ کسی که زحمت تربیت فرزند و صالح شدن او را بر خود هموار کند، درهای رحمت حق در دنیا و آخرت را بر روی خود باز کرده است.
ایشان افزود؛ در فرهنگ اسلام، تربیت الهی فرزند باعث خیر دنیا و آخرت آدمی است و فرزند صالح و شایسته را از شفیعان روز محشر برای نجات انسان از درد و رنج دانست.
زارعی پور در ادامه به روایتی از امام سجاد علیه السلام که فرمودند؛ خدایا به باقی ماندن فرزندانم و به شایسته نمودنشان برای پیروی از من و بهره مند شدنم در دنیا و آخرت از ایشان بر من منت گذار و عمر آنان را به سود من طولانی کن پرداخت و گفت: نتیجه این می‌شود پدر و مادری که سبب تربیت فرزند صالح و حفظ او از عذاب آخرت هستند در پیشگاه حضرت حق از اجر عظیم و نعمت کبیر برخوردار هستند و در مقابل، آنان که توجهی به تربیت معنوی فرزند ندارند و از او تنها یک موجود مادی گرا می‌سازند منفور خدا و مستحق عذاب الهی در روز قیامتند.
ایشان با گرامی داشت سالروز شهادت رئیس علی دلواری سردار شجاع ایرانی و روز مبارزه با استعمار انگلیس و استکبار از خیانتهای برخی حاکمان به کشور با بستن قرار دادهای ننگین سخن گفت و به فرموده رهبر معظم انقلاب «راه رهائی از سلطه بیگانگان را بازیابی هویت اصلی ملتها و تکیه بر نیروها و توانمندیهای داخلی» دانست.
وی با یادآوری سالروز شهادت آیت اللّه قدوسی و سرتیپ دستجردی و قیام ۱۷ شهریور یا جمعه سیاه، استقلال و آزادی ایران اسلامی را ثمره و مرهون رشادتها و جانفشانی های انسانهای شجاع و فداکاری هایی دانست که در مقام شهادت، همه ما مدیون خون پاک آنان هستیم.
خطیب جمعه سرفاریاب همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و سه ساله امام حسین علیه السلام، حضرت رقیه سلام اللّه علیها را تسلیت عرض نموده و بیان اینکه مبارزه با نفاق چون شبه بر انگیز است بسیار سخت تر از کفر است، امام حسن علیه السلام را افشاء کننده خط نفاق عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.