کد خبر : 10846
دیدگاه‌ها برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از برنامه‌های اساسی نظام است/در ماده ۲۶ و ۳۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواردی که به بهبود معیشت و اقتصاد مردم کمک می‌کند مطرح شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 2:34
-

بیشترین افراد جامعه در روستاها زندگی می‌کنند بنابراین نقش بهورزان و کارورزان در آموزش

سید حسین رازیان

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از برنامه‌های اساسی نظام است/در ماده ۲۶ و ۳۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواردی که به بهبود معیشت و اقتصاد مردم کمک می‌کند مطرح شده است

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از برنامه‌های اساسی نظام است/در ماده ۲۶ و ۳۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواردی که به بهبود معیشت و اقتصاد مردم کمک می‌کند مطرح شده است
آموزش‌های صحیح عامه‌پسند در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دکتر سعید جاودان سیرت، در نشست خانواده و جوانی جمعیت گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از برنامه‌های اساسی نظام است که در راستای افزایش جمعیت به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه زمانی براساس سیاست‌های غلط فرزند کمتر زندگی بهتر جامعه را به سمت ناباروری سوق دادیم.

وی اشاره کرد: در صورتی که همه دستگاه‌ها برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همکاری و هم‌افزایی داشته باشند می‌توانیم در کمترین زمان آنچه در حوزه جوانی جمعیت است را محقق کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های زیادی در حوزه جوانی جمعیت اجرا کرده اما به تنهایی نمی‌توانیم به اهداف مدنظر برسیم و نیازمند همکاری دانشگاه یاسوج، بهزیستی و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها هستیم.

دکتر سعید جاودان‌سیرت، عنوان کرد: بیشترین افراد جامعه در روستاها زندگی می‌کنند بنابراین نقش بهورزان و کارورزان در آموزش خانواده‌های روستایی برای اجرای سیاست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده‌ها مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، بیان کرد: ماحصل جلسات باید منجر به افزایش تعداد باروری و تولد فرزندان شود و اگر تعداد باروری افزایش پیدا کند یعنی برنامه‌ها را به خوبی اجرا کردیم.

دکتر جاودان‌سیرت، عنوان کرد: معیشت و مسائل اقتصادی از دغدغه‌های جامعه است که در ماده ۲۶ و ۳۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواردی که به بهبود معیشت و اقتصاد مردم کمک می‌کند مطرح شده است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت یکی از استان‌های کم‌بارور کشور بود که این مشکل باید رفع شود، یادآور شد: آموزش‌های صحیح عامه‌پسند در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و سخنرانان ارائه شود که آموزش خوب نیازمند تهیه محتوای مناسب است.

وی بیان کرد: تبلیغات در حوزه فرزندآوری کم است لذا برنامه جامع، کامل و جامع اطلاعاتی و تحلیلی از فواید فرزندآوری ارائه شود که اگر برنامه خوبی ارائه شود در کمترین زمان به آنچه مورد نظر است می‌رسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با بیان اینکه خانواده‌های دارای چند قلو نیازمند حمایت هستند که قوانین در این زمینه احصا شود، گفت: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید اعتبار اختصاص داده شود.

بر پایه این گزارش قرارگاه جوانی جمعیت، با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی،سرپرست معاونت بهداشتی، معاون غذا و دارو، معاون آموزشی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، امور بانوان، معاون فنی و اجرایی مرکز بهداشت استان، بیمه سلامت استان، کمیته امداد، و سایر کارگروه مرتبط تخصصی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد.

شایان ذکر است، در پایان از خانم دکتر پور توانا متخصص زنان و در راستای ترویج موفق زایمان طبیعی، و علی فتح علی پور پرسنل مرکز بهداشت استان صاحب هفت فرزند تقدیر شد.

انتهای پیام/ نویسنده و تهیه کننده، سید حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.