کد خبر : 11222
دیدگاه‌ها برای انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت سواد آموزی با کمیته امداد حضرت امام ( ره) استان کهگیلویه و بویر احمد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 23:21
-

انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت سواد آموزی با کمیته امداد حضرت امام ( ره) استان کهگیلویه و بویر احمد

انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت سواد آموزی با کمیته امداد حضرت امام ( ره) استان کهگیلویه و بویر احمد
جهل و بی سوادی با فقر و نداری رابطه مستقیم دارد ، کما اینکه ما اگر خوب نگاه کنیم خواهیم دید استانهایی که از لحاظ علمی جایگاه بالایی داشته از نظر مالی و مادی وضعیت مناسب تری دارند

گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه”

طی نشست مشترک مدیر کل کمیته امداد حضرت امام ( ره ) و معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد، تفاهم نامه همکاری این دو نهاد جهت شناسایی ، جذب و آموزش سواد آموزان تحت حمایت کمیته امداد منعقد گردید .

باقری نژاد معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در این نشست گفت : نهضت سواد آموزی و کمیته امداد دو نهاد انقلابی هستند که به دستور حضرت امام در اولین سالهای انقلاب تشکیل گردیدند و همین کار نشان دهنده ضرورت’ اهمیت و ارزش کار و ماموریت این دو نهاد می باشد ‌،

معاون سواد آموزی کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد : جهل و بی سوادی با فقر و نداری رابطه مستقیم دارد ، کما اینکه ما اگر خوب نگاه کنیم خواهیم دید استانهایی که از لحاظ علمی جایگاه بالایی داشته از نظر مالی و مادی وضعیت مناسب تر داشته و از زندگی بهتری برخوردارند.

باقری نژاد بیان کرد: بی سوادان شامل سه گروه هستند:  گروه اول بازماندگان از تحصیل که سن زیر ۱۸ سال  دارند و درچرخه رسمی آموزش قرار نگرفتند که طرح شهید محمودوند در دو دوره ایتدایی و متوسطه  شامل آنان می شود. دومین گروه تارک تحصیلند  که می تواند اجباری یا اختیاری باشد و  بیشتر شامل دوره متوسطه هستند. گروه سوم شامل افرداد بی سواد ده تا ۶۰ سال می باشد که وظیفه ما ست تا بتوانیم با شناسایی و جذب به موقع این قشر در زمینه مبارزه با بیسوادی ، با تعامل و همگرایی این دو نهاد گامهای اساسی برای ریشه کنی بی سوادی برداریم .

آقای قباد مبشری مدیر کل کمیته امداد استان گفت : از آنجا که یکی از دغدغه های اصلی ما در کمیته امداد، در کنار حمایت های مالی ، حمایت معنوی ( بالا بردن سطح آگاهی و سواد و …) افراد تحت پوشش این نهاد بوده ، آماده ایم با تمام توان در زمینه جذب و شناسایی سواد آموز و نیز تشویق ، ترغیب و حمایت سواد آموزان تحت حمایت اقدام نماییم .
مبشری افزود ؛ افراد تحت پوشش کمیته امداد که موفق به کسب سواد شوند در زمینه اخذ تسهیلات در اولویت خواهند بود .

در پایان این نشست دو ساعته به منظور شناسایی ، جذب ،تشویق و آموزش افراد بی سواد تحت حمایت کمیته امداد تفاهم نامه همکاری منعقد گردید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.