کد خبر : 3190
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۰۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 18:05
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۰۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۰۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اقامه گردید.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به قیمت اجناس و گرانی ها در بازار، بخش مهم این وضعیت را ناشی از ضعف نظارت دانست و گفت: برنامه های مدیریت و اصلاح شرایط اقتصادی توسط دولت و شرایط تورم و گرانی جهانی برخی اقلام برای مردم قابل قبول است اما نظارت دوربینی و با اطلاع رسانی قبلی مؤثر و مفید نخواهد بود و انتظار است مسئولین اقتصادی، نظارت مداوم و شبانه روزی برای کنترل بازار داشته باشند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۴/۳) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اقامه گردید.
خطیب جمعه سرفاریاب ابتدا با بیان اینکه تقوی یعنی انسان همه وجودش را وقف خدا کند و به قدرت بی پایان و خیر خواهی و دلسوزی خداوند به بندگان باور داشته باشد؛ خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کردند.
حجت الاسلام عبودی در ادامه با تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت امام جواد ( ع ) با ذکر روایتی از آن امام بزرگوار صبر و استقامت را یکی از توصیه های ایشان به یکی از پیروان و همه مردم عنوان کرد و در تشریح آن گفت: زندگی انسانها همواره عجین با ناملایمات و سختی هاست و یکی از ابزارهای مهم اداره و ادامه زندگی بهره گرفتن از قدرت صبر و حوصله است که هم می تواند حلال مشکلات باشد و هم از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند.
ایشان یکی از خصلتهای بارز اولیاء الهی و معصومین( ع ) در کنار مصائب بزرگ زندگی آنها را صبر و مقاومت آنان برشمرد و بر اساس روایتی جایگاه و نقش صبر در ایمان را مانند سر در بدن، بسیار مهم و اساسی دانست و طبق ادامه روایت، هم آغوشی با فقر ( به معنی زندگی ساده و بدور از اشرافیت)، دوری از شهوات( هر آنچه آرزو و میل غالب انسان شود)، مواظبت از نفس و اینکه انسان بداند هیچ جایی از چشم و نظر خداوند پنهان نمی ماند را از دیگر توصیه های امام جواد ( ع ) به همه مردم ذکر کرد.
خطیب جمعه سرفاریاب در خطبه دوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و همه شهدا، هفته قوه قضائیه را به کارکنان و مسئولین این نهاد تبریک گفت و از تلاش ها و فعالیت های موثر آنان به عنوان مدعی العموم در مبارزه با مفاسد و شرارتها که باعث ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه خواهد بود تشکر و قدر دانی کرد.
عبودی همچنین جان باختن تعداد زیادی از مردم افغانسان در پی وقوع زمین لرزه در آن کشور را به ملت افغانستان تسلیت گفت و در ادامه نیز با اشاره به وضعیت قیمت اجناس و گرانی ها در بازار، بخش مهم این وضعیت را ناشی از ضعف نظارت دانست و گفت برنامه های مدیریت و اصلاح شرایط اقتصادی توسط دولت و شرایط تورم و گرانی جهانی برخی اقلام برای مردم قابل قبول است اما نظارت دوربینی و با اطلاع رسانی قبلی مؤثر و مفید نخواهد بود و انتظار است مسئولین اقتصادی، نظارت مداوم و شبانه روزی برای کنترل بازار داشته باشند.
وی در پایان از خدمات انجام شده در حوزه های مختلف در بخش سرفاریاب قدر دانی کرد و در کنار آن مطالبات به حق و به جای مردم در زمینه آب شرب و کشاورزی و تعمیرات پر هزینه سالیانه لوله خط انتقال گاز در کنار امامزاده حمزه( ع ) و برخورداری از منافع معادن استخراج شده در این بخش را یاد آور شد و از مسئولین خواست در این موارد با حضور میدانی نسبت به مطالبات مردم تصمیم گیری درست یا پاسخ قانونی و قانع کننده ای از همین تریبون که متعلق به مردم و مسئولین است ارائه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.