کد خبر : 11508
دیدگاه‌ها برای برگزاری یادواره شهدای عملیات پد خندق در سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 9:49
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری یادواره شهدای عملیات پد خندق در سرفاریاب-

برگزاری یادواره شهدای عملیات پد خندق در سرفاریاب-
مزد همه کسانی که در برگزاری یادواره شهداء تلاش و همکاری می کنند از طرف خود شهدا داده خواهد شد و لازم است مسئولین مربوطه پایگاه ها و حوزه های بسیج را برای اجرای این گونه برنامه ها تقویت و حمایت کنند.

یادواره شهدای عملیات پد خندق در سرفاریاب برگزار گردید-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در این یادواره که به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب و پایگاه های زیر مجموعه و استقبال مردم، خانواده های شهداء و مسئولین شهرستانی و بخش در مسجدالرضای سرفاریاب برگزار شد؛ فرمانده گردان امام علی (ع) در عملیات پد خندق به عنوان سخنران برنامه در ابتدا با اظهار خرسندی از حضور خود در این مراسم و معرفی خود به عنوان یک روستا زاده ی چوپان که افتخار حضور در دفاع مقدس و همرزمی با شهدا نصیب وی شده، گفت: مزد همه کسانی که در برگزاری یادواره شهداء تلاش و همکاری می کنند از طرف خود شهدا داده خواهد شد و لازم است مسئولین مربوطه پایگاه ها و حوزه های بسیج را برای اجرای این گونه برنامه ها تقویت و حمایت کنند.
سرهنگ علیمردان روستاد با بیان مشخصات جغرافیائی و ترسیم نمائی از وضعیت و چگونگی آرایش جنگی و شرایط و نحوه استقرار گردان ها و نیروها و ادوات در منطقه عملیاتی پد خندق و اهمیت این محور جنگی، افزود میزان حجم آتش دشمن در این محور به حدی سنگین بود که واقعا اگر لطف و اراده الهی نبود هیچ یک از نیروهای رزمنده در عملیات پد خندق زنده نمی ماند.
یادگار و جانباز سرافزار دوران دفاع مقدس که با زبان و گویش ساده و دلنشین، توصیف کلی از عملیات پد خندق را از جهات مختلف برای حاضرین تشریح کرد، با تأکید بر اینکه با شهدا همرزم خود عهد بسته حقایق جانفشانی های آنان را روایت کند افزود، رشادتهای امثال شهید خشاوه و شهید سلیمان دانشی و دیگر شهدای حماسه پد خندق باید همواره یادآوری و الگوی راه جوانان و نوجوانان ما برای پیشرفت و امنیت میهن اسلامی باشد.
فرماندار شهرستان چرام نیز در این مراسم با قرائت آیه شریفه «من المومنین رجال الصدقوا…» در وصف شهداء و با آرزو و اظهار امیدواری از گرفتن بهره و توشه ای معنوی بخاطر حضور در محفل و مجلس شهیدان، گفت؛ روز ۶۷/۰۴/۰۴ به عنوان سالروز حماسه پد خندق در تاریخ استان ما همواره ثبت و ماندگار خواهد بود.

سید عبدالرحمان توفیقیان با برشمردن برخی از صفات، خصلتها، شرایط زندگی و سوابق فرمانده دلاور و همیشگی عملیات پد خندق جناب سرهنگ روستاد و بیان این نکته که بین شنیدن و دیدن فرق بسیار است، افزود؛ باید حقایق جنگ و دفاع مقدس را از همچون عزیزانی که در متن و رأس این حماسه ها بودند دریافت کنیم و با نشر و حفظ آنها به آیندگان بسپاریم.
سید صدیف دانشی برادر شهید جاویدالاثر پد خندق سلیمان دانشی نیز به نمایندگی از خانواده شهدا در این برنامه ضمن خیرمقدم خدمت حاضرین و قدردانی از حوزه مقاومت و بسیجیان به عنوان بانیان این یادواره، با شکرگزاری به در گاه خداوند به خاطر اینکه عضوی از خانواده شهدا است، آن را افتخاری بزرگ و همیشگی برای خود دانست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، در ادامه از مسئولین استانی که در گرامی داشت یاد و خاطره شهدای پد خندق برنامه مناسبی را اجرا و برگزار کردند قدر دانی کرد و افزود رشادتها، ایستادگی، از خود گذشتن و شهادت و اسارت رزمندگان قهرمان تیپ ۴۸ فتح استان همراه با سختی ها و رنج های فراوان آنها در آن عملیات، از پد خندق حماسه ای جاویدان ساخت.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب نیز حماسه پد خندق را مملو از خاطرات تلخی و شیرینی عنوان کرد که روایت آن‌ها نشان می‌دهد در واپسین روز‌های جنگ تحمیلی بر رزمندگان این دیار چه گذشته است. رزمندگان عزیزی که با توکل بر خدا در مقابل هجمه آتش دشمنان مردانه و شجاعانه ایستادند.
ستوان یکم پاسدار مجید ویسی گفت؛ تعداد ۷۸ نفر از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد که سال ۶۷ در تیپ ۴۸فتح خدمت می‌کردند در حماسه پد خندق پس از آنکه دیگر گلوله‌ای برای شلیک نداشتند و توسط دشمن بعثی بطور کامل در محاصره قرار گرفته بودند بدست نیرو‌های عراقی اسیر شدند.
وی گفت؛ ما باید به نسل جوان مان بفهمانیم که قهرمانان واقعی و حماسه سازان واقعی شهدای عزیز ما هستند، نه بازیگرهای هالیوودی و … و وظیفه همه ماهاست که داستان حماسه و شجاعت این عزیزان را سینه به سینه نقل کنیم و بفهمانیم که شهیدان و رزمندگان با چه شجاعت و شهامتی برگ زیرین دیگری را به تاریخ پر افتخار ایران عزیزمان اضافه کردند.
مداحی کربلایی رفیعی در وصف شهدای پد خندق و سینه زنی و پذیرائی از حاضرین از دیگر برنامه های اجرا شده در این یادواره بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.