کد خبر : 11758
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۴/۲۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 15:54
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۴/۲۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید-

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۴/۲۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید-
بازگرداندن جامعه به خط صحیح و تجدید بنای نظام اسلامی را از مهمترین اهداف و راز جاودانگی واقعه عاشورا بوده و لزوم آگاهی از اهداف قیام ابا عبدالله و پیروی از سیره عملی آن امام بزرگوار در حفظ دین تأکید و بر لزوم تمسک و انس با قرآن و معرفت حسینی در عزاداریها تأکید کرد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۴/۲۳) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد و گفت؛ بر اساس آیات الهی کسانی که ایمان آورده و با تقوا و پرهیزگار باشند، هم در دنیا و هم در عالم آخرت برای آنها بشارت و مژده نیک است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با بیان روایتی از امام کاظمـ(ع) که در آن روایت لقمان برای توصیه و راهنمائی فرزندش دنیا را به دریائی طوفانی و ژرف تشبیه کرده است؛ که باید کشتی آن تقوی، محموله اش ایمان، بادبانش توکل، ناخدایش خرد، راهنمایش دانش و لنگرش شکیبائی باشد؛ لازمه ی فراهم شدن این ابزار برای گذر ایمن و سالم از این دریا، مراقبت و کنترل نفس است که آیات و روایت ها و توصیه های متعددی در قرآن کریم و از ائمه معصوم (ع) و عالمان دین در خصوص مبارزه با نفس و جلوگیری از اسیر شدن در هوای نفس بیان شده است.
وی با گرامی داشت سالروز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت؛ طبق آیات قرآن آرامش روحی روانی، سازندگی با جامعه انسانی، گسترش آرمان توحیدی که زمینه ساز قداست خانواده و پرورش نسل سالم و صالح می باشد، از اهداف اصلی و مهم تشکیل خانواده است.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب ضمن قدردانی از خدمات سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی به مجموعه تحت حمایت این دو نهاد، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی را گرامی داشت و افزود اقدامات و حمایتهای این دو نهاد در حوزه های مختلف خدماتی، بهداشتی، معیشتی و بیمه ای در راستای تحقق عدالت اجتماعی که یکی از آرمانهای مهم بشری و اهداف و شعارهای اصلی انقلاب و نظام اسلامی است، بسیار مهم و تأثیرگذار است.
زارعی پور شورای نگهبان را دارای جایگاه بسیار مهم، حساس و راهبردی در نظام اسلامی دانست و با گرامی داشت سالروز تأسیس این نهاد، تبعیت و پذیرفتن نظر و رأی شورای نگهبان که مورد تأیید و تأکید امامین انقلاب نیز می باشد از وظایف عموم و به ویژه مسئولین و خواص جامعه است.
امام جمعه سرفاریاب در پیش بودن آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را یادآور شد و با بیان این که مبارزه با ظلم و حق محوری از محورهای قیام امام حسین (ع) بوده؛ بازگرداندن جامعه به خط صحیح و تجدید بنای نظام اسلامی را از مهمترین اهداف و راز جاودانگی واقعه عاشورا عنوان کرد و بر لزوم آگاهی از اهداف قیام ابا عبدالله و پیروی از سیره عملی آن امام بزرگوار در حفظ دین تأکید و بر لزوم تمسک و انس با قرآن و معرفت حسینی در عزاداریها تأکید کرد.
وی در پایان با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک، توجه و رسیدگی ویژه به مشکلات و نیازمندیهای مردم در مناطق کمتر برخوردار از جمله بخش سرفاریاب را خواستار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.