کد خبر : 12027
دیدگاه‌ها برای نقش پدران در شیردهی مادران به نوزادان- بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 21:26
-

طاعتی

نقش پدران در شیردهی مادران به نوزادان-

نقش پدران در شیردهی مادران به نوزادان-
شیردهی کار سختی است، پس هر وقت که می‌توانید وظایف مختلف را به عهده بگیرید و در کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. مثلاً وقتی او شیردهی می‌کند، بالش یا لیوانی آب برایش بیاورید، یا وقتی کودک شیر خوردنش را تمام کرد، شما آروغ کودک را بگیرید.

نقش پدران در شیردهی مادران به نوزادان-

شیردهی یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از کودک است که می تواند در تمام طول عمر کودک تاثیرگذار باشد. تغذیه کودک با شیر مادر نه تنها موجب فراهم شدن همه مواد مغذی بدن در حال رشد کودک می شود بلکه او را در مقابل بسیاری از بیماری ها مصون می کند. خیلی از ما همه مزایای خوردن شیر مادر برای کودک را می دانیم اما آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است این است که شیردهی نباید تنها به عنوان یک مقوله مربوط به مادر تلقی شود. شیردهی فرآیندی است که به طور غیرمستقیم موجب تاثیراتی روی جامعه، اقتصاد جامعه، مذهب و سایر عوامل فرهنگی اجتماعی و حتی هنجارها و ناهنجارهای اجتماعی می شود وباید به آن به صورت امری مشارکتی نگریسته شود، یعنی از سوی جامعه هم مورد حمایت قرار گیرد. . در برخی جوامع مردان نقش مهمی در تصمیم گیری همه جنبه های زندگی زنان دارندنقش مردان نه تنها در مساله بهداشت باروری از اهمیت وافری برخوردار است، بلکه شیردهی هم متاثر از نقش آنهاست. زنانی که همسرشان آنها را در دوران شیردهی مورد حمایت قرار می دهند مدت طولانی تری به فرزند خود شیر می دهند و احساس امنیت و آرامش خاطر بیشتری تجربه می کنند.مشارکت مردان در امر شیردهی مادر به نوزاد، حتی موجب بهبود وضعیت زندگی آنها می شودمطالعات نشان می‌دهد که هرچه مردان حمایت و پشتیبانی بیشتری از همسرانشان داشته باشند، مادران می‌توانند مدت بیشتری به کودک شیر بدهند و اعتماد به نفس بیشتری هم نسبت به توانایی خود در انجام این کار خواهند داشت. بنابراین، اگرچه ممکن است اول کمی عجیب به نظر برسد که پدرها بتوانند نقش مهمی در شیردهی بازی کنند، اما چند راه برای کمک کردن در شیردهی توسط یک پدر به شکل زیر است :

حمایتگر و باتدبیر باشید: شیردهی کار سختی است، پس هر وقت که می‌توانید وظایف مختلف را به عهده بگیرید و در کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. مثلاً وقتی او شیردهی می‌کند، بالش یا لیوانی آب برایش بیاورید، یا وقتی کودک شیر خوردنش را تمام کرد، شما آروغ کودک را بگیرید.

با کودک تماس پوستی برقرار کنید: اطمینان حاصل کنید که تماس پوست با پوست زیادی با کودک خود دارید. در آغوش گرفتن، حمام دادن و کتاب خواندن در یک صندلی در حالی که کودک روی سینه‌تان چرت می‌زند، همه روشهایی عالی برای تحکیم رابطه هستند. و به شما و کودکتان فرصتی می‌دهند تا به شیوه‌هایی مشابه نزدیکی فیزیکی همراه با شیردهی، پیوندی عاطفی بین خود ایجاد کنید.

وقت زیادی را با کودکتان بگذرانید: کودک را در یک کالسکۀ کودک به پیاده‌روی ببرید، او را در یک آغوشی کودک بگذارید و به خرید از سوپرمارکت بروید یا کمی توی حیاط خانه با هم بازی کنید. این به شما و کودکتان فرصتی برای تنها بودن با هم می‌دهد و هرچه این اتفاق بیشتر می‌افتد، شما در مورد توانایی‌های خود به عنوان یک پدر، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

با شیر مادر به کودک شیر بدهید: اگر دوشیدن شیر به صورت دستی یا با شیردوش برای مادر مشکلی ندارد، می‌توانید کودکتان را با شیشه‌شیر آشنا کنید و به دفعات مناسب در زمان تغذیۀ کودکتان به جای مادر عمل کنید. یادتان باشد که برای شروع تغذیه با شیشه‌شیر باید حداقل تا چهار هفتگی کودک منتظر بمانید تا شیردهی به خوبی روی روال بیفتد، زیرا نوزادتان باید این فرصت را پیدا کند که اول شیر خوردن از یک سینۀ واقعی را به طور کامل یاد بگیرد.

پشتکار داشته باشید: اگر کودکتان در ابتدا چندان علاقه‌مند به گرفتن شیشه‌شیر از شما نیست به خودتان نگیرید. سرشیشه‌های پلاستیکی، مثل نوک سینۀ واقعی مادر، در انواع شکل‌ها و اندازه‌ها وجود دارد. بنابراین، ممکن است لازم باشد شما و کودکتان چند نوع مختلف را امتحان کنید تا بالاخره نوعی را که او بیشتر از همه دوست دارد، پیدا کنید.

شرایط را درک کنید: شاید بد نباشد بین ساعات کاری یا زمان‌هایی که در حال برگشتن به خانه هستید، با وجود خستگی‌تان، به حرف‌هایی فکر کنید که می‌توانید به همسرتان بگویید تا او را شاد و خستگی هر دویتان را برطرف کنید. به عنوان مثال، حتی گفتن این نکته به همسرتان که او را درک می‌کنید و خوب می‌دانید چه تلاشی برای به دنیا آوردن کودکتان کرده و چقدر در این زمینه از خودگذشتگی نشان داده است برایش خوشایند خواهد بود؛ حتی اگر لازم باشد هر روز یا هر هفته با خلاقیتی جدید به این موضوع اشاره کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.