کد خبر : 12623
دیدگاه‌ها برای توصیه حاج آغا بزرگواری امید تحول آفرین کهگیلویه بزرگ، به مردم جهت رعایت اخلاق درفضای مجازی بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 21:01
-

توصیه حاج آغا بزرگواری امید تحول آفرین کهگیلویه بزرگ، به مردم جهت رعایت اخلاق درفضای مجازی

توصیه حاج آغا بزرگواری امید تحول آفرین کهگیلویه بزرگ، به مردم جهت رعایت اخلاق درفضای مجازی
شکل دهی یک مجلس قوی ، قانونگذار و مطالبه گر در راستای خواسته های به حق مردم می‌تواند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند

 

مختار کهگیلویه بزرگ (سید علی محمد بزرگواری) متقاضی کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ  در بیانیه ای از هواداران خود خواست تا در گروه های مجازی با رعایت اخلاق مداری، حرمت همه سلایق، اشخاص و رقبای سیاسی را نگه دارند.

به گزارش پایگاه خبری عصرکهگیلویه “متن بیانیه سید علی محمد بزرگواری چهره فعال سیاسی و متقاضی کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
برادران و خواهران عزیز هم استانی به ویژه مردم شریف کهگیلویه بزرگ، انتخاباتی سرنوشت سازی برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش رو داریم؛
لذا اینجانب بعنوان خدمتگزاری کوچک که به در خواست اقشار مختلفی از مردم عزیزمان پا به این عرصه گذاشتم لازم می دانم مطالبی را یاداوری کنم؛

اولا حضور حداکثری در این عرصه برای اعلام مجدد پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ آرمان‌های امام راحل(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و راه نورانی شهدا و پایبندی به قانون اساسی، و تامین امنیت پایدار مهین اسلامی ایران امری لازم و ضروری است.

ثانیا شکل دهی یک مجلس قوی ، قانونگذار و مطالبه گر در راستای خواسته های به حق مردم می‌تواند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند.
ثالثا در ماه های نزدیک به انتخابات فضای سیاسی حوزه های انتخابیه را ملتهب و حساس میکند که به ویژه در این برهه زمانی که فضای مجازی گستردگی خاص خود را دارد نمود بیشتری پیدا می‌کند.
رابعاً ملاحظه می‌گردد که به تبع این مسئله در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان های کهگیلویه؛ بهمئی؛ چرام و لنده هم گروه‌های مجازی متعددی تحت عناوین متفاوت در این راستا به وجود آمده است که در آنها دیدگاه‌ اعضای این گروه‌ها در خصوص مسائل سیاسی بیان می‌گردد و در بسیاری موارد هم نگرش‌ها و عملکردهای کسانی که پیش ثبت نام خود را برای اعلام کاندیداتوری انجام داده‌اند مورد نقد و بررسی و بعضاً حمایت اعضا قرار می‌گیرد.
اینجانب به عنوان کسی که خود را خادم مردم می‌داند و برای تداوم خدمتگزاری دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی، اعلام آمادگی کرده است، ضمن دعوت از مردم عزیز برای مشارکت در مباحث سیاسی برای رسیدن به عملکرد بهتر در انتخابات پیش رو و حضور حداکثری برای تقویت اصل نظام اسلامی ایران درخواست می‌نمایم تا همگی برای تحقق این اهداف، با حرکت در مسیر اخلاق مداری، دست به دست هم دهیم که لازمه آن بلاشک حفظ و حرمت یکدیگر است!
خامساً بدیهی است گفت و گو به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالای بشری می‌تواند دستاوردهای بسیار موثری داشته باشد که یکی از مهمترین آنها دستیابی به حقیقت است. در همین راستا یکی از پیام‌های قرآنی این است که انسان از بهترین سخن پیروی کند و بهترین سخن هم به یقین در گفتمان های اخلاق مدارانه قرار دارد.
سیره ائمه اطهار علیه السلام در مناظرات و گفتگوها، همواره احترام به اندیشه‌ها و عقاید و نظرات طرف گفتگو بوده است و بر همه ماست که در همین مسیر گام برداریم و در گفتگوهای خود به ویژه در فضای مجازی حرمت همه طرف‌های گفتگو را حفظ کنیم.
اما اگر بخواهیم به یکی از آسیب‌های گروه‌های مجازی که در راستای انتخابات پیش رو در استان خودمان شکل گرفته‌اند بپردازیم این است که برخی از عزیزان دفاع از ایده یا نظر یا شخص مورد تایید خود را در توهین و تخریب دیگران می‌بینند و فکر می‌کنند این گونه می‌توانند نظر خود را به کرسی بنشانند یا شخص مورد نظر خود را معرفی کنند اما باید بدانیم که در این موارد هم اخلاق را باخته‌ایم و هم آراء موافق را!
در همین راستا عاجزانه از همه کسانی که لطف دارند و در گروه‌های مجازی تحت عنوان حمایت از این خادم کوچک خود، مباحثه یا گفتگو می‌کنند درخواست دارم که هیچگاه نظرات دیگر اشخاص به خصوص کسانی که به عنوان رقیب در انتخابات حضور خواهند داشت را خدای ناکرده مورد توهین قرار ندهند و از تخریب آنها پرهیز نمایند و در همین جا عرض می‌کنم عزیزانی که با سلایق مختلف در انتخابات به عنوان کاندیدا حضور خواهند داشت رفقایی هستند که برای یک انتخابات پرشور با هم رقابت می‌کنند، بنابراین اعلام می‌کنم که حتی اگر بنده در هر سطحی مورد توهین یا تهمت قرار بگیرم به هیچ عنوان موافق نیستم که در دفاع از اینجانب از سوی عزیزی کمترین بی‌حرمتی به دیگران روا داشته شود و این رفتار را بی‌ اخلاقی محض می‌دانم و خودم و همگان را به رعایت اخلاق حسنه در گفتگو دعوت می کنم
در پایان گوش و جان دهیم به سخن حق و قرآن کریم و از جاده انصاف خارج نشویم؛
وَ قُلْ لِعِبادی یَقُولُوا الَّتی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطانَ کانَ لِْلإِنْسانِ عَدُوًّا مُبینًا. (اسراء: ۵۳)
به بندگانم بگو سخنی بگویند که بهترین باشد؛ چرا که شیطان میان آنها فتنه و فساد می کند. همانا شیطان دشمن آشکار انسان است.
خداوند در این آیه قرآنی بندگان خود را مأمور می کند که هنگام بحث و سخن گفتن با مشرکان، کافران و مخالفان، ادب را رعایت کنند و به بهترین صورت سخن بگویند.
امیدوارم همه ما رهرو راه مبین قرآن کریم، رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام باشیم.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی آمین یا رب العالمین
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید علی محمد بزرگواری

سوم شهریورماه ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.