کد خبر : 1275
دیدگاه‌ها برای مشکل آب آشامیدنی این بار برای اهالی روستای دره لیر سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1400 - 13:44
-

آقای طاعتی زاده

مشکل آب آشامیدنی این بار برای اهالی روستای دره لیر سرفاریاب.

مشکل آب آشامیدنی این بار برای اهالی روستای دره لیر سرفاریاب.
قنات تأمین آب در اختیار جهاد کشاورزی است، برای لایه روبی و انجام کارهای اساسی و حل مشکلات باید قنات مربوطه به آب و فاضلاب واگذار شود.

گزارش پایگاه خبری عصرکهگیلویه”

روستای دره لیر در ۴ کیلومتری شهر سرفاریاب با حدود ۴۰۰ نفر جمعیت و تقدیم سه شهید والامقام به انقلاب و نظام، چندین سال است با مشکلات حوزه آب شرب مواجه است.
بر اساس شواهد و مصاحبه تعدادی از ساکنین با خبرنگار صدا و سیما و عصر کهگیلویه، آب آشامیدنی از زمان بنای این روستا از طریق قناتی که در وسط روستا قرار دارد تأمین می شده است.
در اوایل انقلاب با احداث مخزن و اجرای شبکه توزیع، آب در حد مناسب در اختیار مردم قرار گرفت.
اما به دلیل واقع شدن قنات در مسیر رودخانه فصلی، با کمترین بارش، از آبرفت و گل و لای سیلاب پر شده و تا پیگیری و لایه روبی که چندین روز زمان می برد، آب روستا قطع می باشد.
از طرفی مخزن ذخیره نیز که در نقطه پست ارتفاعی نسبت به اطراف و در فاصله ۱۵۰ متری از قنات احداث گردیده، بدلیل قدمت زیاد دارای ترکهایی در کف و دیوارها و همچنین فاقد محافظ و فنس مناسب بوده که هم موجب آلودگی و هم هدر رفت زیاد آب شده است. از دیگر مشکلات فرسودگی و شکستگی های شبکه توزیع آب روستا می باشد که موجب می شود آبی که بویژه در فصل گرما بسیار ناچیز وارد شبکه می شود، مجدداً آلوده و بخش زیادی از آن هدر رود. ساکنین همچنین از آلودگی آب توسط احشام و پرندگان در محل سرچشمه قنات و نامناسب بودن لوله خط انتقال گفتند و از مسئولین خواستار اقدام مناسب و حل مسائل آب قبل از فرا رسیدن فصل گرما شدند.
با پیگیری موضوع، مدیر آب و فاضلاب سرفاریاب با تأیید مشکلات عنوان شده در خصوص آب آشامیدنی روستای دره لیر به خبرنگار صدا و سیما و عصر کهگیلویه گفت: مشکلات آب این روستا به مسئولین استانی گزارش و پیگیری شده، اما با توجه به اینکه قنات تأمین آب در اختیار جهاد کشاورزی است، برای لایه روبی و انجام کارهای اساسی و حل مشکلات باید قنات مربوطه به آب و فاضلاب واگذار شود.
کشاورز تصریح کرد: اگر اینکار مهم انجام شود ما آمادگی داریم تا با تأمین و تخصیص اعتبارات لازم در سال آینده، مردم بزرگوار ساکن این روستا را از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند کنیم.
با توجه به عواقب و پیامدهای اجتماعی، بهداشتی و … ناشی از کمبود و آلودگی آب، لازم است مسئولین با هماهنگی و جدیت نسبت به رفع مشکل آب در این روستای شهید پرور اقدام عاجل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.