کد خبر : 12915
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۱۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 17:10
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۱۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۱۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
با واقعه بعثت، پیامبر به عنوان یک انسان مسئول و متعهد، مأموریت تغییر در اندیشه و افکار مردم و دعوت و هدایت آنها به سوی کمال و رستگاری که برنامه همیشگی نبوت بوده است را عهده دار شد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۶/۱۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در آغاز خطبه ها خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد و در همین رابطه حدیثی از امام کاظم (ع) بیان کرد که می فرماید«تقوا داشته باش و حق را بگوی، اگر چه هلاکت تو در آن باشد و بدان که نجات در همان حق گوئی است.»
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث توکل بر خدا و تاثیر و نقش آن بر جهاد با نفس گفت: توکل بر خداوند عامل مهمی در برطرف شدن شبهات و وسوسه ها که از راه های نفوذ و تسلط شیطان بر نفس است، می باشد و افزود طبق سخن امیرالمؤمنین علی (ع) کسی که برخدا توکل داشته باشد، سختی ها در برابرش آسان و راه ها بر او هموار می گردد؛ و در واقع انسان متوکل با غلبه بر وسوسه ها در سختی ها و دشواریها زندگی به لطف خداوند امیدوار و او را تکیه گاه و حامی خود می بیند و با تسلط بر نفس مسیر موفقیت و کمال را در زندگی طی می کند.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای جمعه خونین ۱۷ شهریور در سال ۱۳۵۷، رشادتها و فداکاریها مردم و شهدای عزیز در آن روز را موجب ماندگاری و تاریخ ساز شدن این روز و یکی از عوامل مهم و مؤثر در پیروزی انقلاب عنوان کرد.
خطیب جمعه سرفاریاب با یادآوری و گرامی داشت روز وقف، وقف را دارای آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گسترش فرهنگ وقف را موجب فقر زدایی و کاهش فاصله طبقاتی دانست و افزود وقف از آثار عمق ایمان به خدا و انسان واقف در واقع مؤمن و بخشنده ای است که وظیفه خود را به درستی درک کرده است.
زارعی پور سالروز شهادت آیت الله مدنی و ارتحال شهادت گونه آیت الله طالقانی اولین امام جمعه پس از انقلاب را گرامی داشت و گفت آیت الله مدنی عالمی مبارز و انسانی مخلص و دارای بینش سیاسی و آیت الله طالقانی نیز مبارزی روشنفکر اهل عمل و تواضع بود و امام خمینی (ره) نیز او را ابوذر زمان خطاب کردند.
وی با بیان اینکه اگر هنر در فضای انقلاب و دین به کار گرفته شود ارزشمند و مفید خواهد بود، روز سینما را یاد آور شد و اضافه کرد سینما از ابزار مهم نمایش هنر و دوران دفاع مقدس ظرفیت مناسبی برای اهل هنر و سینما برای تولید فیلم ها و آثار سینمائی است.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با تسلیت سالروز رحلت نبی بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: با واقعه بعثت، پیامبر به عنوان یک انسان مسئول و متعهد، مأموریت تغییر در اندیشه و افکار مردم و دعوت و هدایت آنها به سوی کمال و رستگاری که برنامه همیشگی نبوت بوده است را عهده دار شد و با استفاده از روش های مختلف همچون دعوت مستقیم، اعزام مبلغ، ارسال پیام و… رسالت و تکلیف خود را انجام و عمر مبارک خویش را با تحمل سختی ها و مرارتهای زیاد در این راه صرف کرد.
زارعی پور همچنین مأموریت الهی و مهم امام حسن (ع) را افشاء چهره فتنه مزمن در دین دانست و گفت: در طول دوره حیات و امامت آن امام بزرگوار، مسئله نفوذ اموی ها در حاکمیت دینی به عنوان مهمترین چالش وجود داشته و ایشان در دفع این نفوذ و فتنه بسیار با سیاست و درایت عمل کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در پایان با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان در اربعین امسال و ضمن قدر دانی از مردم عراق به عنوان میزبان و همه مسئولینی که زمینه برگزاری این همایش عظیم معنوی را تسهیل نمودند، افزود؛ زائران کربلا باید در رفتار و گفتار خود سعی کنند این حس زیبای معنوی را در خود حفظ نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.