دیدگاه‌ها برای برگزاری همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در کهگیلویه | اخذ مجوز جذب و اشتغالزایی ۵۰ نیروی جامعه هدف بهزیستی برای امسال در ادارات استانی + تصاویر بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 14:43
-

به مناسبت روز جهانی معلولین

سید مصطفی گنجی

برگزاری همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در کهگیلویه | اخذ مجوز جذب و اشتغالزایی ۵۰ نیروی جامعه هدف بهزیستی برای امسال در ادارات استانی + تصاویر

برگزاری همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در کهگیلویه | اخذ مجوز جذب و اشتغالزایی ۵۰ نیروی جامعه هدف بهزیستی برای امسال در ادارات استانی + تصاویر
سرپرست بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهزیستی استان برای امسال مجوز جذب ۵۰ نیروی انسانی به صورت رسمی و پیمانی را اخذ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه از دهدشت، اسماعیل دامیار در حاشیه همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۲۶ هزار و ۵۶۸ افراد معلول دارد که از این تعداد قریب به ۲۱ هزار نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد معلولین شهرستان کهگیلویه ۶ هزار و ۱۶۷ نفر هستند تصریح کرد: این معلولیت‌ها شامل ناشنوایی، نابینایی، کم بینایی، اعصاب و روان و معلولین ذهنی و گفتاری هستند.

سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است که جوهره فرهنگ آن اسلام است تأکید کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان اجتماعی، فرهنگی، امدادی و حمایتی به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، امور اجتماعی، مشارکت و اشتغال خدمات را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

دامیار با اشاره به افزایش خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی، بیان کرد: در دولت سیزدهم به منظور برقراری عدالت و رفاه اجتماعی خانواده‌های دهک پایین و دارای افراد با معلولیت شدید دریافتی ماهیانه آنها جهت حق پرستاری افزایش دو برابری داشته است.

دامیار به معافیت ۵۰ درصدی عوارض و مالیات مددجویان شاغل تحت پوشش سازمان بهزیستی اشاره کرد و عنوان داشت: همچنین جامعه هدف از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه‌های انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف، فقط برای یک بار معاف هستند.

وی گفت: کمک هزینه اقلام بهداشتی به معلولین در بستر یا بستر گرا به منظور کمک هزینه برای افراد دارای معلولیت جسمی شدید و خیلی شدید، افراد دارای ضایعه نخاعی و افراد دارای بیماری‌های پوستی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در ماه است که به طور مستمر باید از لوازم بهداشتی استفاده کنند.

سرپرست بهزیستی استان با اشاره به سهمیه جذب ۳ درصدی معلولین در آزمون استخدامی برای اولین بار از جذب ۵۰ نفر سهمیه استانی جامعه هدف بهزیستی در ادارات استانی خبر داد و خاطر نشان کرد: به همت دولت سیزدهم این افراد در مراکز اورژانس اجتماعی، شیر خوارگاه ها، مرکز گل‌ها، امور توانبخشی و اجتماعی مشغول به کار خواهند شد.

دامیار ادامه داد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کارفرمایی بهزیستی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی را فراهم کنند، در ازای به کارگیری هر مددجو ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: طبق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت فرد معلول در صورت اشتغال «کارفرمایی» یا پرداخت بیمه «خویش فرمایی» می‌توانند بدون محدودیت تا موعد بازنشستگی از خدمات بیمه‌ای بهزیستی بهره‌مند شوند.

بنا بر این گزارش برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنری توان‌یابان خانه روشن، برگزاری مسابقات ورزشی و بومی، تجلیل از ورزشکاران و هنرمندان نمونه کشوری و شهرستانی در کنار دیدار چهره به چهره مدیر کل بهزیستی، هیئت همراه و ریاست بهزیستی شهرستان کهگیلویه از مهمترین برنامه‌های این همایش بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.