کد خبر : 13286
دیدگاه‌ها برای اولین تجربه فرنگی کار دهدشتی و کسب مقام دوم المپیاد استعدادهای برتر کشور + تصاویر بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 20:33
-

نایب قهرمانی در المپیاد استعدادهای برتر کشور

سید مصطفی گنجی

اولین تجربه فرنگی کار دهدشتی و کسب مقام دوم المپیاد استعدادهای برتر کشور + تصاویر

اولین تجربه فرنگی کار دهدشتی و کسب مقام دوم المپیاد استعدادهای برتر کشور + تصاویر
احمد آرامیان مربی باشگاه فرهنگی ورزشی تختی کهگیلویه، گفت: محمد پورابراهیمی با گواهی پزشک و تعهدنامه محضری در المپیاد استعدادهای برتر کشور شرکت کرد و این اولین باری بود که در میادین بزرگ قهرمانی کشور به روی تشک می‌رود و نایب قهرمان کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «عـــصر کهگیلویه» از دهدشت، روزهای پایانی شهریورماه امسال کشتی‌گیران فرنگی‌کار نونهال استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز خوش درخشیدند و بر سکوی سوم تیمی ایستادند.

در این رقابت‌ها یکی از فرنگی‌کاران دهدشتی که برای اولین بار میادین کشوری را تجربه کرده بود، همگان را شگفت‌زده کرده و فرنگی‌کاران استان‌های ایلام،تهران، کرمان و اردبیل را شکست داد و مقام دوم المپیاد را کسب کرد.

محمد پور ابراهیمی ۱۲ سال سن داشته و جثه بسیار خوبی دارد و مدت سه سال است که در باشگاه فرهنگی ورزشی تختی شهر دهدشت در رشته فرنگی زیر نظر مربیانی چون احمد آرامیان و کامران گرگانی فعالیت می‌کند.

شهرستان کهگیلویه از دیرباز تا به امروز در رشته‌های مختلف ورزشی قهرمان خیز و قهرمان پرور بوده و در رشته های مختلف کشتی در سطح استان و حتی کشور عنوان دار است.

احمد آرامیان مربی کشتی باشگاه تختی در گفت‌و‌گو با «عصر کهگیلویه» گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی تختی یکی از باشگاه‌های قدیمی و قهرمان‌ساز و قهرمان پرور شهرستان کهگیلویه و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد است و تاکنون کشتی‌گیران قهرمان زیادی را تربیت کرده است.

وی با اشاره به عنوان نایب قهرمانی محمد پورابراهیمی در رقابت‌های استعدادهای برتر کشور گفت: محمد پورابراهیمی بسیار زیرک و فنی است و باتوجه به اینکه اولین باری بود که رقابت‌های کشوری را تجربه کرد اما بسیار خوش درخشید و نایب قهرمان کشور شد.

آرامیان تصریح کرد: محمد پورابراهیمی در وزن ۳۵ کیلوگرم ابتدا در رقابت‌های استانی که شهریورماه امسال در شهر سوق برگزار شده بود، توانست مقام اول را کسب کند و به رقابت‌های کشوری راه پیدا کند.

وی ادامه داد: پورابراهیمی در رقابت‌های کشوری دور اول با فرنگی‌کاری از استان ایلام، در دور دوم با فرنگی کار تهرانی، دور سوم با فرنگی کار کرمانی و دور چهارم با فرنگی کار اردبیلی روبرو شد و در هر ۴ مسابقه با اقتدار پیروز میدان بود.

مربی باشگاه تختی کهگیلویه، عنوان کرد: پورابراهیمی در مسابقه فینال با وجود اینکه به لحاظ امتیازی از حریف خوزستانی‌اش جلو بود اما چون تجربه میادین بزرگ کشوری را نداشت با چند اشتباه جزئی بازی برد را با باخت عوض کرد و نایب قهرمان کشور شد.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های کشوری اولین تجربه محمد پورابراهیمی بود، عنوان کرد: محمد با گواهی پزشک و تعهدنامه محضری در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت کرد و این اولین باری بود که در میادین بزرگ قهرمانی کشور به روی تشک می‌رود، محمد برای مسابقات قهرمانی کشور خیلی خوب تمرین کرد و کاملأ آماده بود و من کاملأ از عملکرد او راضی هستم.

آرامیان با اشاره به دیگر استعدادهای برتر کشتی فرنگی باشگاه تختی، تصریح کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی تختی دهدشت استعدادهای زیادی دارد و به زودی شاهد موفقیت‌های کشتی‌گیر بااستعداد، خلاق و نوظهور دیگری به نام کامیار گرگانی هستیم که تاکنون بنا به دلایلی به حقش نرسیده است.

آرامیان از حمایت‌های همیشگی سید نصرت‌الله فتحی رئیس هیئت کشتی کهگیلویه، ارژنگ هخامنش مشاور و پیشکسوت ارزشمند هیئت کشتی استان، مهندس کامران گرگانی سرپرست و سرمربی باشگاه فرهنگی ورزشی تختی کهگیلویه و زحمات علیرضا چرامین کمک مربی تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: وظیفه خودم میدانم که از کمک‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ و چندین ساله سردار عدل هاشمی‌پور نماینده سابق کهگیلویه که در همه اوقات یار و یاور ورزشکاران شهرستان به خصوص کشتی‌گیران بوده تشکر می‌کنم و همچنین از زحمات حاج محمد مؤمنی‌منش رئیس هیئت کشتی کهگیلویه و بویراحمد سپاسگزاری می‌کنم.

آرامیان خاطرنشان کرد: از مدیر کل ورزش و جوانان استان و رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه انتظار داریم نسبت به ورزش کشتی در کهگیلویه توجه بیشتری داشته باشند تا با توکل به خدا و حمایت‌های همه جانبه مسئولان سکوهای قهرمانی آسیا و جهانی که دور از انتظار نیست را بتوانیم کسب کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.