کد خبر : 13686
دیدگاه‌ها برای توصیه هایی به فرماندار جدید کهگیلویه بزرگ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 13:01
-

جناب آقای محقق هنوز بازنشسته نشده‌اند. حتما روزی به نهاد اصلی خود باز می‌گردند. چه زیبا خواهد بود اگر روش فراجناحی را ملاک تصمیم‌گیری‌های خویش قرار دهند و در چنگال دفتر اجرایی نماینده قرار نگیرد.

یادداشت مخاطب

توصیه هایی به فرماندار جدید کهگیلویه بزرگ

توصیه هایی به فرماندار جدید کهگیلویه بزرگ
آقای محقق، در روش مدیریتی موسوی بازنگری کرده و تعامل یک‌جانبه با مردم را کنار نهاده و در مقابل، بستر تعامل همه‌جانبه بین مردم و فرمانداری را فراهم کنند

پایگاه خبری عصرکهگیلویه”

درپی عزل سیدعبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه ومعرفی سیدحمزه محقق فرمانده سپاه ناحیه گچساران بجای ایشان، یکی از مخاطبان باارسال پیامی وانتظارتغییردرروندمدیریت کهگیلویه بزرگ از طرف فرماندار جدیداینچنین آورده است؛

 یادداشت مخاطب:  مسئولیت در آموزه‌های الهی، به‌ویژه در نظام جمهوری اسلامی، امانتی است که به کارگزاران صالح سپرده می‌شود. اگر فردی در امانتداری، فاقد یکی از شروط لوازم سیاسی باشد، حتما از مقام و مسئولیت محوله عزل می‌شود.

شیوه‌ی مدیریت موسوی در فرمانداری کهگیلویه که وابسته به دفتر نماینده و گرفتار در نگاه عشیره‌ای و قبیله‌ای بود، بالاخره مسئولین استانی را واداشت که حکم به برکناری‌اش دهند. بعد از عزل به‌موقع موسوی، سیدحمزه محقق از سادات محترم رضاتوفیق به‌عنوان فرماندار کهگیلویه منصوب شد. ضمن تبریک به فرماندار جدید کهگیلویه، به چند نکته اشاره می‌شود.

۱) فرماندار جدید، نیروی تربیت‌یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. نهاد سپاه پاسداران بر اساس وصیت امام و نظر مقام معظم رهبری، حق ورود به احزاب رسمی و غیررسمی را ندارد. اولویت اصلی نیز برای جناب آقای محقق، آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

۲) فرماندار جدید، فرزند شایسته‌ی کهگیلویه است و به زیر و بم جریان‌های سیاسی آشنایی دارد. حتما دیدگاه رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نماینده در امور اجرایی را فراموش نمی‌کند و تسلیم توصیه‌های دفتر اجرایی نماینده کهگیلویه نیز نخواهد شد.

۳) علیرغم ظرفیت سیاسی بالای کهگیلویه‌ی بزرگ، این شهرستان دیگر توان و تحمل جولان سیاسی‌بازی و قبیله‌اندیشی نماینده‌ی فعلی را ندارد و نباید نقش الگویی سردار سلیمانی در هیچ شرایطی مورد اغماض قرار گیرد. چه زیبا و پسندیده است که جناب آقای محقق در حد و اندازه‌ی حوزه‌ی انتخابیه و مردم باصلابت کهگیلویه‌ی بزرگ ظاهر شود و در دام افکار بدوی  قبیله‌گرایی نیفتد.

۴) توصیه‌های رهبر انقلاب ملاک تعامل دولت و مردم است. اما عملکرد نماینده‌ی فعلی کهگیلویه نشان داده که او بارها از فرامین رهبر انقلاب اسلامی عبور کرده است. واضح است کسی که فرامین قطعی رهبر انقلاب را مورد بی اعتنایی قرارداده، نمی‌تواند توصیه‌های خیرخواهانه داشته باشد. ازاین‌رو بیم آن می‌رود همان نگاهی را که به موسوی داشت، به محقق نیز داشته باشد و او را در همان قالب قوم‌گرایانه تعریف کند. اگرچه باور قطعی داریم اصالت پاسداری، هیچ‌گاه اجازه‌ی ورود در بازی‌های سیاسی جناب نماینده را نمی‌دهد.

۵) جناب آقای محقق هنوز بازنشسته نشده‌اند. حتما روزی به نهاد اصلی خود باز می‌گردند. چه زیبا خواهد بود اگر روش فراجناحی را ملاک تصمیم‌گیری‌های خویش قرار دهند و در چنگال دفتر اجرایی نماینده قرار نگیرد.

۶) فرماندار جدید، حتما تعالیم عالم اندیشمند مرحوم آیت‌الله حاج سیدمحمدحسن محقق را به خاطر دارند. کسانی که روزگاری نقش عالمانه‌ی سیاسی ایشان را برنمی‌تافتند و مواعظ حکیمانه‌ی آن عالم اهل دیانت را به سخره می‌گرفتند، ممکن است در آینده همین نقش ناروا را به‌کار گیرند.

۷) فرماندار جدید به‌خوبی اطلاع دارند که عملکرد سید محمد موحد مورد نقد جدی فعالان سیاسی و فرهنگی فضای رسانه‌ای است. امروز نیز مردم با استفاده از فضای رسانه‌ای، بر عملکرد مدیران نظارت می‌کنند و هیچیک از اقدامات فرمانداری، از دید افکار عمومی پنهان نخواهد ماند.

۸) اولین اقدام یا تصمیم جناب آقای محقق، سازماندهی عوامل  اجرایی مرکز حوزه‌ی انتخابیه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ است. این تصمیم می‌تواند معرف محقق با اصالت پاسداری، با رسالت فرامنطقه‌ای و فراسیاسی باشد و یا ادامه‌ی همان راه موسوی یعنی بیان‌کننده تسلیم شدن در مقابل فرامین دفتر اجرایی نماینده در نظر گرفته شود.

۹) جناب سیدحمزه محقق به‌درستی آگاهی دارند که فضای سیاسی کهگیلویه‌ی بزرگ، دیگر همچون ادوار گذشته نیست. امروز با گسترش رسانه‌های ارتباطی، مردم با فهم دقیق، عملکرد سیاسی فرمانداران را رصد می‌کنند و در زمان لازم، حوادث را مورد نقد، سنجش و ارزش‌گذاری قرار می‌دهند.

۱۰) لازم است آقای محقق، در روش مدیریتی موسوی بازنگری کرده و تعامل یک‌جانبه با مردم را کنار نهاده و در مقابل، بستر تعامل همه‌جانبه بین مردم و فرمانداری را فراهم کنند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.