کد خبر : 14001
دیدگاه‌ها برای آئین کلنگ زنی کارخانه خردایش و دانه بندی بوکسیت بخش سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 21:54
-

خبرنگار آقای طاعتی

آئین کلنگ زنی کارخانه خردایش و دانه بندی بوکسیت بخش سرفاریاب-

آئین کلنگ زنی کارخانه خردایش و دانه بندی بوکسیت بخش سرفاریاب-
امروز شاهد کلنگ زنی کارخانه فرآوری و دانه بندی بوکسیت سرفاریاب در شهرستان چرام در مرحله اول با حضور مدیرعامل آلومینای ایران و مسئولان استانی و شهرستانی بودیم.

آئین کلنگ زنی کارخانه خردایش و دانه بندی بوکسیت بخش سرفاریاب با حضور مدیر عامل شرکت آلومینای ایران و مسئولان استانی، شهرستانی و محلی و پیمانکار و عوامل مجری طرح برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه مدیر عامل شرکت آلومینای ایران در حاشیه این برنامه گفت: شرکت آلومینای ایران تنها شرکت تولید کننده پودر آلومینا در کشور هست که با فعالیت چند سال گذشته توانسته است در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند و در همین راستا نیز برای تأمین مواد اولیه کارخانه، توانسته ایم در سطح ملی و در استان کهگیلویه و بویراحمد معادن و ذخایر خوبی را شناسائی و فعال کنیم. عبداللّه شه بخش افزود؛ در راستای تکمیل زنجیره ارزش و با هدف ایجاد اشتغال در منطقه امروز طرح احداث کارخانه خردایش و دانه بندی بوکسیت را در سرفاریاب با ظرفیت صد هزار تن در سال و با اعتباری بالغ بر ۳٠٠ میلیارد ریال آغاز خواهیم کرد که قرار است ظرف مدت ۵ ماه آینده تکمیل و برای ۱۵ نفر مستقیم و حدود ۶٠ نفر غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کند.
فرماندار چرام نیز با بیان اینکه احداث کارخانه خردایش نقش مهمی در ایجاد بستر مناسب توسعه و رونق اقتصادی در سطح شهرستان خواهد داشت، افزود: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت خدمتگزار در زمینه محرومیت زدایی و توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته اجرا شده است. سید عبدالرحمان توفیقیان با اشاره به وجود ظرفیتها و بسترهای مناسب برای توسعه در سطح شهرستان، گفت: در آینده نزدیک ایجاد طرح های کاربردی و پیشران در حوزه های آب، کشاورزی و صنعت با حمایت مسئولین امر را خواهیم داشت که راه اندازی کارخانه فسفات و شهرک صنعتی در شهرستان از جمله این موارد می باشد که تأثیر مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان خواهند داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این برنامه به موضوع خروج معادن بوکسیت استان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: پیرو پیگیریها و جلسات مختلف مسئولان استانی با شرکت ایمیدرو در خصوص مطالبات حوزه معادن، امروز شاهد کلنگ زنی کارخانه فرآوری و دانه بندی بوکسیت سرفاریاب در شهرستان چرام در مرحله اول با حضور مدیرعامل آلومینای ایران هستیم.سید احسان عسکری افزود؛ در ادامه، مطالبه استان از ایمیدرو احداث کارخانجات دیگر مبتنی بر ذخایر معدنی خواهد بود تا اشتغال بیشتر و تقویت گردش مالی در اقتصاد استان را شاهد باشیم که سرجمع تلاش ها در طول دو سال اخیر در این دولت با راه اندازی کارخانه قند، شهد ناب، پتروشیمی دهدشت و… نیز در راستای تحقق این هدف بوده است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه صنایع معدنی دارای ظرفیتهای متعددی هستند، گفت: علاوه بر خود معادن، صنایع وابسته مثل همین کارخانه خردایش سرفاریاب در ایجاد اشتغال پایدار و مولد بسیار مهم و تأثیرگذار هستند. سید امیر تیمور موسویان همچنین واحدهای صنعتی فعال در سطح استان را بیش از ۵۳٠ مورد عنوان کرد و اضافه کرد در تلاش هستیم با استفاده از مجاری قانونی مثل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ظرفیتهای راکد یا نیمه تعطیل برخی واحدهای صنعتی را برای تولید و اشتغال بیشتر حمایت کنیم.
امام جمعه سرفاریاب نیز با قدر دانی از خدمات دولت و شخص رئیس جمهور به خاطر تلاش برای تحقق وعده ها و انجام مطالبات مردم در سطح کشور، تحقق توسعه در استان را در عمل ناچیز عنوان کرد و گفت: کارگری بسیاری از جوانان این منطقه در استان فارس و فوت تعداد زیادی از تحصیل کردهای این استان که در شرکت ها و کارخانجات استانهای دیگر مشغول به کار بودند به دلیل حوادث جاده ای و ایاب و ذهاب از نشانه ها و دلایل این ادعاست. حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به موضوع آلودگی در استانهایی مثل تهران و اصفهان به دلیل وجود کارخانجات متعدد، از مسئولان خواست تا برای جلوگیری از تشدید این وضعیت در مناطق ذکر شده، نسبت به احداث کارخانه ها در مناطق نیازمند مثل بخش سرفاریاب که ۷۲ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است با هدف توسعه و اشتغال و تولید و کسب درآمد مردم، همکاری کنند.
قابل ذکر است حاضرین در این برنامه در ابتدا با حضور در گلزار شهید خدیوی منش با قرائت فاتحه به مقام شهدا ادای احترام کردند و در پایان این آئین نیز لوح معنوی خطاطی هنرمند توانای شهرستان چرام، آقای پراهام به پاس قدردانی به مدیر عامل آلومینای ایران تقدیم گردید.
(کپی برداری از متن و عکس بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.