کد خبر : 14265
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۱٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 15:01
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۱٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۱٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مضامین دین مبین اسلام و در برگیرنده همه ابعاد زندگی مردم و جامعه است و برای پیشرفت و آبادانی لازم است عموم مردم و مسئولان تابع قانون اساسی باشند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۱٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) که فرموده است؛ « به تقوا فرمان داده شده اید و برای نیکوکاری و اطاعت از خداوند آفریده شده اید»، تقوا را فرمان الهی دانست و خود و همه ی نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث نقش های تربیتی خانواده برای فرزندان، به موضوع نظارت و کنترل رفتار و ارتباط فرزندان از طرف والدین اشاره کرد و با بیان آیه ای از قرآن که می فرماید؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده تان را از آتش دوزخ نگه دارید»، افزود: ارتباط فرزندان با دوستان و افراد منحرف و ناباب می تواند سبب انحراف و بزهکاری آنان شود و اگر والدین تنها نقش حمایتی آن هم بصورت غیر اصولی از فرزندان خود داشته باشند و نقش هدایتی و نظارتی خود را به درستی ایفا نکنند، زمینه ساز آسیب ها و انحرافات اخلاقی و رفتاری در فرزندان را در پی خواهد داشت.
وی افزود؛ طبق تحقیقات صورت گرفته، اغلب نوجوانان و افراد گرفتار در دام مشکلات و آسیب های مختلف اجتماعی و اخلاقی، کسانی هستند که به دلیل عدم نظارت خانواده ها و تأثیر پذیری از اشخاص و دوستان ناباب و منحرف در این مسیر قرار گرفته اند، بنابراین توجه خانواده ها و والدین در خصوص کنترل و نظارت بر رفتار و ارتباط فرزندان برای پیشگیری از مشکلات، انحراف و بزهکاری فرزندان بسیار مهم است.
خطیب جمعه سرفاریاب تغییر اعتقادات، باورها و نگرش و همچنین القاء نامیدی و ناکارآمد بودن شیوه های مدیریت و سبک زندگی دینی و اسلامی، اطلاعات گمراه کننده و ارائه تحلیل های وارونه برای انحراف افکار عمومی و نخبگان جامعه را از جمله اهداف دشمنان در جنگ های ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در کنار جهاد تبیین، تلاش برای رفع گرفتاریها و مشکلات اقتصادی و معیشت مردم، در خنثی کردن تلاش های دشمنان بسیار موثر و مهم می باشد که رهبر انقلاب نیز در موارد متعدد بر این موضوع تأکید داشته است.
حجت الاسلام زارعی پور مهاجرت های اجباری صهیونیست ها به دلیل احساس نا امنی و خسارتهای اقتصادی و بیکاری، پس از عملیات الاقصی را از نشانه های پیروزی فلسطین و جبهه مقاومت و شکست سنگین رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت و جایگاه مهم و ویژه و نماد اراده ملی و حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری هاست افزود: نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید با الگو گیری از شهید مدرس در مقابل زیاده خواهی و زورگوئی بایستد و حامی و پیگیر منافع و مصالح عموم مردم و جامعه باشد.
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آینده نزدیک در کشور ما، تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت را از خصوصیات یک نماینده انقلابی دانست که مردم باید با انتخاب چنین افرادی، زمینه شکل گیری مجلس قوی و کارآمد را فراهم نمایند.
خطیب جمعه سرفاریاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از مضامین دین مبین اسلام و در برگیرنده همه ابعاد زندگی مردم و جامعه دانست و گفت: برای پیشرفت و آبادانی لازم است عموم مردم و مسئولان تابع قانون اساسی باشند.
وی با گرامی داشت ۱۶ آذر روز دانشجو و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تحصیل و آگاهی، هوشیاری و دشمن شناسی، مشارکت و حضور فعال در برنامه های مختلف کشور را از ویژگیها و خصوصیات دانشجوی جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: هر کشور و جامعه ای که علم و فهم و محاسبه دقیق در همه شئون آن جاری باشد، قطعا وضعش بهتر خواهد بود.
امام جمعه سرفاریاب در پایان از طولانی شدن اجرای برخی طرح ها و معطلی بدون دلیل موجه برخی تصمیم گیریها و اقدامات در بخش سرفاریاب، انتقاد کرد و خواستار معرفی مسئول نمایندگی ورزش و جوانان سرفاریاب و سر و سامان دادن به وضعیت ورزش در این منطقه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.