کد خبر : 14934
دیدگاه‌ها برای شبیه سازی صحنه عملیات کربلای ۵ در محوطه مصلای نماز جمعه چرام- بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 18:32
-

خبرنگار آقای طاعتی

شبیه سازی صحنه عملیات کربلای ۵ در محوطه مصلای نماز جمعه چرام-

شبیه سازی صحنه عملیات کربلای ۵ در محوطه مصلای نماز جمعه چرام-
عملیات کربلای (۵) یک عملیات نظامی تهاجمی بود که در فاصله زمانی ۱۵ روز بعد از عملیات کربلای( ۴) از سوی نیروهای مسلح ایران علیه نیروی زمینی رژیم بعت عراق انجام شد که شدیدترین نبرد تاریخ جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.

به مناسبت سالروز اجرای عملیات کربلای ۵، شبیه سازی صحنه این عملیات در محوطه مصلای نماز جمعه چرام انجام شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر کهگیلویه، با حمایت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام و هنرنمائی رزمنده دوران دفاع مقدس سید تیمور کشاورز، صحنه عملیات کربلای ۵ شبیه سازی شد.
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام با بیان اینکه هدف از انجام این کار آگاهی عموم مردم و به ویژه نسل های جدید با شرایط و نحوه اجرای و همچنین دستاوردهای این عملیات است، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی نیز در بازدید از این کار ارزشمند فرهنگی صورت گرفت.

پراهام ضمن قدر دانی از تلاش های آقای کشاورز جانباز عزیز و مجری این طرح افزود این رزمنده عزیز و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این عملیات که در ۱۹ دیماه ۱۳۶۵ اجرا شد حضور داشتند که به مناسبت هفته مقاومت و سالگرد شهید سلیمانی و سالروز اجرای این عملیات تصمیم بر انجام این کار گرفتیم.

سید تیمور کشاورز نیز با بیان اینکه در عملیات های متعددی در دوران دفاع مقدس حضور داشته و از جا ماندن خود از قافله شهدا غبطه به دل دارد، گفت: فکر می کنم تقدیر خداوند بر این بود تا زنده بمانم و صحنه های رشادتهای شهدا و رزمندگان را باز طراحی و روایت کنم و این کار را کمترین وظیفه خود می دانم.

قابل ذکر است عملیات کربلای (۵) یک عملیات نظامی تهاجمی بود که در فاصله زمانی ۱۵ روز بعد از عملیات کربلای( ۴) از سوی نیروهای مسلح ایران علیه نیروی زمینی رژیم بعت عراق انجام شد که شدیدترین نبرد تاریخ جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.
این عملیات، پرهزینه‌ ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ بود و از آن به‌ عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.