کد خبر : 3502
دیدگاه‌ها برای برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش در دفتر امام جمعه سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 22:25
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش در دفتر امام جمعه سرفاریاب.

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش در دفتر امام جمعه سرفاریاب.
ایمان داشتن به خدا، بجا آوردن نماز و دادن زکات هنگام نماز از ویژگیهای سر پرستی مردم و امامت است که بر اساس نظر بسیاری از علماء شیعه و سنی، امام علی ( ع ) مصداق واقعی آیه شریفه ۵۵ سوره مائده و این آیه، شناسه و دلیل محکم حقانیت تشیع می باشد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با حضور امام جمعه، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام، بخشدار و اعضای شورای اداری و با موضوع هماهنگی و برنامه ریزی جهت اعیاد قربان و غدیر در روز یک شنبه مورخ ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۱ در محل دفتر امام جمعه سرفاریاب برگزار شد.
در این جلسه، امام جمعه سرفاریاب پس از عرض خیرمقدم و تبریک پیشاپیش دهه ولایت و امامت، با اشاره به آیه ۵۵ سوره مائده، ایمان داشتن به خدا، بجا آوردن نماز و دادن زکات هنگام نماز را از ویژگیهای سر پرستی مردم و امامت دانست که بر اساس نظر بسیاری از علماء شیعه و سنی، امام علی ( ع ) مصداق واقعی این آیه شریفه و این آیه را شناسه و دلیل محکم حقانیت تشیع برشمرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با ذکر این نکته که کار برای رضای خدا و همراه با اخلاص، ماندگار و اثرگذار است؛ خواستار آن شد که همه مسئولین به مناسبت اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم حضور و مشارکت جدی و فعالی در برنامه ها داشته باشند.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام به عنوان دبیر جلسه، ضمن تشکر از امام جمعه سرفاریاب بخاطر تشکیل و میزبانی از اولین جلسه فرهنگ عمومی بخش، از اهمیت و توجه ویژه رهبر انقلاب به مصوبات این شورا در سطح کشور گفت و بر لزوم جدی گرفتن و اجرای مصوبات این شورا توسط همه اعضاء تأکید کردند.
تقوی همچنین گفت: در امورات مختلف کاری، بویژه تقسیم و توزیع اقلام و اعتبارات فرهنگی همواره توجه و حمایت خاصی نسبت به بخش سرفاریاب داشته و اظهار امیدواری کرد با حضور امام جمعه محترم سرفاریاب شاهد اجرای هرچه بهتر برنامه های فرهنگی در این بخش باشیم.
بخشدار سرفاریاب نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه عید بزرگ غدیر در تثبیت حقانیت و قوام مذهب تشیع، تلاش همه برای گرامی داشت این عید بزرگ را ضروری و مهم دانست.
علی محمودی، نصب بنر بر سر درب ادارات و برگزاری جشن در مراکز دهستانها و روستاهای بزرگ بخش و برپائی ایستگاه های صلواتی را از جمله برنامه های این ایام عنوان کرد که با همکاری مسئولان ادارات و نمایندگی های مستقر در بخش و اعضای شوراها و دهیاران و شهردار سرفاریاب انجام خواهند شد.
در پایان این جلسه، برگزاری برنامه هایی از جمله قرائت دعای عرفه در تاریخ (۱۴٠۱/۴/۱۸) در جوار بقعه متبرکه ی امامزاده حمزه ( ع )،
اقامه نماز عید قربان در مسجد مصلی در تاریخ (۱۴٠۱/۴/۱۹)،
برگزاری جشن مرکزی عید غدیر در تاریخ (۱۴٠۱/۴/۲۶) در سرفاریاب، مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.