کد خبر : 4819
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 - 16:12
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
اگر در اوایل انقلاب استکبار و غرب تلاش می کرد تا تسلیحات اولیه دفاعی از جائی به ایران نرسد اما امروز همان استکبار سعی دارد از انتقال و ارسال تسلیحات پیشرفته نظامی و دفاعی ایران به جبهه مقاومت و دیگر کشورها جلوگیری کند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب ابتدا خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی سفارش کرد و با ذکر روایتی از امام علی علیه السلام که فرمودند: «سادَهُ أهلِ الجَنَّهِ الأَتقیِاءُ الأَبرارُ»
سروران اهل بهشت، تقوا پیشگان نیکوکارانند، گفت: بدون شک انسان طالب سعادت اخروی و ورود به بهشت است و آنچه وی را از بهشت دور می سازد، گناه، فسق و فجور است که پرهیزگاران از آن گریزانند.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی و اهمیت خانواده و تربیت نسل پاک گفت: حقیقت این است که هنوز حادثه عظیم و شگفت آور عاشورا برای مردم دنیا روشن نیست و نیاز است که والدین و خانواده های اسلامی که دغدغه دین و فرهنگ اهل بیتی دارند، برای نسل خود و فرزندانشان تبیین کنند.
وی گفت: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند، یعنی همین که نوجوانان و فرزندانمان را با فرهنگ عاشورا و سبک زندگی اهل بیت آشنا کنیم.
ایشان در ادامه به اهمیت مفهوم حرکت و قیام اباعبداللّه الحسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ماهاست که آن را خوب بفهمیم، چرا که، انقلاب ما از این نهضت و قیام عاشورا الهام گرفته و به وسیله آن رهبری شد.
زارعی پور گفت: حرکت و قیام امام حسین علیه السلام یک خلأ را در نظام اسلامی پر کرد و این همان چیزی بود که پیامبر اسلام آن را تعلیم داده و فرموده بود: هنگامی که دیدید دنیا رو به ویرانی می رود، نظام اسلامی رو به فساد می رود و آن زمانی است که می بایست حرکت کنید و قیام کنید و اما خود پیامبر این عمل و فریضه الهی را نمی توانست انجام دهد، چرا که در آن زمان محقق نمی شد و این عمل و قیام می بایست توسط یکی از اولیاء انجام می گرفت، فلذا ایشان این کار را به امام حسین ( ع ) یاد دادند و ایشان نیز به مردم یاد داد.
ایشان گفت: بنابراین نیاز هست که بدانیم و به فرزندان و نسل خویش تبیین کنیم و جهاد تبیین یعنی این که مسئله نهضت و قیام عاشورای امام حسین علیه السلام را خوب درک کنیم و این حرکت عظیم را در طول تاریخ به نسل های بعد از خود و واقعه عاشورا یاد دهیم.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه دوم با گرامی داشت روز مسجد، مسجد را معجزه دوم پیامبر بزرگ اسلام بعد از قرآن خواند و با اشاره به آیات قرآن در مورد مسجد، خداباوری، معنویت گرائی، ولایت مداری، شجاعت و نفوذ ناپذیری را از ویژگیهای انسانهای اهل مسجد برشمرد.
حجت الاسلام زارعی پور با یادآوری روز صنعت دفاعی، پیشرفت نظام اسلامی در این عرصه را شگفت آور دانست و گفت: اگر در اوایل انقلاب استکبار و غرب تلاش می کرد تا تسلیحات اولیه دفاعی از جائی به ایران نرسد اما امروز همان استکبار سعی دارد از انتقال و ارسال تسلیحات پیشرفته نظامی و دفاعی ایران به جبهه مقاومت و دیگر کشورها جلوگیری کند.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و تبریک هفته دولت، از خدمات و فعالیتهای همه دولتها از ابتدای انقلاب تاکنون به مردم قدردانی کرد و گفت: البته همه دولتها نقاط ضعفی داشتند که از مهمترین آنها تکیه به درآمدهای نفتی و نگاه به بیرون و کم توجهی به ظرفیتها و توان داخلی بوده که امیدواریم این نقایص با اجرائی کردن منویات مقام معظم رهبری بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ظرفیت نیروی انسانی بومی، پوشش داده شوند. ایشان همچنین از وضعیت بلاتکلیفی مدیریت دولت در بخش انتقاد و خواستار تصمیم مناسب مسئولین امر در این خصوص شدند.
زارعی پور با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) آن امام بزگوار را پیام رسان و تداوم بخش اهداف نهضت حسینی در شرایط سخت امامت خویش دانست.
ایشان همچنین با تبریک روز پزشک، از خدمات پزشکان متعهد و شایسته که جهادی و با اخلاص به کار درمان مردم مشغول هستند، قدردانی و ضمن تشکر از خدمات رایگان پزشک متخصص قلب و عروق، از مسئولین حوزه بهداشت و درمان خواست در خصوص وعده استقرار داروخانه شبانه روزی و پزشک متخصص در بخش اقدام نمایند و در پایان ضمن تشکر از فرماندار و مسئولین مربوطه برای رفع موقت مشکل آب روستای دهنو و محله مشایخ سرفاریاب، بر لزوم اقدام بلند مدت و تامین آب شرب پایدار سرفاریاب از منابع دیگر تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.