کد خبر : 5468
دیدگاه‌ها برای کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 0:40
-

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی/لزوم همراهی همه دستگاه های برون بخشی در اجرای طرح جوانی جمعیت

سید حسین رازیان

کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد

کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد
در دو بیمارستان مجهز درمان ناباروری انجام می گیرد یکی مرکز استان و دیگری در شهرستان گچساران

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت:بر اساس دستور مقام معظم رهبری دامت برکاته و حمایت همه جانبه وی از طرح جوانی جمعیت، بنابراین همه ماها وظیفه داریم آنچه که در حیطه اختیارات می باشد در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای آن انجام وظیفه شود.

دکتر محمد ذولعدل، بیان کرد: اینکه اگر بخواهیم در اجرای طرح جوانی جمعیت موفقیت حاصل شود نیازمند همکاری دستگاه‌های برون بخشی می باشیم.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی، از پیگیری و حمایت کامل از طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در این طرح ملی میزان درصد اجرای آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی می باشد نیازمند همکاری برون بخشی و دستگاه های اجرایی هستیم.

دکتر سامر مرادیان، گفت: زیر ساخت ها برای زنان نابارور در بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج  و بیمارستان بی بی حکیمه در گچساران در حال خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هست، که اطلاع رسانی گسترده  و مراجعه حضوری جهت درمان خود داشته باشند.

در ادامه دکتر مرادیان از راه اندازی و تجهیز مرکز درمان ناباروری  شهر دهدشت در آینده نزدیک خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اکثریت قریب اتفاق استان های کشور نیاز جدی به عزم همگانی برای فرزند آوری و جوانی جمعیت کشور دارد.

دکتر محمد مهدی بانشی، تصریح کرد: هر ایرانی که به کشور خود علاقه مند است باید تلاش خود را برای حفظ آینده کشور خود به کار بگیرد چرا که ساخت ایرانی آباد نیازمند نسل جوان برای آینده است.

معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان، موضوع جوانی جمعیت نیازمند حرکتی مجدانه همراه با تدبیر آینده نگری و همه وظیفه داریم بنابراین نمی‌توان بدون عمل و شعاری کار کنیم بلکه باید شبانه روزی کار کرد.

دکتر محمد جواد فرح بخش مدیر معاونت فرهنگی و دانشجویی با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی دانشجویان متاهل و شرایط آسان جهت ازدواج دانشجویان در دستور کار قرار خواهد گرفت، و در این راستا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت درمان تابع قوانین حمایت از جوانی جمعیت هستیم.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور بانوان از پیش بینی مهد کودک مجهز همراه با مربیان کارآزموده در ستاد مرکزی دانشگاه و بیمارستان های استان خبر داد.

دکتر محبوبه منصوریان: گفت، پیشنهادات خود را جهت طرح در هیئت امنای دانشگاه و افزایش پرداخت حق شهریه مهد کودک بانوان شاغل در دستور کار قرار خواهد گرفت و انشالله نتجیه مطلوبی در پی دارد.

مدیر واحد سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ارائه گزارشی کامل از نیازمندیهای اجرای طرح به تفکیک واحد های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های برون بخشی ارائه داد.

در ادامه گلدانا نیک اقبال، یادآور شد : همه مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی در آینده حل شدنی است اما اگر به مسئله جمعیت در چند سال اخیر توجه نشود راهی برای جبران آن در آینده نخواهیم داشت.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت فرزندآوری و جمعیت در این استان گفت:تربیت،سیاست و معیشت سه محور تاثیر گذار جمعیتی به شمار می روند.

نیک اقبال در پایان همه دستورالعمل ها و راهبردهای افزایش جمعیت با برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مراکز بهداشتی درمانی از جمله پزشکان مراکز و ماما های شهرستان های استان برگزار شده است.

زهرا رادمنش مسوول قرار گاه جوانی جمعیت با اشاره به نرخ باروری در استان در سال (۱۴۰۰) ۱/۷بود نرخ باروری کشور در مقایسه با کشور های همسایه سیر نزولی دارد ولی استان خودمان مثل بقیه استانها با کاهش موالید همراه است، و کمتر از کشور نیست پایین تر از حد جایگزینی (۲/۱) هستیم در میانه کشور قرار داریم.

رادمنش با بیان اینکه در برهه کنونی مردمی سازی جمعیت و مشارکت همه مسولان در اجرای طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه: کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت با حضور دکتر محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سامر مرادیان سرپرست معاونت توسعه، دکتر ذولعدل مشاور رئیس دانشگاه خانم دکتر محبوبه منصوریان مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور بانوان، سید عبادالله طباطبایی مسوول برنامه‌ریزی منابع انسانی و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاهی در سالن آفتاب گردان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

در این کمیته در خصوص اهمیت موضوع جوانی جمعیت بحث و تبادل نظر و تصمیات لازم اتخاذ شد.

گفتنی است دبیر کمیته گزارش عملکردی از فعالیت چند ماهه اخیر بیان نمود و هریک از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود در زمینه اصلاح فرهنگ فرزندآوری، ایجاد اعتماد در بین مردم، کارهای تحقیقاتی در این حوزه، اجرای درست این قانون مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

بر پایه این گزارش، این کمیته به همت خانم گلدانا نیک اقبال مدیر جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان و سرکار خانم رادمنش مسوول قرار گاه جوانی جمعیت انجام گرفت.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.