کد خبر : 5629
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۷/۰۱) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الا سلام زارعی پور اقامه و برپا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 1 مهر 1401 - 16:02
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۷/۰۱) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الا سلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.

نماز جمعه امروز ( ۱۴۰۱/۰۷/۰۱) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الا سلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
پیامبر بزرگ اسلام و امیرالمومنین از اولین واقفان بودند که باغات، نخلستان‌ها و قناتهایی را که با تلاش و زحمت فراوان کاشت و بنا می کردند و به ثمر می رساندند وقف عموم می کردند تا همه از آنان استفاده کنند.

نماز جمعه امروز، اول مهرماه ۱۴٠۱ سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الا سلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدا خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کرد و تقوی را دوری از محرمات و خشم خداوند و موجب عزت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت ذکر کرد و در ادامه سلسله مباحث مربوط به اهمیت تشکیل خانواده و تربیت نسل پاک، با ذکر آیه ای از قرآن مجید که می فرماید «دلی که در خفا از خدا ترسید و با سلامت بر خداوند وارد شد به او گفته می شود با سلامت وارد بهشت شو» سلامت و پاکی دل و قلب انسان را در موضوع تربیت بسیار مهم و اساسی دانست.
حجت الاسلام زارعی پور در تشریح این موضوع گفت: چون دل کودک و نوجوان پاک و سالم و آماده پذیرش و بسیار متاثر از هرگونه رفتار یا تعالیم زشت یا زیبا است، بهتر آن است که از همان اوایل کودکی، فرزندانمان را با تعالیم و معارف دینی و آموزه های قرآنی آشنا و مانوس کنیم تا سلامت دل و پاکی قلب آنان حفظ و تربیت صحیحی داشته باشند.
ایشان همچنین معاشرت و ارتباط را از عوامل مهم و تاثیر گذار بر تربیت فرزندان و جوانان دانست و گفت: والدین در معاشرت و رفت و آمد فرزندان خود با دیگران که اهل ایمان و درستکار هستند یا تبهکار باید مراقبت کنند تا در تربیت نسل پاک و فرزندان نیک خودموفق باشند.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه دوم با گرامی داشت روز وقف، وقف را معامله ثمر بخش با خداوند و باقی الصالحات، متعادل کننده ثروت میان اغنیاء و فقرا در جامعه و برطرف کننده محرومیت و فقر ذکر کرد و گفت: پیامبر بزرگ اسلام و امیرالمومنین از اولین واقفان بودند که باغات، نخلستان‌ها و قناتهایی را که با تلاش و زحمت فراوان کاشت و بنا می کردند و به ثمر می رساندند وقف عموم می کردند تا همه از آنان استفاده کنند.
ایشان همچنین با ذکر و یاد از همه شهداء و توصیه به پیروی و حرکت در مسیر انقلاب و شهداء و اینکه استقلال و سرافرازی امروز ملت ایران نتیجه ایثار و فداکاری های شهداء و همه رزمندگان است، هفته دفاع مقدس و روز گرامی داشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس را یادآور شد.
زارعی پور با عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد ( ص ) و شهادت امام حسن ( ع ) و امام رضا ( ع ) برخی از خصلتها، ویژگیها و جایگاه والای الهی و انسانی پیامبر را از زبان قرآن چنین بیان کرد: ( آمدن نام و نشان پیامبر در تورات و انجیل، والاترین معراج و خاتم پیامبران، داشتن فضل و رحمت فراوان، گسترش دین او در تمام هستی، معصوم بودن تمام اعضاء و جوارح بدن او از هر گونه خطا و گناه، فرستادن صلوات تمام ملائکه بر محمد و آل محمد ( ص ) ) اشاره به وقایع اخیر در برخی شهرها و نقاط کشور که از طرف مخالفان و دشمنان نظام و به بهانه حمایت از حقوق و آزادی زنان و موضوع حجاب صورت گرفته و ان شاء اللّه در اهداف و برنامه ریزیهای خود این بار نیز با هوشیاری و مراقبت عموم مردم و بویژه بانوان و خواهران مومن و انقلابی، مثل گذشته هیچ نتیجه ای برایشان نخواهد داشت و نظام و انقلاب اسلامی با اقتدار و صلابت در مسیر پیشرفت و آبادانی در حرکت خواهد بود نیز پایان بخش سخنان امام جمعه سرفاریاب در خطبه دوم بود.
قابل ذکر است نمازگزاران و اهالی سرفاریاب در راهپیمائی پس از نماز جمعه امروز اعتراض و انزجار خود را از هنجار شکنان و مخالفان نظام در وقایع اخیر و توهین به مقدسات و هتک حرمت به حجاب بانوان فریاد زدند و با سردادن شعارهای انقلابی حمایت خود را از نظام و رهبری اعلام نمودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.