کد خبر : 5901
دیدگاه‌ها برای بزرگداشت هفته ملی کودک “۱۶ تا ۲۲ مهرماه” حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 18:44
-

برای کودکان 2تا 4 ساله، زمان تماشای تلویزیون، کامپیوترو سایر دستگاههای الکتریکی به یک ساعت در روز محدود شود، و کودکان بیاموزید مرتبا دستان خود را با آب و صابون بشویند

سید حسین رازیان

بزرگداشت هفته ملی کودک “۱۶ تا ۲۲ مهرماه” حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

بزرگداشت هفته ملی کودک “۱۶ تا ۲۲ مهرماه”  حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی
بزرگداشت هفته ملی کودک به منظور هم گرایی و هم افزایی درون دوم و برون بخشی توسط نهادها و ارگان های مرتبط برگزار می گردد.

سید حسین رازیان:
کارشناس برنامه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از سال ۱۳۹۱ تاکنون بزرگداشت هفته ملی کودک به منظور هم گرایی و هم افزایی درون دوم و برون بخشی توسط نهادها و ارگان های مرتبط برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مهناز اکبری افزود: امسال نیز نظر به شیوع بیماری کویید ۱۹ بزرگداشت هفته ملی کودک با شعار” حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” با رویکرد .صلح، بازی، نشاط و تحریک فیزیکی و سلامت ایمنی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در دوران پاندمی کرونا، بزرگسالان می توانند احساسات خود را کنترل کنند و صبورانه عمل کنند، اما کودکان معمولا در شرایط نامطلوب دچار سر درگمی می شوند و بسیار وابسته به دیگران و بر طبق رفتار افراد پیرامون خود عمل می کنند.

کارشناس برنامه سلامت کودکان مرکز بهداشت استان، ادامه داد: در این مواقع برای کودکان بسیار دشوار است رفتار خود را پنهان کنند و مدیریت کردن سطح نگرانی آن ها برای والدینشان نیز دشواراست.

وی بیان کرد: در طول دوران بحران، اقداماتی چون فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت های خارج از خانه، تعطیلی مدارس و مهد های کودک، دوری از دوستان، بازی و ورزش، کودکان را در شرایطی پیچیده قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی و بالا رفتن سطح استرس و اضطراب در آن ها شود. بنابراین لازم است ترس ها و نگرانی های آنان را از راه مناسبی کاهش داده و ذهنشان را تقویت کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه والدین می توانند با مراقبت و علاقمندی بیشتر، استرس را کاهش دهند، گفت:  زمانی که کودکان دچار استرس می شوند پاسخ های متفاوتی مانند جیغ زدن، پنهان شدن، غمگین شدن، خشمگین شدن و غیره از خود نشان می دهند.

مهناز اکبری در ادامه ابزار داشت: برای کمک به آنها در مقابله با این پاسخ ها، مهم است از احساسات کودکان آگاه باشیم و برایشان فعالیت های زیر را برنامه ریزی کنیم :زمانی برای ارتباط دو طرفه با کودک ایجاد کنید. برای هر کودک جداگانه وقت بگذارید.

کارشناس برنامه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: کودکان نوپا و پیش دبستان روزانه حداقل ۳ ساعت فعالیت بدنی از جمله فعالیت کارهای برنامه ریزی شده و بازی های آزادانه داشته باشند.

اکبری با توصیه بر اینکه کودکان زیر ۲ سال نباید به تماشای تلویزیون، کامپیوتر و سایر دستگاه های الکتریکی بپردازند یادآور شد:  تلویزیون و بازیهای کامپیوتری در اتاق کودکان قرارداده نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: برای کودکان ۲تا ۴ ساله، زمان تماشای تلویزیون، کامپیوترو سایر دستگاههای الکتریکی به یک ساعت در روز محدود شود، و کودکان بیاموزید مرتبا دستان خود را با آب و صابون بشویند. شستن دست ها و رعایت بهداشت را سرگرم کننده کنید.

کارشناس برنامه سلامت کودکان مرکز بهداشت استان یادآور شد:  در خانواده محیطی آرام بوجود بیاورید. میزان استرس و اضطراب در کودکان و دیگرافراد خانواده را مدیریت کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه افراطی و لوس کردن کودک( توجه بیش از اندازه و فراهم کردن همه چیز برای کودک به او آسیب زیادی می رساند)و در حضور کودکان از ترسیدن در مورد موضوعاتی که ذهن شما را مشغول می کند اجتناب کنید، ترس، خشونت و دلهره خود را کنترل کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.