کد خبر : 5948
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۷/۲۹) به امامت حجت الاسلام زارعی پور و حضور اقشار مختلف مردم در سرفاریاب اقامه و برپا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 - 14:51
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۷/۲۹) به امامت حجت الاسلام زارعی پور و حضور اقشار مختلف مردم در سرفاریاب اقامه و برپا گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۷/۲۹) به امامت حجت الاسلام زارعی پور و حضور اقشار مختلف مردم در سرفاریاب اقامه و برپا گردید.
آیت اللّه مصطفی خمینی از عالمان برجسته دینی و از شاگردان حضرت امام ( ره ) بود که برای به ثمر نشستن انقلاب و یاری امام ( ره) بسیار تلاش کردند و امام خمینی نیز در مورد شهادت ایشان گفتند: این کار ( شهادت سید مصطفی ) از الطاف خفیه الهی است.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۷/۲۹) به امامت حجت الاسلام زارعی پور و حضور اقشار مختلف مردم در سرفاریاب اقامه و برپا گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از امیرالمومنین علی علیه السلام که می فرماید: «تقوی آن است که خداوند تو را در جائی که نهی کرده نبیند و در جائی که امر کرده غائب نباشی» خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی سفارش کرد و گفت: بنا به فرموده رسول اکرم یکی از چیزهائی که اگر انسان با خود نداشته باشد در قیامت زیان کار خواهد بود، تقوی و پارسائی است که انسان را در زندگی از حرام های الهی باز می دارد.
حجت الاسلام زارعی پور در بحث تکریم خانواده نیز گفت: بنیانی ترین و اصیل ترین نهاد در جامعه، خانواده است که اصلاح آن موجب اصلاح جامعه خواهد بود.
ایشان همچنین با تقسیم افراد به دو گروه امیران و اسیران نفس گفت: آنانکه بر نفس خود مسلط و امیر هستند از خداوند می خواهند و همواره تلاش دارند تا خانواده و نسل خود را آن گونه که موجب سعادت و روشنی چشمشان است تربیت کنند؛ ولی کسانی که پیرو و اسیر هوی نفس خویش هستند، در موضوع تربیت فرزندان و اهل خانواده خود مصداق زیان کاران واقعی مورد اشاره آیات قرآنی خواهند بود که مهمترین سرمایه های وجودی خویش یعنی فرزندان و نسل آینده خویش را در مسیر نادرست تربیت و تباه کرده اند.
وی با اشاره به تزلزل و فروپاشی نهاد خانواده در جوامع غربی نیز گفت: عده ای همواره در تلاش هستند تا الگوی نادرست و شکست خورده سبک زندگی غربی را در خانواده ها و جوامع اسلامی ترویج کنند که همه ما باید در این خصوص مواضع درست و مناسبی را برای حفظ حریم و شان خانوده ها به کار بگیریم.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب درخطبه ی دوم با گرامیداشت سالروز شهادت آیت اللّه مصطفی خمینی فرزند امام خمینی ( ره )، ایشان را یکی از عالمان برجسته دینی و از شاگردان حضرت امام ( ره ) عنوان کرد که برای به ثمر نشستن انقلاب و یاری امام ( ره) بسیار تلاش کردند و امام خمینی نیز در مورد شهادت ایشان گفتند: این کار ( شهادت سید مصطفی ) از الطاف خفیه الهی است.
حجت الاسلام زارعی پور در قسمت پایانی خطبه ها با بیان اینکه موضوع امنیت برای همه جوامع از مؤلفه های مهم و اساسی است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران رویکرد مردمی کردن مقوله امنیت مورد توجه و اجرا می باشد و در مقابل اقدامات گسترده و الگوهای مختلف ایجاد ناامنی از طرف دشمنان در طول دوران انقلاب، توانسته است با تکیه بر نقش و جایگاه مردم، امنیت پایداری را برقرار و ایجاد نماید.
امام جمعه سرفاریاب ریشه آشوب های اخیر در سطح کشور را تحریک رسانه ای ضد انقلاب و همراهی برخی افراد نادان داخلی دانست و خطاب به سران فتنه گر منافقین گفت: اگر ادعای تبعیت از قرآن و وطن پرستی دارید چرا با دشمنان هم پیمان شده اید؟
ایشان همچنین به جوانان فریب خورده در جریان آشوب های اخیر و پدران و مادران نیز عنوان کرد که از این وقایع درس عبرت بگیرند و از پذیرش و باور اطلاعات غلط در رسانه ها و فضای مجازی وابسته به بیگانگان مراقبت و دوری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.