کد خبر : 6259
دیدگاه‌ها برای کارگاه آموزشی تشکیل هسته مدرسین رویکرد نوین آموزش اچ آی وی به صورت پیشرفته با حضور دکتر مهناز معتمدی کارشناس مسئول اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت جهت نمایندگان تمامی ارگان‌ها و نهادهای اصلی و شریک در برنامه استراتژیک کنترل ایدز در یاسوج برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 10:23
-

جهان با چالشی به نام اچ آی وی مواجه است

سید حسین رازیان

کارگاه آموزشی تشکیل هسته مدرسین رویکرد نوین آموزش اچ آی وی به صورت پیشرفته با حضور دکتر مهناز معتمدی کارشناس مسئول اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت جهت نمایندگان تمامی ارگان‌ها و نهادهای اصلی و شریک در برنامه استراتژیک کنترل ایدز در یاسوج برگزار شد

کارگاه آموزشی تشکیل هسته مدرسین رویکرد نوین آموزش  اچ آی وی به صورت پیشرفته  با حضور دکتر مهناز معتمدی کارشناس مسئول اداره  کنترل ایدز وزارت بهداشت جهت نمایندگان  تمامی ارگان‌ها و نهادهای اصلی و شریک در برنامه استراتژیک کنترل ایدز در یاسوج  برگزار شد
بزرگترین فرد مبتلا در استان ۷۳ ساله و کوچکترین ۱۲ ساله است

کارگاه آموزشی رویکرد نوین آموزش اچ آی وی به صورت پیشرفته با حضور دکتر مهناز معتمدی کارشناس مسئول اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت جهت نمایندگان تمامی ارگان‌ها و نهادهای اصلی و شریک در برنامه استراتژیک کنترل ایدز در یاسوج برگزار شد

دکتر محمد ملک‌زاده سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در این نشست گفت: جهان با چالشی به نام اچ آی وی مواجه است.

وی با اشاره به سیاست کنترل این بیماری گفت: سیاست جهانی ، کنترل این بیماری تا سال ۲۰۳۰ است که ایران هم تابع سیاست های سازمان های بین اللملی است و با اقداماتی که انجام می‌دهد تا ۸ سال آینده کیفیت زندگی و طول عمر بیماران مبتلا به ایدز ارتقا یابد.

رییس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد:تمام توان خود را برای ارائه خدمات رسانی مطلوب به بیمارانی که درگیر اچ آی وی هستند بکار می گیریم و امیدوارم که مورد رضایت مراجعه کنندگان مرتبط قرار بگیرد.

در ادامه سید حسن فقیهی کارشناس بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی استان به راه‌های انتقال این بیماری اشاره و عنوان کرد: اعتیاد تزریقی و جنسی عمده ترین راه انتقال اچ آی وی است و الگوی انتقال بیماری در استان شبیه الگوی کشوری است

فقیهی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنترل بیماری در استان ،بزرگترین فرد مبتلا در استان ۷۳ ساله و کوچکترین ۱۲ ساله است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد موارد تخمین ابتلا به بیماری در استان شناسایی شد ه اند گفت: ۹۸ درصد موارد شناسایی شده تحت درمان قرار گرفتند، ضمن اینکه برآورد می‌شود که ۴۱۰ بیمار مبتلا به ایدز در استان شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند .

در ادامه دکتر امیر رشیدی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تاریخچه بیماری ایدز گفت: اولین مورد بیماری ایدز سال ۱۹۸۱ در آمریکا بود و سال ۱۳۶۶ یک کودک در ایران با تزریق خون‌های آلوده کشور فرانسه به این بیماری مبتلا شد.

رشیدی ادامه داد: پیش بینی میشود که ۴۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند و جمعیت درگیر ایدز در ایران ۵۳ هزار نفر است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان ایدز در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۲۲۰ بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده که ۱۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۰۵ نفر زنده هستند که از این تعداد ۹۱ نفر تحت درمان هستند.

در پایان مهناز معتمدی زاده، ضمن اعلام رضایت از نحوه خدمت رسانی و مدیریت این برنامه در سطح استان طی سال های اخیر خواستار اجرای گسترش آموزش های این کارگاه در سطح شهرستان های استان شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.