کد خبر : 9750
دیدگاه‌ها برای تاکید بر برگزاری جلسات قرارگاه جوانی جمعیت/ نگرانی از پایین بودن آمار فرزندآوری بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 10:18
-

وضعیت رشد جمعیت در شهرستان بهمئی مطلوب است

سید حسین رازیان

تاکید بر برگزاری جلسات قرارگاه جوانی جمعیت/ نگرانی از پایین بودن آمار فرزندآوری

تاکید بر برگزاری جلسات قرارگاه جوانی جمعیت/ نگرانی از پایین بودن آمار فرزندآوری
آمار نشان می‌دهد جمعیت کشور به سمت پیری می‌رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسات جوانی جمعیت هر ماه یکبار تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دکتر سعید دکتر جاودان سیرت در نشست قرارگاه جوانی جمعیت گفت: موضوع جوانی جمعیت از فرامین مقام معظم رهبری است و آمار نشان می‌دهد جمعیت کشور به سمت پیری می‌رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر موضوع جوانی جمعیت رفع نشود کشور با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: موضوع جوانی جمعیت تنها به حوزه بهداشت برنمی‌گردد بلکه باید به دنبالی راهی برای کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج باشیم و این راهکار را به قرارگاه ملی ارسال کنیم.

دکتر جاودان سیرت بر تشکیل کمیته‌های جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: نشست قرارگاه جوانی جمعیت هر ماه برگزار شود تا بتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: از جامعه روستایی نباید غافل شویم و مواردی که در قرارگاه است بومی‌سازی کنیم

همچنین دکتر محمد ملک‌زاده گفت: از سال ۱۴۱۵ تا ۱۴۲۰ روند رشد جمعیت کشور صفر پیش‌بینی شده و ما از نظر رشد جمعیت در سطح جهان روز به روز کمتر می‌شویم و اگر روند به همین منوال پیش برود تا ۵۰ سال آینده کشور کوچکی مانند امارات خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افزایش جمعیت سالمند، نبود جمعیت سالم و نیروی کار را تهدیدات کاهش جمعیت جوان کشور دانست و گفت: وضعیت فرزندآوری در استان از میانگین کشوری بهتر است اما همچنان آمار فرزندآوری و باروری کلی در استان پایین است.

وی عنوان کرد: وضعیت رشد جمعیت در چرام، باشت، لنده و گچساران بسیار پایین است، بویراحمد، مارگون، دنا و کهگیلویه وضعیتی بین ۱.۵ تا ۱.۷۹ یعنی پایین تر از آمار جانشینی ۲.۱ درصد دارند.

دکتر ملک‌زاده بیان کرد: نقطه امید شهرستان بهمئی است وضعیت رشد جمعیت در این شهرستان مطلوب است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمعیت استان از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ از ۲.۲۸ به ۱.۷۶ رسیده و رشد جمعیت شیب نزولی داشته گفت: متاسفانه آمار طلاق بالا و ازدواج پایین است که همه تهدیدات جمعیت است، جمعیت سالمند در حال افزایش است و از هر یکصد هزار نفر ۱۰ نفر سالمند هستند.

وی با اشاره به تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت،در این قانون بر داشتن برنامه برای افزایش جمعیت تاکید شده است.

دکتر ملک‌زاده عنوان کرد: قانون جوانی جمعیت دارای ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره است که ۴۳ ماده قانونی مربوط به وزارت بهداشت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در پایان گفت: سال گذشته ۹ کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت با ۱۱ ماده، ۸۷ مصوبه در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

انتهای پیام/ سید حسین رازیان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.