کد خبر : 6786
دیدگاه‌ها برای نشست شورای فرهنگ عمومی سرفاریاب با محوریت هماهنگی جهت برگزاری برنامه های سوگواری ایام فاطمیه ( س ). بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 20:12
-

خبرنگار آقای طاعتی

نشست شورای فرهنگ عمومی سرفاریاب با محوریت هماهنگی جهت برگزاری برنامه های سوگواری ایام فاطمیه ( س ).

نشست شورای فرهنگ عمومی سرفاریاب با محوریت هماهنگی جهت برگزاری برنامه های سوگواری ایام فاطمیه ( س ).
بر همه ما لازم است در راستای تبلیغ و گسترش فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی، حقایق و خصائل نیکوی معصومین و خاصه حضرت فاطمه زهرا ( س )، «متناسب با این ایام» را برای عموم مردم و در جمع های خانوادگی، دانش آموزی و مساجد و... بیان و روشن نمائیم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی سرفاریاب با محوریت هماهنگی جهت برگزاری برنامه های سوگواری ایام فاطمیه ( س ) و با حضور اعضاء در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و سایت خبری عصر کهگیلویه در سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در این جلسه ایام شهادت و سوگواری بی بی فاطمه زهرا ( س ) را تسلیت گفت و در ابتدا به اهمیت، جایگاه و تأثیرگذاری تصمیم گیری ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی اشاره و از مسئولین و اعضاء شورا خواست تا با مشارکت فعال و پیگیری در اجرای مصوبات، در دستیابی به اهداف تشکیل این شورا همکاری و حمایت ممکن را به عمل آورند.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه به برخی صفات و ویژگیهای انسانی و اسلامی حضرت فاطمه زهرا ( س ) مثل حق جوئی و حق طلبی اشاره کرد و گفت: بر همه ما لازم است در راستای تبلیغ و گسترش فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی، حقایق و خصائل نیکوی معصومین و خاصه حضرت فاطمه زهرا ( س )، «متناسب با این ایام» را برای عموم مردم و در جمع های خانوادگی، دانش آموزی و مساجد و… بیان و روشن نمائیم.
بخشدار سرفاریاب نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، مقوله فرهنگ را زیربنای پیشرفت در همه امور ذکر کرد و ارتقاء آن را نیازمند الگو پذیرفتن و بکارگرفتن صفات و حسنات انسانهای شایسته ای همچون حضرت فاطمه زهرا ( س ) و ائمه معصوم ( ع ) دانست و با نقل داستانی کوتاه حجب و حیا را یکی از بارزترین خصائل نیکوی حضرت فاطمه زهرا ( س ) عنوان کرد.
مجیدیان بر لزوم پایبندی و رفتار مناسب مسئولان در چارچوب فرهنگ عمومی به جهت تأثیرگذاری بر عموم مردم تأکید کرد و با اشاره به وقایع اخیر و تبلیغات وسیع رسانه های معاند برای پیروی از خواص بی مقدار و هنجار شکن با شعار «زن، زندگی و آزادی» از مسئولین خواست تا با توجه و درک مناسب از شرایط امروزی، نسبت به مقابله با مبلغین فرهنگ غربی و دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی در حد توان و امکان و حوزه شخصی، خانوادگی و عمومی جامعه تلاش نمایند.
در پایان این جلسه بندهایی به شرح ذیل مورد توافق و تصویب قرار گرفت.
۱- آذین بندی شهر و نصب پرچم های عزا بر سر در اداره جات.
۲- غبار روبی گلزار مطهر شهدای روستای سواری.
۳-دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا.
۴- تجمع عزاداران به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) در فلکه ورودی شهر و سپس حرکت به سمت قبور مطهر شهدای مرکزی.
۵- برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت کتب با موضوع شهادت فاطمه زهرا ( س ) در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.