کد خبر : 6912
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۹/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 - 14:44
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۹/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۹/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید
تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان قشر طلبه و دانشجو و شهادت علمایی همچون مولوی ریگی امام جمعه اهل سنت در استان سیستان و بلوجستان در جنگ ترکیبی اخیر، نشانه اهمیت و نقش این دو قشر در جامعه اسلامی ایران است.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۹/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه در سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان اینکه تقوی ارزشمندترین اندوخته و گرانبهاترین گوهر و طبق کلام امیرالمؤمنین علی ( ع ) تقوی قلب از نعمت هایی همچون وسعت مال و سلامت بدن نیز بالاتر است، خود و همه برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوی الهی سفارش و توصیه کردند.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مبحث شناخت، شناخت و معرفت خداوند را مقدمه و لازمه عبادت و پرستش خداوند عنوان کرد و با بیان حدیثی از سیدالشهداء امام حسین ( ع ) که می فرمایند «ای مردم! خداوند بندگان را آفرید تا او را بشناسند آنگاه پرستش کنند و آنگاه که او را پرستش و بندگی کردند از پرستش غیر بی نیاز شوند» نیز گفت: اینکه ما بعضاً در کنار عبادت پروردگار، خود را محتاج و بنده غیر او نیز می دانیم نشان آن است که معرفت و شناخت حقیقی و کافی نسبت به خداوند پیدا نکرده ایم.
ایشان در ادامه با اشاره به کلام نورانی امام زین العابدین در مناجات خمس عشر که می فرمایند «اگر کسی با خدا و در مسیر محبت و اطاعت پروردگار عالم قرار گیرد محال است که برای خدا همتا و بدلی قائل شود» افزود: اگر کسی از طریق بیعت با امام زمان خویش و تربیت در مدرسه و مکتب ائمه معصوم علیهم السلام و با ساحت مقدس و منور الهی آشنا و دست پیدا کند، محال است برای او بدل و جایگزینی انتخاب کند.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با بیان حدیث زیبائی از پیامبر بزرگ اسلام ( ص ) که فرموده است « هرکس راه و رسم نیکوئی را بنیان نهد در پاداش عمل به آن تا روز قیامت سهیم است بی آنکه از اجر عمل دیگران به آن کاسته شود» به سنت حسنه صله ارحام و احترام به بزرگترها در طولانی ترین شب سال ( یلدا ) اشاره کرد و این مناسبت و سنت حسنه را فرصتی مناسب برای تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و به همگان توصیه کرد که عبادت و راز و نیاز با خداوند در این شب و همه شبها را فراموش نکنند.
وی ۲۷ آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح و شهید تندگویان و هفته پیوند حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و وحدت را کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: وحدت یک ارزش اجتماعی و برای جامعه ی در حال پیشرفت یک ضرورت است و امامین انقلاب نیز دانشگاه و حوزه را به عنوان دو کانون علمی و مرکز تعلیم و تعلم عنوان کرده اند که در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری محورهای علم، پژوهش، معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی و مبارزه با فساد را از مأموریتهای این دو نهاد دانسته که تحقق و دستیابی به آنها در گرو وحدت و همکاری آنان است.
ایشان تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان قشر طلبه و دانشجو و شهادت علمایی همچون مولوی ریگی امام جمعه اهل سنت در استان سیستان و بلوجستان در جنگ ترکیبی اخیر را نشانه اهمیت و نقش این دو قشر در جامعه اسلامی ایران دانست.
زارعی پور در پایان خطبه دوم ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های مجموعه بهداشت و درمان در سطح بخش و شهرستان، از مسئولین مربوطه خواست نسبت به حضور دندانپزشک و پزشکان متخصص با توجه به بعد مسافت تا مرکز شهرستان و هزینه های جانبی آن برای مردم، همکاری و اقدام ممکن را به عمل آورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.