کد خبر : 7351
دیدگاه‌ها برای آنفلوآنزای کودکان را جدی بگیرید/پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 21:45
-

پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها

سید حسین رازیان

آنفلوآنزای کودکان را جدی بگیرید/پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها

آنفلوآنزای کودکان را جدی بگیرید/پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها
استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها، خودداری از تماس کودک با افراد

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی علائم آنفلوآنزای کودکان ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیس مرکز بهداشت این استان گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

دکتر محمد ملک زاده بیان کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می‌شوند، اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

 

وی افزود: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می‌کند.

دکتر ملک زاده خطاب به خانواده‌ها عنوان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

دکتر ملک زاده بر ضرورت تهویه هوای مکان‌های سربسته تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها، خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری و تغذیه سالم و مناسب از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا کودکان به آنفلوانزا است.

رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، در پایان توصیه کرد: کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل نقص سیستم ایمنی، آسم، دیابت، چاقی مفرط و …، با تشخیص پزشک، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.