کد خبر : 7586
دیدگاه‌ها برای برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با محوریت کرونا، جوانی جمعیت و هوای پاک- بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 - 21:34
-

طاعتی

برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با محوریت کرونا، جوانی جمعیت و هوای پاک-

برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با محوریت کرونا، جوانی جمعیت و هوای پاک-
تغییر سن جامعه اتفاق مهمی است که بایدانجام شود، مسئولیتی بر عهده ما است که باید در این مورد فرهنگسازی و تشویق و ترغیب کرد.

برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با محوریت کرونا، جوانی جمعیت و هوای پاک-
به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام، در این جلسه که در سالن فرمانداری شهرستان با حضور فرماندار، دادستان و اکثریت اعضا شورای سلامت برگزار شد، فرماندار شهرستان چرام در ابتدا ضمن مکلف کردن اعضا در تشکیل و حور در جلسات، گفت: درمورد کشتارهای غیرمجاز از صدر تا ذیل باید از استان شروع شود، چون بسیارحائزاهمیت است.
سید عبدالرحمان توفیقیان گفت: ما در دو نوبت شامگاه و سحرگاه کارکشتارگاه را از نزدیک بررسی کردیم که میطلبد نظارت ها با دقت بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه، در باب جوانی جمعیت بیان کرد: قریب ۴۰۰زوج نابارور داریم،که نیاز هست آنها را حمایت کرد.
توفیقیان افزود: تغییر سن جامعه اتفاق مهمی است که بایدانجام شود، مسئولیتی بر عهده ما است که باید در این مورد فرهنگسازی و تشویق و ترغیب کرد.
فرماندار چرام در پایان نیز از اهمیت سلامت مردم سخن گفت و افزود رفتار و عمل ما باید به گونه ای باشد که مردم نیز احساس کنند که سلامتشان برای مامهم است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام به عنوان دبیر جلسه، ضمن خیر مقدم به حاضرین، به میزان نرخ باروری کلی در ایران در بازه زمانی۴۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: این نرخ همواره رو به کاهش بوده ،که زنگ خطر جدی برای نهاد خانواده به شمار می آید، به نحوی که جمعیت کشورمان در ۲۰ سال آینده بر اساس برآوردهای بین المللی جزء پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.
حسین جعفری با اشاره به چالش جدی در زمینه باروری اظهارکرد : میزان باروری کلی در سطحی پایین تر از نرخ جانشینی است که این امر در دراز مدت می تواند به نرخ رشد منفی در جمعیت، تغییر ترکیب جمعیت و سالخوردگی جمعیت منتهی شود.
وی برخی چالش های نرخ باروری را افزایش سن ازدواج، فاصله گذاری زیاد بین فرزندان، پدیده تک فرزندی، وجود زوج های نابارور عنوان کرد و آموزش، مشاوره گروههای هدف و آگاه سازی جامعه را قدمی مؤثر در راستای بهبود وضعیت موجود دانست.
در ادامه نیز اقبال پناه معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان، ضمن صحبت در خصوص روز ملی هوای پاک به روز شمار هفته هوای پاک و برنامه های این هفته با موضوعات:
۲۴ دی: هوای پاک، قانون و دستاوردها –
۲۵ دی: هوای پاک، حمل و نقل عمومی
۲۶ دی: هوای پاک، سلامت و بهداشت عمومی –
۲۷ دی: هوای پاک، نظام مدیریت سبز شهرداری ها –
۲۸ دی: هوای پاک، تولید دانش بنیان و اشتغال سبز –
۲۹ دی: هوای پاک، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی –
۳۰دی: هوای پاک، آموزش، فرهنگ سازی و رسانه –
و برنامه های این هفته اشاره نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.