دیدگاه‌ها برای معارضات قانونی چمن مصنوعی روستای بردیان در جلسه ای با حضور مدیران استانی و شهرستانی بررسی شد. بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 - 19:59
-

خبرنگار آقای طاعتی

معارضات قانونی چمن مصنوعی روستای بردیان در جلسه ای با حضور مدیران استانی و شهرستانی بررسی شد.

معارضات قانونی چمن مصنوعی روستای بردیان در جلسه ای با حضور مدیران استانی و شهرستانی بررسی شد.
با توجه به اینکه پروژه چمن مصنوعی بردیان تکمیل بوده و طیف وسیعی از نوجوانان و جوانان برای گذراندن اوقات فراغت و انجام تفریحات سالم و ورزش نیازمند استفاده از این طرح هستند، و عدم تصدی مسئولیت مستقیم و رها شدن آن باعث تخریب و خسارت خواهد بود، خواستار تصمیم گیری مناسب مدیران استانی و حل و فصل مشکل طرح چمن مصنوعی بردیان شد.

معارضات قانونی چمن مصنوعی روستای بردیان در جلسه ای با حضور مدیران استانی و شهرستانی بررسی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، فرماندار چرام در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم اخذ مجوزها و طی کردن مراحل قانونی قبل از اجرای طرح ها از طرف همه نهادها و دستگاه ها، به مطالبه و گلایه به حق مردم و به ویژه جوانان روستای بردیان که پر جمعیت ترین روستای شهرستان هم هست در خصوص مشکلات و بلا تکلیفی طرح چمن مصنوعی و تخریب و به سرقت رفتن تاسیسات این پروژه اشاره کرد.
سید عبدالرحمان توفیقیان افزود با توجه به اینکه پروژه تکمیل بوده و طیف وسیعی از نوجوانان و جوانان برای گذراندن اوقات فراغت و انجام تفریحات سالم و ورزش نیازمند استفاده از این طرح هستند، و عدم تصدی مسئولیت مستقیم و رها شدن آن باعث تخریب و خسارت خواهد بود، خواستار تصمیم گیری مناسب مدیران استانی و حل و فصل مشکل طرح چمن مصنوعی بردیان شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه با اشاره به اهمیت و تأثیر منابع طبیعی در زندگی انسان و همه موجودات و همچنین عوامل تهدید کننده مثل فرسایش خاک، زمین خواری و تغییر ناصحیح کاربری اراضی، از این موضوع تحت عنوان بحران خاموش و در حد فاجعه در سطح استان نام برد که لازم است همه مسئولین در زمینه کاهش و رفع این خطر جدی که امنیت غذائی و… ما را تهدید می کند، احساس مسئولیت جدی داشته باشند.
سید علی معتمدی پور در ادامه با بیان اینکه میزان جنگلها در سطح کشور از ۱۹ میلیون هکتار به حدود ۱۱ میلیون کاهش یافته و فرسایش خاک در سطح استان ما سرعت بسیار بالائی دارد، گفت: تغییر کاربری اراضی دارای قوانین و شرایط خاصی است و متاسفانه بیشترین آمار تصرف اراضی و زمین خواری استان مربوط به دستگاه های دولتی است.
وی در پایان ضمن تأکید بر توجه خاص به فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی از طرف عموم مردم و مسئولین، گفت: همکاری قانونی لازم را با همه نهادها برای پیشبرد طرح های توسعه استان و شهرستانها خواهیم داشت.
مدیر کل امور ورزش و جوانان استان نیز با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مبتلابه حوزه ورزش و جوانان زمینه قبلی داشته و موضوع عوارض قانونی چمن مصنوعی بردیان شهرستان چرام یکی از این موارد است که در بحث توسعه ورزش و خدمت رسانی به نوجوانان و جوانان باید نسبت به جلوگیری و رفع این مشکلات تلاش نماییم.
عین اللّه دهقان با پذیرفتن قصور ورزش و جوانان در قضیه چمن مصنوعی روستای بردیان، افزود: با توجه به اینکه در این موضوع با یک عمل و هزینه های انجام شده مواجه هستیم و از طرف دیگر تعرض به اراضی کشاورزی نیز صورت گرفته، ضمن تشکر از راهکارها و پیشنهادات ارائه شده توسط دکتر معتمدی مدیر کل جهاد کشاورزی و همکاری و همگرائی همه مسئولین نسبت به حوزه ورزش، اظهار امیدواری کرد با توجه جدی و حساسیت بیشتر و درس گرفتن از این موارد، شاهد چنین معضلاتی نباشیم.
بر اساس گفته ها و مدارک ارائه شده توسط آقای امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام، زمین محل احداث این چمن مصنوعی از اراضی درجه ۲ زراعی بوده و علیرغم اخطارهای جهاد کشاورزی در ابتدای کار، با بی توجهی و ادامه کار از طرف اداره ورزش و جوانان، موضوع از طرف جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۸ به حوزه قضائی ارجاع داده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.