کد خبر : 8922
دیدگاه‌ها برای ستاد خدمات سفر شهرستان چرام با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، فرماندار و اعضای این ستاد تشکیل جلسه داد. بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 1:02
-

خبرنگار آقای طاعتی

ستاد خدمات سفر شهرستان چرام با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، فرماندار و اعضای این ستاد تشکیل جلسه داد.

ستاد خدمات سفر شهرستان چرام با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، فرماندار و اعضای این ستاد تشکیل جلسه داد.
توسعه پایدار و همه جانبه نیازمند داشتن راهبرد و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه های مختلف است و ابعاد مختلف میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری ما نیازمند شناسائی و معرفی مناسب است تا از این ظرفیتها در تأمین اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بهره بگیریم.

ستاد خدمات سفر شهرستان چرام با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، فرماندار و اعضای این ستاد تشکیل جلسه داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلوبه از سرفاریاب، در این جلسه فرماندار چرام ضمن تبریک سالروز ولادت امام عصر (عج) و خیر مقدم خدمت مدیرکل میراث فرهنگی استان و حاضرین، ارزیابی از وضعیت عملکرد ستاد خدمات سفر شهرستان در دوره قبل و رفع موانع و نقائص برای ارائه خدمات بهتر را از اهداف مهم این جلسه عنوان کرد و گفت: علاوه بر حفظ و معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی، ما نیازمند نگاه ویژه و اجرای طرح های پیشران در این زمینه هستیم که جشنواره لاله های واژگون طسوج و ساورز از جمله این اقدامات است و ان شاءاللّه با برگزاری آن نقطه ی عطفی در روند تحولات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان خواهد بود.
سید عبدالرحمان توفیقیان تهیه ساز و کار و تأمین امکانات و ابزار مورد نیاز از جمله تکمیل چارت تشکیلاتی و نیروی انسانی را لازمه ی تحقق اهداف پیش بینی شده و مورد انتظار در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دانست و خواستار توجه ویژه مدیرکل در این زمینه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز توسعه پایدار و همه جانبه را نیازمند داشتن راهبرد و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه های مختلف دانست و گفت: ابعاد مختلف میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری ما نیازمند شناسائی و معرفی مناسب است تا از این ظرفیتها در تأمین اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بهره بگیریم.
طالبی از برگزاری جشنواره لاله های واژگون در طسوج و ساورز در اردیبهشت ماه سال آینده و قرار گرفتن آن در تقویم گردشگری استان خبر داد و گفت: در زمینه صنایع دستی آماده ارائه آموزش و تسهیلات مناسب به علاقه مندان و افرادی که توانمندی در این حوزه دارند، هستیم.
وی با اشاره به وظایف دستگاه های مختلف در بحث گردشگری و خدمات سفر و نقش هماهنگ کننده میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه افزود، شهرستان چرام با توجه به شرایط آب و هوائی مناسب و جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری، قطعاً امسال مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود که با برنامه ریزیهای انجام شده و ابلاغ دستورالعمل ها به اعضای کمیته های ده گانه (اسکان، امنیت، بهداشت، امداد رسانی و…) آمادگی لازم را برای پذیرائی و ارائه خدمات مناسب به مسافران خواهیم داشت.
مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نیز با اشاره به وجود ۳۵٠ آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در سطح شهرستان چرام و با توجه به بارش های خوب، طبیعت زیبا و کاهش خطر همه گیری بیماری کرونا، گفت: پیش بینی می شود امسال میزبان مسافران و گردشگران زیادی در نقاط مختلف شهرستان باشیم که با تشکیل جلسه ستاد خدمات سفر و فعال نمودن کمیته های مختلف این ستاد امیدواریم بستر مناسبی برای استقبال و پذیرائی از میهمانان نوروزی ایجاد نمائیم.
آقای سلیمی همچنین چشمه بلقیس، غار نزل جوخانه، دشت لاله های واژگون طسوج و ساورز، اردوگاه رفاهی تفریحی شراب گروه، سفره خانه سنتی دستفال، بوم گردی های بخشائی در طسوج، دانشی در دره آخوند و پوش در سرفاریاب و بقاع متبرکه ده ها امامزاده را از جمله مکانها و جاذبه های گردشگری شهرستان برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.