کد خبر : 8992
دیدگاه‌ها برای بازدید از طرح های آبخیزداری و کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در سرفاریاب بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 18:21
-

خبرنگار آقای طاعتی

بازدید از طرح های آبخیزداری و کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در سرفاریاب

بازدید از طرح های آبخیزداری و کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در سرفاریاب
حفاظت از منابع طبیعی و اعمال مدیریت صحیح منابع آب، خاک و گیاه یعنی فراهم نمودن و بستر سازی برای خود کفایی استقلال و توسعه پایدار را وظیفه همگان دانست.

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز آبخیزداری، بخشدار و برخی اعضای شورای اداری سرفاریاب به همراه سرپرست و کارکنان منابع طبیعی شهرستان چرام از چند طرح آبخیزداری بخش سرفاریاب بازدید و در حاشیه این بازدید نیز به کاشت نهال پرداختند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در این برنامه بخشدار سرفاریاب با گرامیداشت هفته منابع طبیعی، آب را مایه حیات و خاک را بستر حیات توصیف کرد و گفت: حفاظت و بهره برداری صحیح از این منابع داری اهمیت و جایگاه ویژه ای می باشد.
مجیدیان اولین قدم جهت حفاظت و بهره برداری صحیح از این منابع حیاتی را مطالعه، برنامه ریزی و اجرای عملیات های بیو لوژیکی و مکانیکی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاطت آن در بین آحاد مردم و جوامع محلی دانست.
وی تخریب و انهدام منابع طبیعی را باعث وقوع و جاری شدن سیل های ویرانگیر، کمبود آب، آلودگی محیط زیست، طوفان های شن و خسارت های هنگفت مالی و جانی دانست.
مجیدیان حفاظت از منابع طبیعی و اعمال مدیریت صحیح منابع آب، خاک و گیاه یعنی فراهم نمودن و بستر سازی برای خود کفایی استقلال و توسعه پایدار را وظیفه همگان دانست.
در این برنامه نیز ۲۰۰ اصله نهال درخت بید و کُنار در کنار طرح های آبخیزداری کاشت و ۲۰۰ اصله نهال درخت بین مردم بخش توزیع گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.