کد خبر : 9142
دیدگاه‌ها برای نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:متولیان برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری برنامه‌ریزی کنند/ لزوم افزایش مشوق‌های فرزندآوری بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 19:02
-

وضعیت محیط‌های گردشگری مناسب و زیبنده نیست و قبل از شروع سال جدید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

سید حسین رازیان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:متولیان برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری برنامه‌ریزی کنند/ لزوم افزایش مشوق‌های فرزندآوری

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:متولیان برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری برنامه‌ریزی کنند/ لزوم افزایش مشوق‌های فرزندآوری
یکی از عواملی که در دشمن رعب و وحشت ایجاد کرده بود مسئله بالایی جمعیت کشور بود

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشوق‌ها برای تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار معاون و برخی از کارکنان حوزه بهداشتی استان با اشاره به مسئله مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: مسئله مهم فرزندآوری مورد توجه قرار بگیرد ‌و متولیان در زمینه افزایش جمعیت و تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر سال‌های اوایل انقلاب را اشتباه دانست و افزود: یکی از عواملی که در دشمن رعب و وحشت ایجاد کرده بود مسئله بالایی جمعیت کشور بود.

وی ادامه داد: طی این سال‌‌ها از موضوع جمعیت و افزایش فرزندآوری غافل شدیم که باید جبران شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دولت مشوق‌هایی در زمینه فرزندآوری دارد که باید افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: زمانی خانواده‌های روستایی چندین فرزند داشتند اما متاسفانه کاهش فرزندآوری در بین خانواده‌های روستایی هم نفوذ کرده است.

وی عنوان کرد: اگر در زمینه فرزندآوری کار نشود و خطرات و آسیب‌های تک فرزندی بیان نشود نسل‌‌های آینده عمو و خاله و عمه و دایی نخواهند داشت که خود یک آسیب جدی است.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: بودجه و اعتبارات زیادی صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود که برخی از این اعداد و ارقام برای موضوعات مهم فرهنگی خصوصا بحث فرزندآوری هزینه شود حتی برای ترویج فرزندآوری و حمایت از خانواده‌هایی که فرزندان زیادی دارند از آنها تجلیل شود.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: علاوه بر موضوع مهم فرزندآوری که نیاز به برنامه‌ریزی متولیان و افزایش مشوق‌ها برای تشویق خانواده‌ها به داشتن فرزند دارد برای جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های غیرواگیر اقداماتی صورت گیرد.

پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه، دکتر محمد ملک‌زاده با بیان اینکه معاون بهداشتی برنامه‌ها و اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از آنها موضوع مهم فرزندآوری است گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت استان تشکیل و تبلیغات در زمینه فرزندآوری در حال انجام است‌.

وی بیان کرد: کاهش جمعیت کشور شدیدتر شده و اگر شرایط به همین منوال باشد در ۵۰ سال آینده جزء کشورهای با جمعیت کم جهان خواهیم بود و در ۱۰۰ سال آینده ایران کشوری کم جمعیت مانند امارات خواهد شد.

دکتر ملک‌زاده بیان کرد: اجازه نخواهیم داد وضعیت جمعیتی کشور به این مراحل برسد که در قرارگاه جوانی در راستای افزایش جمعیت اقداماتی از جمله کمک به سلامت مادران باردار صورت می‌پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش مرگ و میر در بیماری‌های غیرواگیر گفت: سند بیماری‌های غیرواگیر در استان تدوین شده است.

دکتر ملک‌زاده عنوان کرد: ۸۰ درصد مرگ و میرها در جهان مربوط به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی، سکته های مغزی و سایر بیماری‌ها است که باید کنترل شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد چاقی و کم تحرکی و مصرف سیگار و قلیان و استرس و اضطراب را عامل ابتلای افراد به بیماری دانست و عنوان کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوعات بپردازند و دانشگاه علوم پزشکی را در انجام رسالت‌هایی که دارد یاری کنند.

وی بر رعایت بهداشت محیط در آستانه عید نوروز تاکید کرد و گفت: وضعیت محیط‌های گردشگری مناسب و زیبنده نیست و قبل از شروع سال جدید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

انتهای پیام/ سید حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.