کد خبر : 13725
دیدگاه‌ها برای نگاه قومی و قبیله‌ای در انتخابات را کنار بگذاریم | کهگیلویه و بویراحمد کمترین مشارکت بانوان را در انتخابات دارد | از رفتارهای غیراخلاقی در فضای مجازی دوری کنیم بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 21:49
-

نگاه قومی و قبیله‌ای در انتخابات را کنار بگذاریم | کهگیلویه و بویراحمد کمترین مشارکت بانوان را در انتخابات دارد | از رفتارهای غیراخلاقی در فضای مجازی دوری کنیم

نگاه قومی و قبیله‌ای در انتخابات را کنار بگذاریم | کهگیلویه و بویراحمد کمترین مشارکت بانوان را در انتخابات دارد | از رفتارهای غیراخلاقی در فضای مجازی دوری کنیم

به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه از لیکک، سید جواد هاشمی‌مهر روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست کمیسیون بانوان و خانواده شهرستان بهمئی، اظهار کرد: مجلس نقش مهمی در کشور دارد بنابراین افراد شایسته‌ که ما را از این بن بست خارج کنند برای مجلس انتخاب کنیم. وی با اشاره به اتفاقات تلخی

به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه از لیکک، سید جواد هاشمی‌مهر روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست کمیسیون بانوان و خانواده شهرستان بهمئی، اظهار کرد: مجلس نقش مهمی در کشور دارد بنابراین افراد شایسته‌ که ما را از این بن بست خارج کنند برای مجلس انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات تلخی که در غزه در حال رخ دادن است، اظهارکرد: همه مسلمانان دنیا و مردم آزادی خواه جهان علیه جنایت‌ها و نسل کشی اسرائیل به پا خواستند و شاهدیم بزرگترین تجمعات تاریخ کشورهای فرانسه و انگلیس و حتی ترکیه شکل گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جنبه های تکلیفی حضور و مشارکت بالای بانوان در انتخابات شایسته است، تصریح کرد: مهمترین مؤلفه تاثیرگذار در انتخابات پایدار ماندن ارزش های انقلاب و نظام و صیانت از آن و تحویل آن به امین مورد اعتماد است.

هاشمی مهر با تاکید بر اینکه، مشارکت بانوان در فعالیت‌های سیاسی از جمله انتخابات یک رسالت و تکلیفی مهم است، تصریح کرد: کمیت و کیفیت انتخابات می‌تواند متأثر از مشارکت و حضور آگاهانه و فعال جامعه بانوان باشد.

وی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری، انتخابات را نقطه اتکاء جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: انتظار بود که در کاندیداتوری انتخابات بانوان استان نقش و سهم بیشتری داشتند اما از مجموع ۲۰ نفر بانوی پیش ثبت نامی چهار نفر ثبت نام خود را قطعی کردند که کمترین مشارکت بانوان مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمینه مشارکت بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها فراهم شده است، عنوان کرد: انتخاب از روی احساس یکی از معضلات استان است در حالی که بدون اینکه تعصب به خرج دهیم می‌توانیم انتخاب خوب و انتخابات خوبی داشته باشیم.

هاشمی مهر با تاکید بر اینکه نگاه قومی، قبیله‌ای و عشیره‌ای را در انتخابات کنار بگذاریم و فرد شایسته و نماینده‌ای مسلط به امور را انتخاب کنیم، اظهار کرد: مجلس نقش مهمی در کشور دارد بنابراین افراد شایسته‌ که ما را از این بن بست خارج کنند برای مجلس انتخاب کنیم.

وی با اشاره به دو وظیفه نمایندگان مجلس تصریح کرد: نماینده مجلس نقش نظارتی و قانونگذاری را بر عهده دارد اما متاسفانه در مواردی اصل مسئله را رها و فراموش کردیم و به دنبال خواسته‌های شخصی از نماینده مجلس هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید به دنبال کم رنگ کردن نقش و جایگاه نمایندگان باشیم، خاطرنشان کرد: باید خواسته و مطالبه‌گری ما از نمایندگان مجلس این باشد که چهار سالی که در قوه مقننه بودند چه اقداماتی برای کشور، استان و حوزه انتخابیه انجام دادند.

هاشمی مهر با اشاره به چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری، بیان کرد: مشارکت یکی از مولفه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مشارکت بالای مردم استان نشان دهنده علاقمندی آنها به جمهوریت نظام است اما امسال دشمن سیاه‌نمایی زیادی انجام داده تا مشارکت مردم را تحت شعاع قرار دهد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت چهار راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تصریح کرد: سلامت انتخابات بر دوش مردم و مجریان انتخابات است و حامیان کاندیدای مجلس نباید با کارهای خلاف قانون و شرع سلامت انتخابات را تحت شعاع قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: از رفتارهایی غیراخلاقی که در فضای مجازی است دوری کنیم تا شاهد رقابت‌هایی سالم در چارچوب قانون باشیم.

به گزارش عصر کهگیلویه، هاشمی مهر با «خانواده شهید سید علی دردارنژاد» دیدار کرد، ضمن اینکه دیدار با امام جمعه بهمئی از دیگر برنامه های امروز سید جواد هاشمی‌مهر در شهرستان بهمئی بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.