کد خبر : 14695
دیدگاه‌ها برای استاندارمحترم،تعدادی از مسئولین چرام خانه‌گرد و تدارکات‌چی یک کاندیدای خاص شده اند«تخلف آشکار»لطفارسیدگی فرمایید بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 23:39
-

یادداشت مخاطب

استاندارمحترم،تعدادی از مسئولین چرام خانه‌گرد و تدارکات‌چی یک کاندیدای خاص شده اند«تخلف آشکار»لطفارسیدگی فرمایید

استاندارمحترم،تعدادی از مسئولین چرام خانه‌گرد و تدارکات‌چی یک کاندیدای خاص شده اند«تخلف آشکار»لطفارسیدگی فرمایید
گویا بعضی از مدیران در یک معامله‌ی سیاسی با سناتور به توافق رسیده‌اند و بقای سیاسی خویش را در همراهی با نماینده‌ی فعلی می‌دانند

«وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهٌ …»

یکی از بهترین دانشنامه‌های سیاسی از گذشته تاکنون، خطبه‌ها و نامه‌های امام علی (ع) خطاب به والیان و کارگزاران حکومتی است. اشعث ابن قیس کندی یکی از کارگزاران عثمان بن عفان و حضرت علی (ع) در آذربایجان است که به جهت فهم نادرست از سیاست علوی مورد سرزنش قرار گرفته است. امام خطاب به اشعث می فرمایند: «حوزه فرمانروایی‌ات طعمه‌ی تو نیست، بلکه امانتى است بر گردن تو …». رفتار و دانشنامه‌ی سیاسی و الهی امام علی (ع) منشور سیاسی و الهی نظام جمهوری اسلامی است. نامه‌ی امام علی (ع) خطاب به اشعث و عثمان ابن حنیف،نباید هیچ‌گاه در عرصه‌ی معرفت‌شناختی سیاسی مورد اغماض و کم‌توجهی قرار گیرد. تکرار و تداعی مضامین بلند این دو نامه خطاب به کارگزاران و فرمانداران، لطف به آن‌ها است تا در کژراهه سیاسی قرار نگیرند و مسئولیت را طعمه نداند و یا به میل شخصی عمل نمایند. همان اصلی که امروزه سازمان‌های بین‌المللی نیز از آن به‌عنوان شاخص فساد یاد می‌کنند؛ «یعنی استفاده شخصی از مناصب عمومی».
بر اساس قانون اساسی، مسئولیت اجرایی انتخابات، با فرمانداران، بخشداران و هیئت‌های اجرایی است که هیئت نظارت، بر عملکرد آن‌ها نظارت دارد. در فضایی که هر روز به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، عملکرد برخی از مسئولان حوزه‌ی انتخابیه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ، به گونه‌ای است که گویا خود را کارگزار نظام جمهوری اسلامی نمی‌دانند و تمام هم‌وغم و هویت خویش را در آینه سید محمد موحد ملقب به سناتور می‌بینند.
ممکن است در بعضی از شهرستان‌های کهگیلویه‌ی بزرگ، برخی رسالت خویش را به پای همراهی با سناتور خودخوانده معامله نکنند، اما اتفاقات چند روز اخیر، بیانگر صف کشیدن تیم های زیر مجموعه فرمانداران و بخشداران قبیله‌ای است. بنابراین لازم است جهت روشنگری سیاسی، به چند مورد اشاره شود.
۱) اکثریت فرمانداران، بخشداران و مدیران سیاسی و فرهنگی حوزه‌ی انتخابیه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ، نه بر اساس شاخص‌های علم مدیریت، بلکه با دخالت‌های سناتور به این مسئولیت رسیده‌اند. لذا هویت سیاسی خویش را مدیون او می‌دانند.
۲) در روزهای گذشته، به توصیه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و هیئت نظارت بر انتخابات، بی‌اعتنایی شد. تعدادی ازمدیران و مسئولین فرهنگی بخشی از شهرستان چرام، در نقش افراد ستاد انتخاباتی ظاهر شدند و همچون خانه‌گرد و تدارکات‌چی در نشست‌های خانگی، پشت صحنه سناتور را همراهی می کردند،دراین بین مسئول محترم نمایندگی آموزش و پرورش مردم ومسئولین رانابینا فرض کرده و مستقیما وارد گود تخلف انتخاباتی مدیران گشته،همراه وهمگام باکاندیددرخانه های مردم،گویاخودهماهنگ کننده این دیدارهابوده است.

۳) نوع رابطه و تعامل چنین مدیرانی، هیچ نوع همسویی‌ و تناسبی با مدیریت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ندارد. دفتر اجرایی نماینده‌ی فعلی، مدیران هر شهرستان و بخش را مدیون توصیه‌ها و سفارش‌شده از سوی نماینده می‌داند. گویا از این مسئولین خواسته شده مثل گروه‌های سیاسی و فعالان انتخاباتی، در راستای پیروزی سناتور فعالیت کنند. نمونه‌ی آن، برخی از مدیران است که در شهرستان چرام، زمینه‌ی نشست‌های سیاسی نماینده را در چند روز اخیر فراهم کرده‌اند.
۴) واضح است که فرمانداران، بخشداران و مدیران، از نظر قانونی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال فراهم کردن نشست خانگی و یا اجتماع گروهی با هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ندارند.
۵) بر اساس اخباری که این روزها به گوش می‌رسد ظاهر در روزهای اخیر، در شهرستان چرام و بخش تابعه، جمعی از مدیران سیاسی و فرهنگی، تمام قد در حمایت از سناتور ظاهر شده‌اند. حتی تصاویر بعضی از مدیران، در این صحنه‌های نمایشی دیده می‌شود./تصاویر در صورت بازخواست و برخورد با مدیران خاطی تا اطلاع ثانویه، ودرصورت لزوم منتشر میگردد.
۶) در چند ماه گذشته، در راستای فراهم کردن بستر سلامت انتخابات و تقویت امنیت عمومی، خطر آسیب‌رسانی و مشکل‌آفرینی مدیران قبیله‌ای در فضای رسانه‌ای، مورد نقد دلسوزانه قرار گرفت. اما گویا تیم مدیریتی که مجری انتخابات هستند تعهد خاصی در قبال رعایت عدالت سیاسی و اجتماعی ندارند. به نظر می‌رسد انتخاب چنین تیم سیاسی و مدیریتی، برای همراهی سیاسی و انتخاباتی است. پیشنهاد می‌شود استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد نگذارد حوادث شهرستان چرام و بخش سرفاریاب در هیچ شهرستانی تکرار شود. گویا بعضی از مدیران در یک معامله‌ی سیاسی با سناتور به توافق رسیده‌اند و بقای سیاسی خویش را در همراهی با نماینده‌ی فعلی می‌دانند
۷) فرماندار شهرستان چرام نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی است نباید اجازه دهند ادارات وسازمان های زیر مجموعه فرمانداری درجهت فرد خاصی خط ونشان سیاسی وانتخاباتی از خود نشان دهند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.