کد خبر : 15009
دیدگاه‌ها برای برگزاری یادواره شهید معبود خدیوی منش در زادگاهش روستای خلیفه ای سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 23:24
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری یادواره شهید معبود خدیوی منش در زادگاهش روستای خلیفه ای سرفاریاب-

برگزاری یادواره شهید معبود خدیوی منش در زادگاهش روستای خلیفه ای سرفاریاب-
با گذر زمان و در شرایط امروزی ضرورت آشنائی با خصوصیات و گام برداشتن در مسیر شهدا برای بقا و پیشرفت نظام اسلامی در عرصه های مختلف، نمایان تر می شود و برگزاری یادواره ها نیز در همین راستا می باشد.

یادواره شهید معبود خدیوی منش در زادگاهش روستای خلیفه ای سرفاریاب برگزار شد-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه- در این مراسم فرهنگی معنوی که به همت پایگاه بسیج مالک اشتر عزیزی و حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل سرفاریاب و با همکاری خانواده این شهید والا مقام در مسجد روستا برگزار شد؛
در ابتدا فرمانده حوزه مقاومت بسیج سرفاریاب ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور و همراهی مردم و مسئولین در این یادواره، گفت: با گذر زمان و در شرایط امروزی ضرورت آشنائی با خصوصیات و گام برداشتن در مسیر شهدا برای بقا و پیشرفت نظام اسلامی در عرصه های مختلف، نمایان تر می شود و برگزاری یادواره ها نیز در همین راستا می باشد.
سروان ویسی افزود شهدا با تأسی و الگو گرفتن از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درس ایثار و شهامت به ما آموختند و یاد و نام خود را بر صفحه سپید روزگار و تاریخ سرزمین ما ماندگار کردند و در در پایان نیز از همه ی حاضرین، مردم، خانواده های معظم شهدا و مسئولین قدر دانی و تشکر کرد.
امام جمعه چیتاب به عنوان سخنران برنامه نیز با قرائت آیه۱۵۴ سوره مبارکه بقره که می فرماید« و به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند، ولی شما نمی‌ دانید!»، شهیدان را زندگان و شاهدان و ناظران دنیوی ما و شفاعت کنندگان اخروی دانست و گفت: البته هر یک از ما یا اهل خانواده شهدا برای برخورداری از شفاعت شهید باید در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم.
حجت الاسلام پژمان افزود جایگاه و مقام شهدا نزد خداوند و در بهشت چنان والا است که خود شهدا از خداوند طلب می کنند که دوباره و چند باره به دنیا برگردند تا با کشته شدن در راه او باز بر مقام خود نزد، خداوند بیفزایند.
وی به رسم دفن اموات کنار امامزادگان به امید شفاعت آنها اشاره کرد و گفت: امروزه افتخار و آرزوی ما این است که اموات خود را کنار گلزار شهدا دفن کنیم و آرامگاه شهید خدیوی منش در مکانی مشرف بر روستا قرار گرفته که خیلی از اموات ما در کنار آرامگاه او امیدوار به شفاعت او در روز محشر هستند و البته ناظر بر اعمال ما زندگان نیز هستند که امیدواریم با پرهیز از تضییع حق الناس و دوری از بد اخلاقی و دیگر معصیتها شهدا را شافی خود در آخرت قرار دهیم.
عنوان کردن برخی خصلتها و ویژگیهای دوران زندگی از جمله غیرت و همکاری با مردم در انجام امور زندگی، شهید معبود خدیوی منش توسط آقای الهی دوست پسر عموی ایشان و همچنین مداحی و نوحه سرائی توسط آقای رهبر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است شهید معبود خدیوی منش فرزند سید محمد در تاریخ سوم فروردین ماه سال ۴۸ در روستای خلیفه ای سرفاریاب دیده به جهان گشود و در سن ۱۷ سالگی، در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل آمد و مزار آن شهید بزرگوار در روستای خلیفه ای زیارتگاه عارفان، عاشقان و دلدادگان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.