کد خبر : 15955
دیدگاه‌ها برای حاج آغا موحد، کشور ایران ونظام جمهوری اسلامی را به فقرو فلاکت متهم کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 23:19
-

سید رضا تقوی دوست

حاج آغا موحد، کشور ایران ونظام جمهوری اسلامی را به فقرو فلاکت متهم کرد

حاج آغا موحد، کشور ایران ونظام جمهوری اسلامی را به فقرو فلاکت متهم کرد
۶۲ هزار نفر نیز در جهت خلاف سناتور رأی دادند. موحد در انتخابات دوازدهم نسبت به دوره یازدهم، ۳۵ هزار کاهش رأی داشته است.

یادداشت از مخاطب خاص این پایگاه خبری در جواب به حاج آغا موحد که نظام جمهوری اسلامی ایران را به فقر و فلاکت متهم کرده، این پایگاه خبری درتایید یا رد مطالب عنوان شده نظری ندارد؛

متن پیام

«أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا یَکُونُوا کَالَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَیْهِمُ …»
سید محمد موحد ملقب به سناتور که در رقابت‌های مجازی و رسانه‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، لقب ژنرال سیاسی را نیز دریافت کرد، در سمینار توسعه کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران، نظام جمهوری اسلامی را به فقر و فلاکت متهم کرد و نشان داد آمادگی پاسخ به یک سوال ساده و معمولی را نیز ندارد. موحد با ۲۴ سال سابقه نمایندگی و حالا نیز به‌قول خودشان طلوع هفتم را سپری می‌کند، بعید است قرائت آیه ۱۶ سوره‌ی حدید او را بیدار کند. برای روشنگری و تبیین بعضی مفاهیم سیاسی و تنویر افکار عمومی به چند نکته مهم اشاره می‌شود.
۱) انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ شرایط و فضای خاصی دارد و با متد تبلیغی کلیت کشور فاصله‌ی بسیاری دارد. در جوامع پیشرفته و توسعه‌یافته، تشکل‌های سیاسی از اصالت و تعیین‌کنندگی برخوردار هستند. اما در حوزه‌ی کهگیلویه‌ی توسعه‌نیافته، فعالیت‌های سیاسی به خانه‌گردی تقلیل یافته است. مبتکر این رسم سیاسی نامعمول نیز کسی نیست جز سید محمد موحد. سناتور کهگیلویه در ۴۰ سال گذشته خانه‌ی سرکشیده باقی نگذاشته است.
۲) بر اساس آمارهای اعلام‌شده درباره‌ی مشارکت در دوازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۵ درصد شهروندان حوزه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ، به دلائلی پای صندوق‌های رأی حضور نیافتند. شاید یکی از علل سیاسی این عدم استقبال، حضور چهار دهه‌ای بی‌ثمرِ موحد در مجلس باشد. ۶۲ هزار نفر نیز در جهت خلاف سناتور رأی دادند. موحد در انتخابات دوازدهم نسبت به دوره یازدهم، ۳۵ هزار کاهش رأی داشته است.
۳) موحد که سابقه ۲۴ سال حضور در مجلس شورای اسلامی را دارد و دوران ۲۸ ساله را در شرایط تایید صحت انتخابات تجربه می‌کند، در کلیت طرح نمایندگان در ادوار ۲۴ ساله و لوایح دولت‌ها عضو خنثی مجلش شورای اسلامی بوده است. در منظر عقلای شهروندان کهگیلویه، موحد تنها به حفظ کرسی بهارستان می‌اندیشد و کار چندانی به طرح نمایندگان ندارد و از لوایح دولت بی‌اطلاع است.
۴) مجلس دوازدهم، حتما گفتمان و ابتکار عمل تخصصی را دنبال می‌کند. بنابراین نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی اثرگذاری دارند که از شرایط حضور در کمیسون‌های تخصصی برخوردار باشند. مگر نه این است که مجلس، طرح و لوایح را به کمیسون‌های تخصصی و مربوطه ارجاع داده است.
۵) یکی از اشباهات اساسی سناتور با عمر ۴۰ ساله‌ی حضور در رقابت‌های حوزه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ، این است که او همیشه خود را در قد و قامت یک مدیر اجرایی معرفی کرده، و با همین انحراف از نقش نمایندگی، نوعی کژکارکردی سیاسی و فرهنگی به یادگار گذاشته است. یکی از نگرانی‌های عقلای کهگیلویه‌ی بزرگ، همین انحراف است که موحد بنای آن را گذاشته است.
۶) شورای محترم نگهبان که ناظر بر مصوبات مجلس شورای اسلامی است و نظارت بر تأیید صلاحیت را استصوابی تفسیر کرده است، آیا نمی‌خواهد انحراف از مسئولیت‌های نمایندگی را در فرایند بررسی صلاحیت‌ها لحاظ کند؟ تا اندازه‌ای هیئت نظارت استان در این جهت کوتاهی نداشت، اما سناتور با به دست گرفتن قرآن، دست به دامن دیگران شد.
۶) خطاب به موحد باید گفت شما یکی از علل توسعه‌نیافتگی کهگیلویه‌ی بزرگ هستید. اما حالا در رفتاری عجیب، در پاسخ به سوال یک خبرنگار، نظام جمهوری اسلامی را با این همه خدمات پایدار و توسعه‌ی کشور، به فقر و فلاکت متهم می‌کنید؟۷) سناتور حتما در تاریخ مطالعه کرده است که بعضی از صحابه به مال‌اندوزی و تجمیع ثروت روی آورده بودند. رجالی که روزی جزء اصحاب صفه بودند، در انحراف از مسئولیت به کاخ‌ها در مدینه و بصره و فسطاط مصر، سیره‌ی پیامبر را به فراموشی سپردند. اما حالا موحد با وجود برخورداری از کاخ‌های بزرگ، کشور را با واژه‌های فقر و فلاکت توصیف می‌کند.
۸) روزی که سناتور با رانت نمایندگی از کارمند دستگاه قضایی به وزارت نفت منتقل شد، آن روز نمایندگی مردم محروم کهگیلویه‌ی بزرگ را ملعبه خود قرار داد و با حقوق تخصصی وزارت نفت، برای خود چه کاخ و برج‌هایی که نساخت. موحد تا خواست و توانست، از رانت نمایندگی سر به همه جا کشید، اما حالا جمهوری اسلامی را فقیر فلک زده معرفی می‌کند.
۹) مردم کهگیلویه‌ی بزرگ هیچگاه منشور امام به روحانیت و پیام اعلام برائت را فراموش نمی‌کنند. حقا قاطبه مردم کهگیلویه با علایق خاصی به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند و به نظام مردم‌سالار باور دارند و انحراف این نظام به عشیره‌سالاری را بر نمی‌تابند.
۱۰) شهروندان کهگیلویه‌ی بزرگ و عقلای فرهنگی و سیاسی، با درایت لازم، به ابعاد گسترده مردم‌سالاری باور دارند و اصل مشارکت در انتخابات را مقدم بر گزینه‌ها و داوطلب می‌دانند. آن‌ها صبور باشند که چهار سال آینده در صورت تایید صحت انتخابات، با همان شیوه‌ی قبیله‌گرایی نهایتا به سر می‌رسد. اما عقل‌ها شکوفا و شرایط فرهنگی دگرگون می‌شود. در دادگاه تاریخ دوران ۴۰ ساله، این جناب سناتور است که هیچگاه شرایط حضور و پاسخگویی در هیچ اجتماع علمی و سیاسی را ندارد.
والسلام وعلیکم ورحمه الله
برادر جناب سناتور
سید رضا تقوی دوست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.