کد خبر : 1728
دیدگاه‌ها برای خطبه های نمازجمعه این هفته سرفاریاب بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 20:04
-

آقای طاعتی زاده

خطبه های نمازجمعه این هفته سرفاریاب

خطبه های نمازجمعه این هفته سرفاریاب
قساوت قلب را نوعی بیماری و انحراف عنوان کرد که بر دل انسان عارض می شود و در آن حال حق را نمی پذیرد و خاشع و تسلیم حق که حقیقت ایمان است، نمی گردد.

پایگاه خبری عصرکهگیلویه”
امام جمعه سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه در تاریخ (۱۴٠۱/۱/۲۶) ضمن دعوت و توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و پرهیزگاری، با بیان حکمت ۳۲۴ از نهج البلاغه که می فرمایند: از نافرمانی خدا در خلوت ها بپرهیزید زیرا همان خداوند شاهد بر اعمال هست و یادآوری می کند و انسان را محاکمه می کند؛ در خطبه اول به تشریح معنای قلب و قساوت قلب پرداختند.
زارعی پور قلب را بر دو نوع ذکر کرد و گفت نوع اول قلب گوشتی وصنوبری شکلی که در سمت چپ سینه واقع شده است. نوع دوم قلب لطیفه ربانیه و جوهر روحانیه ایست که به همان قلب جسمانی تعلق دارد و به آن روح یا نفس می گویند و در قرآن و روایات نیز همین معنا مورد نظر است. برخی اهل معرفت نیز قلب را مرتبه ای از مراتب روح انسان که در برزخ روح و قلب جسمانی است، می دانند که نه مانند قلب جسمانی مادی است و نه مانند روح مجرد و لطیف مطلق است.
حجت الاسلام زارعی پور در بخش دیگری از سخنان خود قساوت قلب را نوعی بیماری و انحراف عنوان کرد که بر دل انسان عارض می شود و در آن حال حق را نمی پذیرد و خاشع و تسلیم حق که حقیقت ایمان است، نمی گردد.
ایشان قساوت قلب را گناه بزرگی برشمرد که سبب بی باکی و بی اعتنائی به سفر آخرت و مواقف قیامت می شود و برای تحصیل ملکه تقوا، توبه و دوری از آن واجب فوری است.
زارعی پور در خطبه دوم به ۱۵ رمضان و سالروز ولادت امام حسن (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به همه مسلمانان و آرزوی پیروی و بهره گیری از معارف آن امام عزیز،
حلم و بردباری، مهمان نوازی و سفره داری، بخشندگی و سخاوت و شجاعت را از بارزترین صفات آن حضرت بیان کرد.
روز ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی که بعد از انقلاب بعنوان نیروهای مومن و خدوم در همه زمان و همه امور خدمتگزار مردم هستند.
۱۹ رمضان روز نهج البلاغه، کتابی که اخ القرآن نام گرفته و هر کس بخواهد قرآن را بفهمد، لازم است این کتاب ارزشمند را خوب مطالعه کند از دیگر مناسبتهای عنوان شده در خطبه دوم توسط امام جمعه سرفاریاب بود.
حجت الاسلام زارعی پور در پایان به تامین آب شرب از جای دیگر و استفاده از آب کشاورزی برای رونق کشاورزی و اشتغال، عبور خط اصلی لوله گاز از زمین های کشاورزی و بهره مندی مردم از فواید معادن را از مهمترین مشکلات و مطالبات مردم شهر و بخش سرفاریاب از مسئولین دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.