کد خبر : 3415
دیدگاه‌ها برای هفتمین سـوگواره جوادالائمه در جوار بقعه ی متبرکه ی امامزاده علی ( ع )، روستای سادات سرفاریاب برگزار شد. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 14:08
-

خبرنگار آقای طاعتی

هفتمین سـوگواره جوادالائمه در جوار بقعه ی متبرکه ی امامزاده علی ( ع )، روستای سادات سرفاریاب برگزار شد.

هفتمین سـوگواره جوادالائمه در جوار بقعه ی متبرکه ی امامزاده علی ( ع )، روستای سادات سرفاریاب برگزار شد.
طبق آیه قرآن مؤمنان سفارش شده اند که تقوی پیشه کنند و با صادقان همراه باشند، که پیامبران و معصومین مصداق عینی صادقان و امامزادگان نیز پل ارتباط با آنها هستند و حضور ما و تمسک ما به اهل بیت و امامزادگان در واقع عمل به توصیه قرآن است.

هفتمین سـوگواره نهمین امام شیعیان حضرت جواد الائمه با حضور میهمانان کشوری و استانی و استقبال خوب سادات و منسوبین در جوار مرقد امام زاده علی ( ع ) از نوادگان آن امام بزرگوار برگزار شد.
معاون پارلمانی و امور استان های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان سخنران این مراسم با تسلیت شهادت امام جواد ( ع ) و گرامیداشت یاد شهدای پد خندق و با ذکر فرازی از زیارت عاشورا گفت: یکی از آرزو های همه ما این است که با خوبان و نیکان زندگی کنیم و محشور شویم، این نکته را از مباحث تربیتی مهمی است که در مدیریت زندگی و سعادت انسان بسیار مهم و تاثیر گذار است.
حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده افزود: طبق آیه قرآن مؤمنان سفارش شده اند که تقوی پیشه کنند و با صادقان همراه باشند، که پیامبران و معصومین مصداق عینی صادقان و امامزادگان نیز پل ارتباط با آنها هستند و حضور ما و تمسک ما به اهل بیت و امامزادگان در واقع عمل به توصیه قرآن است.
نوری زاده همچنین وجود حدود هفت هزار امامزاده در کشور و بیش از ۲۳٠ امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد را برکتی دانست که باید از آنها بهره مناسب معنوی و فرهنگی را ببریم و سبب سعادت خود را فراهم نماییم.
ایشان طبق فرمایش امام جواد ( ع ) تلاوت زیاد سوره قدر و طلب استغفار را موجب همنشینی و محشور شدن با اهل بیت و خوبان ذکر کرد و در پایان نیز با اشاره به چندین گروه و اشخاص از جمله حضرت موسی و عیسی و اهل بیت ( ع ) که نزد خدا محبوب و وجیه هستند، گفت: اگر میخواهیم نزد خدا محبوب و آبرو دار باشیم، نباید با حرف یا قضاوت نابجا با آبروی کسی بازی کنیم.
مدیر اوقاف و امور خیریه استان نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جواد ( ع )، از بانیان این مجلس خیر و معنوی در جوار آستان مقدس امام زاده علی ( ع ) از نوادگان آن امام بزرگوار تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در ادامه نقش امام زادگان و اولاد اهل بیت در جذب شیعیان و مریدان و توسعه فرهنگی هر منطقه را بی بدیل و منحصر به فرد دانست و سیادت حدود یک سوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز از افتخارات این استان ذکر کرد.
ایشان افزود: امام زاده علی ( ع ) جزء پنج امامزاده دارای شجره و نسل معین و مورد تکریم بزرگان علماء و سادات و بقعه این امامزاده نیز به جهت معماری، میراثی ملی و ارزشمند است.
وی در پایان نیز از تلاش های هیئت امنای امامزاده علی ( ع ) در توسعه این بنا تشکر کرد.
دبیر کانون مردمی جوادالائمه و مسئول برگزاری هفتمین سوگواره جواد الائمه در جوار بقعه متبرکه امامزاده علی ( ع ) نیز در این مراسم گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جواد ( ع ) این سوگواره امسال نیز در جوار مرقد امامزاده علی ( ع ) یکی از فرزندان آن امام و با گرامی داشت شهدای پد خندق و دو تن از فرزندان این امامزاده واجب الاحترام، یعنی مرحوم حاج علی داورپناه احیاگر وقف در استان و مرحوم خواهش نیک چهره شاخص فرهنگی و رسانه ای استان برگزار شد.
سید فرزاد نجات نیا با اشاره به جاری و ساری بودن اصل مداومت در این سوگواره گفت: در کنار برنامه ها، مسئولیت های اجتماعی، کمک های مؤمنانه و تجلیل از چهره های شاخص و پرتلاش منتسب به این امام زاده را در همایش یک روزه داشتیم.
ایشان در پایان از همراهی و استقبال خوب عموم سادات و منسوبین از این برنامه فرهنگی و مذهبی و حضور همه مدعوین و میهمانان از سازمان اوقاف کشور و استان و استاندار محترم قدردانی و تشکر کرد.
قرائت حدیث کسـاء، مداحی دروصف شهادت امام جواد (ع)، تجلیل از خانواده های ۸ شهید بخش سرفاریاب در حماسه پد خندق و نیز خانواده های مرحوم داورپناه، واقف و مسئول فقید هیات امناء حرم امامزاده علی (ع) و مرحوم خواهشنیک از چهره های شاخص فرهنگی سادات از اهم برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.