کد خبر : 3527
دیدگاه‌ها برای مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای روستای نهم از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد. بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 22:22
-

خبرنگار آقای طاعتی

مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای روستای نهم از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد.

مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای روستای نهم از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد.
زارعی پور: توصیه من به شما این است که وصیت نامه شهداء را حتماً مطالعه کرده تا متوجه شوید که اولین توصیه ای که آنان داشتند قرائت نماز اول وقت بود که همین امر باعث سعادت دنیوی و اخروی آنها و نهایتاً منجر به شهادتشان شده است.

برگزاری مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای روستای نهم از توابع بخش سرفاریاب.
در این مراسم که در سالروز شهادت دانش آموز شهید منصور اندیشه و به همت خانواده معظم این شهید و همکاری حوزه مقاومت بسیج سرفاریاب و حضور پرشور مردم و مسئولان محلی در مسجد روستا برگزار شد، امام جمعه سرفاریاب به عنوان سخنران، در ابتدا ضمن خیر مقدم خدمت شرکت کنندگان، این مجلس و جلسات را، مجلسی نورانی و معنوی عنوان کرد و گفت: مراسم و مجلسی که به یاد شهدا، راه شهداء و خاطره شهدای عزیز برگزار شود، جای تبریک دارد نه تسلیت. چرا که مقام شهادت، طوری است که انسان باید در تفکر، رفتار، عمل و زندگی اش شادابی و طراوتی باشد تا به شهادت نائل شود، لذا شهادت خود یک تبریک، شادباش و خوشحالی است.
حجت الاسلام زارعی پور گفت: با ریخته شدن اولین قطره خون شهید، تمام گناهان وی بخشیده می شود.
وی گفت: هر چند شرکت در مراسمات و برنامه ها و یادواره های شهداء افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود، اما حقیقتاً از اینکه به عنوان سخنران بخواهم در چنین مجالسی در مورد شهداء سخن بگویم، احساس شرمندگی می کنم، چرا که سخن از شهید و شهادت گفتن کار بسیار سخت و دشواری است.
ایشان در ادامه با اشاره به جایگاه و منزلت شهداء گفت: راه و مسیری را که شهداء عزیزمان همچون نوجوان ۱۵ ساله این روستا، شهید اندیشه و امثال آن رفتند و حضوری که داشتند جایگاهی است که بعضی از علمای ما حتی در ۹۰ سالگی هم نتوانستند طی کنند، چرا که ما علما و دانشمندانی داریم که علیرغم اینکه در ۱۴ رشته به درجه والای اجتهاد رسیده اند اما این راه برایشان کافی نبوده و آرزوی شهادت می کنند و این است که ما می گوئیم شهداء راه صدساله را یک شبه پیمودند.
امام جمعه سرفاریاب در بخش دیگری از سخنان خود توصیه ای داشتند به مسئولین از جمله صدا و سیما و مسئولین طرح کتب درسی که سعی بر این داشته باشند که در برنامه های روزانه خود بیش از پیش از شهداء و زندگی نامه هایشان گفته و تصاویر و سخنانشان پخش و همچنین در کتب درسی از خاطرات شهداء گنجانیده شود، چرا که نیاز نوجوانان وجوانان امروزی ما این است که از شهداء، جایگاه، مقام و بزرگیشان بیشتر بدانند تا سرلوحه خویش قرار دهند.
وی در ادامه به وصیت های شهداء اشاره کرد و گفت: توصیه من به شما این است که وصیت نامه شهداء را حتماً مطالعه کرده تا متوجه شوید که اولین توصیه ای که آنان داشتند قرائت نماز اول وقت بود که همین امر باعث سعادت دنیوی و اخروی آنها و نهایتاً منجر به شهادتشان شده است.
مجتبی اندیشه، رزمنده ۸ سال دفاع مقدس و برادر شهید اندیشه نیز در این مراسم معنوی، ضمن تقدیر و تشکر از همه بزرگوارانی که در این مراسم معنوی به یاد و خاطر شهداء حضور پیدا کردند، گفت: اینکه مردم ما با یک پیام در فضای مجازی اینگونه در این مراسمات برای یادبود شهداء شرکت می کنند، یعنی اینکه خون شهداء در رگهای آنها می‌جوشد و این همان مصداق آیه ی شریفه ی ۱۶۹ سوره آل عمران است که خداوند متعال می فرمایند: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ»….و این یعنی زنده بودن شهید و شهیدان.
علاوه بر سخنرانی، نواختن سرود انقلاب، قرائت زیارت عاشورا به مناسبت سالروز شهادت، شهید اندیشه و مداحی در وصف ۷۲ شهید والامقام بخش سرفاریاب از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.
اضافه می کنم که هر دو دانش آموز شهید، منصور اندیشه و عوض حکیم نژاد اهل روستای نهم از توابع بخش سرفاریاب بوده که به ترتیب در مورخ ۱۳۶۳/۰۴/۱۲ پس ‌از ۲ بار حضور در جبهه حق علیه باطل سرانجام در سن ۱۵ سالگی در کردستان و در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۲ پس از ۳ بار حضور در جبهه حق علیه باطل در سن ۱۷ سالگی در شلمچه به فیض شهادت نائل آمدند و مزارشان در گلزار مطهر شهدای نهم زیارتگاه عاشقان و شیفتگان می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.