کد خبر : 4683
دیدگاه‌ها برای شصت و ششمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کووید-۱۹ برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 20:59
-

آمار و ارقام ها حکایت از آن دارد که خیز فعلی بیماری هم در کشور و هم در استان

سید حسین رازیان

شصت و ششمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کووید-۱۹ برگزار شد

شصت و ششمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کووید-۱۹ برگزار شد
کارمندان ادارات بیشترین گروه مبتلایان در شهرستان بویراحمد را تشکیل می دهند

کتر مسلم شریفی، رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت استان و دبیر ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹، از برگزاری شصت و ششمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹، در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی مرکز سیاستگذاری سلامت استان، در این جلسه، ابتدا رئیس این مرکز، ضمن اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از عوارض سخت کرونا و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از آن، اظهار داشت: با روند فعلی، تزریق واکسن قابل رضایت نیست و استقبال مردم ضعیف است، در حالیکه واکسیناسیون زمانی اثربخش خواهد بود که در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم خیل گسترده‌ای از مردم را واکسینه نمائیم تا به یک سطح ایمنی خوب و ایده آل در مقابل بیماری دست پیدا کنیم.

دکتر مسلم شریفی، افزود: اگرچه درگیری ریوی سویه اٌ میکرون و به تبع آن میزان مرگ و میر ناشی از آن کمتر از  سویه ی دلتاست، اما این بیماری همچنان کشنده است و بایست مراقبت های لازم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بعمل آوریم.

دکتر امیر رشیدی، معاون فنی معاونت بهداشتی بهترین راه حل برای کنترل پاندمی کووید ۱۹ رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت همگانی دستگاه های برون بخشی از همه مهمتر تزریق واکسیناسیون همانطور که نتیجه تزریق استقبال واکسینه عمومی در یک فاصله زمانی دیدیم حتی تلفات انسانی کل کشور در یک روز به صفر رسید.

دکتر مهرپور مرادی، مدیر امور بیمایها و مراکز تشخیص درمانی معاونت درمان، گفت: تعداد بیماران بستری ناشی از کووید ۱۹، رو به کاهش است، با این وجود، رعایت گاید لاین های (دستورالعمل) ابلاغی به بیمارستانها و مراقبت ویژه از بیماران کرونایی، بدون عمل سلیقه ای مورد تأکید ما بوده و است.

مسئول گروه بیماریهای مرکز بهداشت استان نیز، بیان داشت: آمار و ارقام ها حکایت از آن دارد که خیز فعلی بیماری هم در کشور و هم در استان به اوج خود رسیده و اندکی سیر نزولی به خود گرفته که البته صحت و سقم این مطلب هفته آینده مشخص خواهد شد.

مهندس عوض پور، اضافه کرد: ۴۹درصد نمونه های هفته گذشته و ۴۷ درصد نمونه های هفته اخیر مثبت بوده اند، که از این بین خانم های خانه دار، شاغلین آزاد و کارمندان بیشترین گروه های شغلی درگیر بیماری و به لحاظ سنی گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، بیشترین گروه مبتلایان به بیماری را تشکیل می دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد نیز، ضمن ارائه گزارش وضعیت بیماری در این شهرستان، ابراز داشت: بعد از اینکه داشتیم به عدد صفر بیمار کرونایی نزدیک می شدیم، از هفته دوم تیر ماه سیر افزایشی همه گیری در شهرستان شروع شد و اکنون داریم به اوج آن نزدیک می شویم.

مهندس حسن عسکر پور، گفت: به طور میانگین از مجموع نمونه های گرفته شده در هفته های اخیر، ۲۴ درصد مثبت بوده اند که کارمندان ادارات بیشترین گروه مبتلایان در شهرستان بویراحمد را تشکیل می دهند.

وی، خاطرنشان کرد: میزان کشندگی بیماری در کشور ۹/۱ درصد و در استان و شهرستان بویراحمد ۹/ درصد بوده است که این امر، موفقیت ما در مقابله با کوئید ۱۹، را نشان می دهد.

به گزارش وبدا، این جلسه با حضور، دکتر مسلم شریفی رئیس مرکز سیاست­گذاری سلامت استان و دبیر ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹، مهندس علی حسن احمدی پور مدیر اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر فراز محمدیان رئیس واحد آمار و کارشناسان مرکز ساستگذاری سلامت استان در سالن آفتابگردان دانشگاه و حضور ویدئو کنفراسی دکتر محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹، دکتر امیر رشیدی معاون فنی معاونت بهداشتی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی، گروه های تخصصی مرتبط معاونت بهداشتی، مدیران شبکه های بهداشت و درمان، رؤسای بیمارستان های استان و سایر اعضای ستاد دانشگاهی استان برگزار و در مورد خیز جدید بیماری در کشور و استان و چالشها و راهکار های مقابله با آن به گفتگو پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.