کد خبر : 5479
دیدگاه‌ها برای بروکراسی‌های اداریِ نمایشی و پوسیدگیِ دندان ، در بخشِ مَسکنِ کهگیلویه بزرگ!! بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 8:08
-

نصیب الله دیبا

بروکراسی‌های اداریِ نمایشی و پوسیدگیِ دندان ، در بخشِ مَسکنِ کهگیلویه بزرگ!!

بروکراسی‌های اداریِ نمایشی و پوسیدگیِ دندان ، در بخشِ مَسکنِ کهگیلویه بزرگ!!
طبق همین طرح بسیاری از جوانان تصمیم به ازدواج گرفتند (چون قرار بود با طرح ملی مسکن خانه‌دار شوند.!) ولی آرزویی که به دل‌ها ماند!!

ققنوس آتشین در پیامی ارسالی به این پایگاه خبری نسبت به مسکن ملی آسیب شناسی کرده و به مسئولین امر گوشزد نموده!
متن پیام به شرح ذیل میباشد

بسمه‌تعالی
“وَالله جَعَل لَکمْ مِنْ بُیوتِکم سَکنَاً

برادران ارجمند
دکتر سید علی احمدزاده
استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد_نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی
سید عبدالعزیز موسوی_فرماندار شهرستان کهگیلویه
مهندس روح‌الله عمادی_مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
مهندس محمد راستا_مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر_امام جمعه شهر دهدشت
مهندس علیرضا طاهری_بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه
مهندس همتیان_رئیس مسکن و شهرسازی کهگیلویه(دهدشت)
مهندس آرام_رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه(دهدشت)

با سلام، احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابان و همکاران محترمتان در دستگاه‌های اجرایی_نظارتی_عملیاتی

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ در شرایطی که دولت نورِ امید را در دل طبقه متوسط و محروم با وعده ثبت‌نام برای تهیه مسکن برای خیلی از خانواده‌های نیازمند بخصوص جوانان تازه ازدواج‌کرده تابانده و آنها با هزاران امید، آرزو و اشتیاق فراوان همراه با اشکِ شوق همه مراحل و دستورالعمل‌های واجد الشرایط ثبت‌نامِ مسکن ملی را در اسرع وقت انجام داده‌اند تا شاید بالاخره با این اقدامِ خداپسندانه و نوعدوستانه‌ی دولتِ مردمی سر و سامان بگیرند اما متاسفانه گویا فقط این اقدام از برنامه‌های دولت با بدسلیقگی‌های مدیرانی استانی نیز به نوعی وعده و وعیدی بیش نبوده و هرگز از چهارچوب بوروکراسیِ اداری خارج نشده و بار دیگر سایه‌ی شومِ یاس و نومیدی بر مردمِ امیدوارشده به‌آینده مستولی شده و بدقولی مسئولین ذی‌ربط در استان کهگیلویه و بویراحمد قوز بالاقوز صدها مشکل دست‌وپاگیر شده است که امیدواریم مسئولی دلسوز و خادمِ مردم پیدا شود و نور امید را بر دل‌های زخم‌خورده ناشی از بد قولی‌های متولیانِ امر بتاباند و ناجی مردم گردد.

دولت، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آیا در شهرستان‌ها(خاصه کهگیلویه بزرگ) مطلع به اطلاع نبوده یا نیستید که ثبت‌نام کنندگان مسکن ملی که از سه چهار ماه قبل کلیه مراحل ثبت‌نام (از نام نویسی سامانه تا تعهد ثبتی و کافی‌نت و اسکنِ مدارک) را به اتمام رسانده‌اند و پرونده‌ی خود را تحویل بنیاد مسکنِ شهرِ خود داده‌اند(جهتِ افتتاح حساب و تکمیل وجه)، ولی متاسفانه هر هفته مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان وعده‌ی هفته بعد را می‌دهند! و مردم بلاتکلیف و دست به گریبان هستند و سردرگم!! (رقمی بین هفتصد تا هزار نفر به این صورت دچار و مبتلا چنین کم‌کاری و مشکلاتی هستند) و اصلاً برایشان افتتاح حساب صورت نگرفته و هیچ‌گونه جواب و پاسخ قطعی‌ای از سوی متولیانِ امر نمی‌گیرند!!( یا رد درخواست یا تعیین تکلیف و افتتاح حساب ).

لطفاً در این شرایط حساس بیشتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را دریابید و همه جانبه خادم و خدمتگزاری محبوب و مردمی باشید زیرا برای اینکه هنگامی که مردم نگران تامین مسکن بودند، این دولت محترم و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده‌اند که اقدام به طرح ملی مسکن را بیان کردند و همان ابتدا باعث شد مردمِ استانِ مظلومِ کهگیلویه و بویراحمد خیال‌شان آرام شود که می‌توانند با این طرح به مسکن برسند و طبق همین طرح بسیاری از جوانان تصمیم به ازدواج گرفتند (چون قرار بود با طرح ملی مسکن خانه‌دار شوند.!) ولی آرزویی که به دل‌ها ماند!! چرا که زمان ثبت‌نام از همان ساعات ابتدایی ظرف اندک زمانی سایت مربوطه بدلیل تقاضای زیادی از مردم پُر شد و عده‌ی زیادی جا ماندند. و آنهایی هم که با هزار زحمت توانستند در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند مرحله به مرحله که پیش رفتند دریافتند که این طرح هم به‌دردشان نمی‌خورد! چون در همان ابتدا باید ۴۰میلیون تومان پرداخت می‌کردند و اقساط بعدی هم برای آنها قابل پرداخت نبود و در بین راه منصرف شدند؛ زیرا اکثرِ قریب به اتفاق اجاره‌نشین و کارگر و کم‌درآمد بودند و برای‌شان تامینِ همچنین مبلغی قابل پرداخت نبود و این در حالی بود که شرایط طرح را در اختیار متقاضیان قرار نداده بودند و متقاضیان مسکن، نه از قیمت و نه از متراژ خبر نداشتند و محدوده‌ی اراضی برای ساخت مسکن نیز نامشخص بود. و این حق متقاضی بود که بداند با هزینه‌ای که قرار است پرداخت کند در کدام محدوده شهر قرار دارد! همین نکات باعث شد که اکثراً از این طرح ناامید یا بی‌اعتماد شوند و یا منصرف شوند…

مسئولین محترم ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی استانِ کهگیلویه و بویراحمد؛
نبایست با کم‌کاری و بروکراسی‌های اداریِ مردم‌آزار خود فردا روزی این‌گونه به مردم تلقین گردد که هر کجا دولتی کم‌آورد همه نواقص را مربوط به قبل وانمود کرد !! زیرا هر دولت را با کارنامه‌ی عملکرد و کارکرد آن خواهیم سنجید، نه احساساتِ جناحی و تعصباتی که از ستون‌های عدمِ پیشرفت و توسعه‌ی یک جامعه‌ی قوی می‌باشند!
اگر دولت و نماینده‌های آن در استان کهگیلویه وبویراحمد زیرساخت‌هایِ مسکن‌دار شدن مردم را فراهم کند و تعداد بی‌خانه‌ها کم شود، امید به آرامش در شرایط این بازار هم خواهد بود.
تمیز می‌دانید که با وجود کمبود مسکن و بلاتکلیفی بازار، علی‌رغم رکودی که بر این بخش حاکم است،
و نیک و صریح بدانید تا امروز نه سیاست‌های دولت در زمینه تامین مسکن کار قابل قبولی را انجام داده و نه برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های پیش‌بینی‌شده برای کنترل قیمت در بخشِ بازار مسکن هیچکدام به مرحله تاثیرگذاری بر بازار نرسیده است…
انتظار ما از دولتِ مردم انفعال و بی‌نظمی در خدمت و خدمتگزاری به مردمِ محروم و مظلوم در استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده و نیست! سوال می‌پرسم از مسئولین محترم در استان که چه چیزی می‌تواند تعادل در بازارِ مسکن و رفع نگرانی و آرامشِ جامعه را موجب گردد؟
ما چگونه‌ باید در جامعه‌، نیروها را آماده‌ و شناسایی‌ کنیم‌ تا با آن‌ خلأیی‌ که‌ در مدیریت ‌جامعه‌ در آینده‌ ممکن‌ است‌ پیش‌ بیاید مقابله‌ کنیم‌؟
برادران گرامی شما خود را نماینده دولتِ انقلابی معرفی کرده و می‌کنید ، پس مسئولید و بایست مسئولیت خود را به نحو مطلوب و مقبول مجری به اجرا باشید
زیرا قشر آسیب‌پذیر جامعه، اسیرِ سوءِمدیریت‌ها متولیان اجرائی در بخش‌های مختلفِ مربوط به نیازهای اساسی و معیشت خانوارهای خود به خصوص تامین مسکن، هستند(باتوجه به سوابقِ ضعیفی که از دولت‌های ناکارآمدِ گذشته با گوشت و استخوانمان حس کرده‌ایم).

پس مقصرین وضعیتِ موجود و ادامه دهنده مسیرِ آنان بایست پاسخگو باشند.

مسئولین محترم بایست در زمینه‌ی اقتصاد و تولیدِ مسکن ؛ مسئله‌ی ایجاد نقشه‌ی راهبردی برای صنعت و مدیریت جامع در مباحثِ دغدغه‌ای مردم در نظر گیرند. زیرا عامل ناخرسندی از آمارهای اقتصادی کشور ، برخی کم‌کاری‌ها و تصمیم‌های غلط بوده و می‌باشد!
لطفاً بخشِ ساختِ مسکن، خانه و فعالیت‌های اقتصادیِ کشور را شرطی نکنید!
و بدانید تا مانع‌زدایی انجام نگیرد، پشتیبانی‌ای اثربخش شکل نخواهد گرفت.

والسلام علیکم
#ققنوس_آتشین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.