کد خبر : 6837
دیدگاه‌ها برای نشست مشترک مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور و رییس مرکز بهداشت استان در یاسوج/ برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح خدمت رسانی دندانپزشکی به ۸۰هزار کودکان زیر چهارده سال و مادران باردار سراسر استان/ مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور/ کهگیلویه و بویراحمد جزء هشت استان ناامن غذایی کشور است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 1:06
-

کهگیلویه و بویراحمد جزء ۸ استان ناامن غذایی کشور

سید حسین رازیان

نشست مشترک مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور و رییس مرکز بهداشت استان در یاسوج/ برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح خدمت رسانی دندانپزشکی به ۸۰هزار کودکان زیر چهارده سال و مادران باردار سراسر استان/ مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور/ کهگیلویه و بویراحمد جزء هشت استان ناامن غذایی کشور است

نشست مشترک مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور و رییس مرکز بهداشت استان در یاسوج/ برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح خدمت رسانی دندانپزشکی به ۸۰هزار کودکان زیر چهارده سال و مادران باردار سراسر استان/ مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور/ کهگیلویه و بویراحمد جزء هشت استان ناامن غذایی کشور است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از پرداخت دو میلیارد تومان فرانشیز درمانی به بیماران تحت پوشش

کهگیلویه و بویراحمد جزء ۸ استان ناامن غذایی کشور

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء هشت استان ناامن غذایی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه ، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نشست مشترک پیرامون تغذیه با حضور دکتر مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد حضرت امام(ره) و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمد ملک‌زاده با اشاره به مشکل تغذیه‌ای میان کودکان گفت: مشکلات تغذیه‌ای و کوتاه قدی کودکان استان را تهدید می‌کند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات تامین آب شرب سالم در برخی از مناطق استان افزود: در برخی از مناطق استان مردم مجبور هستند آب آشامیدنی خود را از چشمه تأمین کنند که با توجه به نبود آزمایشگاه آب، سلامت آنها تهدید می‌شود.

وی از اجرای طرح جامع خدمات‌رسانی در حوزه دندانپزشکی خبر داد و گفت: در این طرح به همه کودکان زیر ۱۴ سال، مادران شیرده و باردار خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.

در ادامه دکتر شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات درمانی مردم در نتیجه افزایش هزینه‌ها گفت: زیرساخت‌های درمانی در استان وجود ندارد و کمتر از ۱۰ درصد مردم بیمه تکمیلی دارند.

وی خواستار کمک و مساعدت کمیته امداد برای خرید تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات رایگان به مردم و افراد تحت پوشش شد و گفت: کمیته امداد وام کم بهره برای خرید تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار دهد.

در ادامه امیر رشیدی معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸ درصد جمعیت استان معادل ۶۰ هزار نفر کودکان زیر ۵ سال هستند و حدود ۶ درصد این کودکان دچار کم وزنی شدید هستند.

فرشته بوستانی رئیس گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از ۸ استان دارای ناامنی غذایی است، گفت: بیکاری و عوامل اقتصادی مهمترین علل ناامنی غذایی در استان است.

وی با اشاره به اینکه ۸.۲ درصد کودکان دچار کوتاهی قدی هستند، بر حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار و شیرده تاکید کرد و یادآور شد: در برنامه حمایت تغذیه‌ای مادران باردار، ۱۳۰۰مادر باردار وشیرده خانواده هابثی نیازمند مورد حمایت قرار می‌گیرند ، ضمن اینکه یک هزار کودک دچار اختلال رشد در استان از حمایت تغذیه‌ای بهره مند هستند.

بوستانی بر ارتقاء سطح سواد سلامت در جامعه تاکید و عنوان کرد: با تامین اعتبار شیر و بسته‌های غذایی در مدارس حاشیه شهرهای استان توزیع شود.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت دو میلیارد تومان فرانشیز درمانی به بیماران تحت پوشش کمیته امداد استان خبر داد و عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای بیماران صعب‌العلاج و خاص پرداخت شد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از مادران باردار و کودکان دارای مشکلات تغذیه‌ای گفت: سال گذشته دو هزار کودک تحت پوشش برای دریافت سبد تغذیه‌ای بودند که به یک هزار نفر کاهش پیدا کرده است در حالی که کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های سوء تغذیه و فقر از استان‌های اول کشور هستند.

مبشری همچنین از برگزار اردوهای جهادی با مشارکت حوزه بهداشت استان خبر داد و بیان کرد: بسته‌های معیشتی میان همه افراد تحت پوشش امداد توزیع می‌شود.

در جمع بندی این نشست دکتر مجتبی احمدلو با اشاره به اختصاص اعتبار به حوزه بهداشت برای افراد تحت پوشش امداد گفت: شاخص اعتبارات بهداشتی استان ۲۵۰ میلیون تومان است که بسیار ناچیزی است و برای سال آینده شاخص بهداشتی استان باید ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور بیان کرد: ۱۲۸ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۱۵ درصد مردم استان مددجوی کمیته امداد هستند که آمار بالایی برای استان به شمار می‌رود.

وی خواستار انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت بهداشت و کمیته امداد حضرت امام(ره) شد و عنوان کرد: چنانچه تا پایان سال، استان طرحی در حوزه بهداشت و درمان ارائه دهد که نیازمند اعتبار باشد را تامین اعتبار خواهیم کرد.

دکتر احمدلو از اختصاص اعتبار برای رفع مشکل ژنتیکی زوج‌ها خبر داد و گفت: اعتبار در نظر گرفته برای ژن‌شناسی در استان ۸۲ میلیون تومان است که به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی نه تنها این استان بلکه سایر استان‌ها تاکنون هیچ فردی را معرفی نکردند که شناسایی افراد دارای مشکلات ژنتیکی توسط متولیان انجام و برای معرفی به آزمایشگاه ژنتیک شیراز تامین اعتبار خواهیم کرد.

احمدلو با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در میان هشت استان ناامن غذایی کشور قرار دارد، گفت: طرح باغ در این استان‌ها اجرت شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.