کد خبر : 6878
دیدگاه‌ها برای حجاب لباس متهمان در دادگاه نیست بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 16:29
-

ارزش چادرم را زمانی فهمیدم... که راننده تاکسی. مرا خانم صدا زد و دیگری را خانومی. عفت سرآمدِ هر خوبی است

زهرا سادات محدث

حجاب لباس متهمان در دادگاه نیست

حجاب لباس متهمان در دادگاه نیست
از بی حجابی است که عمر گُل کم است. نهفته باش و همیشه گل باش. حجاب یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوا و هوس هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکهگیلویه”
زهرا سادات محدث محجبه در یادداشتی ازحجاب وارزش آن چنین آورده است:
امام على علیه السلام می فرماید؛ صیانَۀُ الْمَرْاَهِ اَنـْعَمُ لِحالِها وَ اَدْوَمُ لِجَمالِها؛محفوظ بودن زن، براى سلامتى اش مفیدتر است و زیبایى او را با دوام تر مى کند.
در مملکتی که هزاران جوان بی ادعا و متدین و مستعد را نهایتاً برای حفظ شعائر دینی و ارزش های انسانی و اخلاقی تقدیم فرهنگ و مذهب و مردم شد تا نگاهها برای رسیدن به افق های مترقی و توسعه باشد و انسان به عنوان اشرف مخلوقات، به جای سردرگمی بین اصالت جسم و روح؛ هر دو را منشأ تحول بداند، متأسفانه به اندک لغزشی، هرآنچه را ماتریالیسم غربی گرفتارش شده و قرن ها است، اندیشمندان و نخبگانش نمی توانند از این بحران نجاتش بدهند، جامعه جوان کشورمان را به خطای جبران ناپذیری گرفتار کرد.
تمام گرفتاریها را به سمت زنان آوردند. آنجایی که می دانند، همواره پاسداران حریم خانواده، جامعه و دین هستند. به باور غربی ها، نه تنها جوامع در حال توسعه و بویژه کشورهای اسلامی از انسجام اجتماعی بهره مند نیستند بلکه به راحتی می توان امنیت و منابع اقتصادی آنها را به به مخاطره انداخت و در همه ساختارها، ایجاد نابسامانی کرد.
اگر کشورهای اسلامی و در رأس آنها انقلاب اسلامی که کانون اتحاد و اقتدار کشورهای مسلمان است، از وابستگی و توجه به سرمایه های عظیم دینی و اخلاقی اسلام، تبعیت کرده و برای رسیدن به آرمانهای متعالی توسعه و پیشرفت، خود را از زیر چتر استبداد و قید و بندهای غرب رها کنند، بدون شک، منابع و ذخایر عظیم علمی و دینی را شامل بوده و هیچ نیازی به الگوهای فرهنگ غربی و اندیشه های پوچ گرایی آنها ندارند.
یکی از گنجینه های بزرگ اسلام، قرآن است که می فرماید,
و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان… آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد.
پوشیدن بدن و اعضا در برابر نامحرم را حجاب می گویند. گفته می شود که حجاب نوعی امنیت است و خانم ها با داشتن حجابِ بیشتر، حس امنیت می کنند و خیلی از خانم ها این نوع پوشش را بر می گزینند. دختران خودنما در چشم ها جای دارند ولی دختران عفیف در دل ها، زیرا حجاب یعنی به جای شخص، شخصیت را دیدن. حجاب یعنی، من انتخاب می کنم که تو چه ببینی! بیا فکر کنیم حجاب محدودیت است، من آزادانه عاشقت هستم ای زیبا ترین محدودیت دنیا….
 خواهرم!
چادر مشکی تو برایت امنیت می آورد. خیالت راحت، گرگ ها همیشه به دنبال شنل قرمزی هستند. حجاب و عفاف یعنی اطاعت از فرمان الهی و پیروی از قرآن. من شکایت دارم از آنها که به سُخره می  گیرند قداست حجاب مادرم را! باید بدانید این تکه پارچه مشکی، از هر جنسی که باشد حرمت دارد! حجاب بوتۀ خوشبوی گل عفاف است، حجاب مصونیت است نه محدودیت. حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن در برابر حیله شیطان و تهاجم فرهنگی است. حجاب به تنها مانع استیلای فرهنگ برهنگی و عریان طلبی تبدیل شده است.
با منتقدان حجاب می گویم، وقتی حیا را نمی فهمی. چادر سیاه، تو را محجبه نخواهد کرد. هر باحجابی مومن نیست. ولی هر مومنی با حجاب است. چادر من تاج بندگی من است. چادر من، لباس متهمان در دادگاه نیست. چادر من، برای نشان دادن فقر در سریال ها و فیلم ها نیست. چادر من، فقط برای اماکن زیارتی نیست. من برای رعایت حجاب خودم هزاران دلیل دارم؛
 جلب رضایت خدا، آرامش روانی، انقراض بی بند و باری، آرامش فردی و اجتماعی، تقویت تمرکز، تحکیم بنیاد خانواده، کاهش خیانت و نا امنی، شکر نعمت زیبایی، حجاب یعنی زیبایی من برای خدا، حجاب یعنی خدایا میدانم غیرتت به من وصف ناشدنیست. به احترام غیرتت، حجاب بر سر می کنم (قربه الی الله…)
 خواهرم:
از بی حجابی است که عمر گُل کم است. نهفته باش و همیشه گل باش. حجاب یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوا و هوس هستم. چادری اگر هستم، لباس های قشنگ هم دارم. غروب جمعه اگر دلم می گیرد، شادی ها و دیوانه بازی های دخترانه ام سرجایش است! سر سجاده اگر گریه میکنم! گاهی هم از ته دل میخندم، شاید جایم بهشت نباشد. اما چادر من بهشت من است! یه نفر بهش گفت آخر تو این گرما با این چادر مشکی چطوری میتونی طاقت بیاری! گفت شنیدم آتش جهنم خیلی گرم تر از گرمای این دنیا است.
 چادر زهرا حکایت می کند                   از بی حجابی ها شکایت می کند،
 روز محشر بر زنان با حجاب                 حضرت زهرا شفاعت می کند
خواهرم؛
حجاب نیمی از ایمان است، تکرار می کنم، حجاب بوتۀ خوشبوی گل عفاف است. زن با حجاب، همچون مرواریدی در صدف است. حجاب احترام به حرمت های الهی است و چادر، یعنی همان حجاب برتر، آری بلند من به یکتا معشوق عالم، به خدای مهربانم است. کمی فکر کن، تو با بی حجابی به چه کسی بله میگویی؟ اطاعت زن مسلمان، عفت اوست که حجاب اولین رکن آن است. چادرت بوی خدا و یاس و یاسین می دهد. چادر مشکی من یادگار مادرم زهراست حرمت دارد. ارزش چادرم را زمانی فهمیدم… که راننده تاکسی. مرا خانم صدا زد و دیگری را خانومی. عفت سرآمدِ هر خوبی است.
انشاءالله که رفتار و منش حضرت زهرا(س)، الگوی زندگی همه زنان و دختران مسلمان باشد…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.