کد خبر : 7009
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱٠/۰۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 15:16
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱٠/۰۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید-

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱٠/۰۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید-
مکتب فاطمی، پنج ساحت انسان، خانواده، جامعه، نظام و تمدن را در برمی گیرد و تمامی انبیاء و اولیاء الهی مدیریت و انجام رسالت خویش را با معرفت و بهره گیری از مکتب فاطمی به انجام رسانده اند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱٠/۰۲) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور برپا گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه در سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا ضمن توصیه و سفارش به خود و همه برادران و خواهران دینی برای رعایت تقوی، با قرائت حدیثی از امام علی ( ع ) که می فرمایند «بندگان خدا، تقوی پیشه کنید و از خدا به خدا پناه ببرید» تقوی را دارای معنای عمیق و سازنده دانست که هدف نهائی آن قرب و وصال الهی است و جهاد در راه خدا با همه مخاطرات جانی که به همراه دارد، به عنوان لباس تقوی نامیده شده است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مبحث شناخت، با بیان کلام زیبایی از پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد ( ص ) که فرموده است «من عرف نفسه فقد عرفه ربه» گفت: لازمه شناخت خداوند آن است که انسان خود را بشناسد و شناخت انسان زمانی حاصل می شود که از تکبر، غرور و خود بینی بپرهیزد و درک درستی از حقایق آفرینش و توانائیها و استعدادهایی که خداوند به وی عطا کرده است، پیدا کند.
ایشان در همین رابطه افزود: انسانی که توانست خود را بشناسد به قوائد و قدرت الهی معرفت پیدا می کند و همه استعدادها و سرمایه های وجودی خویش را چنان در کنار هم و منظم به کار می گیرد و صاحب ساختمان عظیم معنوی و الهی خواهد شد که خیرش نخست به خود وی و بعد از آن به دیگران خواهد رسید.
وی طبق حدیث دیگری از رسول گرامی اسلام رسیدگی انسان به حساب خویش در دنیا و عمل برای آخرت را از نشانه های انسانهای صاحب معرفت و زیرک برشمرد و گفت: پایان مسیر اهل معرفت، اخلاق نیکو، عبادت خالصانه و عمل به اوامر الهی است که سعادت دنیا و آخرت را شامل حال آنان خواهد کرد.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه ( س ) مکتب فاطمی را جامع ترین و معتبرترین مکتب سعادت بشری عنوان کرد و گفت: این مکتب پنج ساحت انسان، خانواده، جامعه، نظام و تمدن را در برمی گیرد و تمامی انبیاء و اولیاء الهی مدیریت و انجام رسالت خویش را با معرفت و بهره گیری از مکتب فاطمی به انجام رسانده اند.
وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که دیماه در چند سال اخیر یادآور شهادت آن استوره و مرد بزرگ است را صاحب مکتبی دانست که نشأت گرفته و در امتداد مکتب فاطمی است و آخرت گرائی، خدا محوری و اخلاص در عمل و صداقت را از جمله ویژگیهای بارز آن انسان وارسته برشمرد که خداوند به سبب برخورداری ایشان از این صفات والا و اکسیرهای ناب دنیوی به بزرگی و عزت در دنیا و آخرت رساند.
زارعی پور همچنین ۷ دیماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور حضرت امام خمینی ( ره ) را یادآور شد و با اشاره به انحطاط و عقب ماندگی کشور از حیث علم و سواد در دوران پهلوی، پیشرفت و جهش علم و سواد آموزی در طول چهار دهه انقلاب را مایه عزت و سرافرازی ملت دانست و ضمن عرض خیرمقدم خدمت مدیر آموزش و پرورش شهرستان، معاون و کارشناسان همراه ایشان، از تلاش ها و خدمات آنان در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی قدردانی و خواستار پیگیری برای رفع مشکلات و نیازمندیهای مدارس در سطح بخش شد.
قدردانی از فرماندار شهرستان چرام، بخشدار و سایر مسئولین مربوطه به خاطر شروع به کار طرح های حوزه راه های ارتباطی در بید انجیر و دمه و رفع مشکلات مردم در این زمینه و همچنین درخواست تلاش مجدانه مسئولین برای برطرف کردن نیازمندیها و گرفتاریهای مردم در دیگر زمینه ها در سطح بخش پایان بخش سخنان امام جمعه سرفاریاب در نماز جمعه دوم دیماه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.