کد خبر : 7059
دیدگاه‌ها برای مرگ و میر کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد برگشته است/ موج هشتم کرونا در راه است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 16:32
-

ویروس مرگبار کرونا دوباره به استان بازگشته است

سید حسین رازیان

مرگ و میر کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد برگشته است/ موج هشتم کرونا در راه است

مرگ و میر کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد برگشته است/ موج هشتم کرونا در راه است
واکسن یادآور نیز بعد از شش ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود

مردم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری ویروسی، در محیط‌های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و البته واکسن یادآور نیز بعد از شش ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت و شیوع دوباره ویروس کرونا و بدنبال آن مرگ یک بیمار کرونایی خبرداد.

دکتر ” محمد غلام نژاد” در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و مردمی عصر کهگیلویه با اظهار تاسف از فوت یک بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در این استان جان خود را از دست داد که این مرگ ، نشان می دهد ویروس مرگبار کرونا دوباره به استان بازگشته است.

وی با بیان اینکه ۴۶ بیمار هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند، خاطرنشان کرد: از ۶۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش‌های PCR و رپید تست است حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مشاهده و شیوع سریع ویروس جدید کرونا در چین و برخی کشورهای اروپایی هم خبرداد و ادامه داد: موج جدیدی از اُمیکرون در کشور چین شدت پیدا کرده و در برخی کشورهای اروپایی نیز همچنان مرگ و میر سه رقمی داشته که احتمالا پیک هشتم در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راه است.

غلام نژاد گفت: مردم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری ویروسی، در محیط‌های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و البته واکسن یادآور نیز بعد از شش ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود.

بگفته وی، در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های دنا و چُرام در وضعیت زرد کرونایی و شرایط پرخطر قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

دبیر ستاد کرونا در این استان، تعداد کُشته شدگان ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن را تاکنون هزار و ۱۲۶ نفر عنوان و از بهبودی ۹۶ هزار ۲۷۲ بیمار کرونایی در این مدت خبرداد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.