کد خبر : 7789
دیدگاه‌ها برای اقامه نماز جمعه (۱۴٠۱/۱۱/۰۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 - 17:46
-

خبرنگار آقای طاعتی

اقامه نماز جمعه (۱۴٠۱/۱۱/۰۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور

اقامه نماز جمعه (۱۴٠۱/۱۱/۰۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام ( ره ) به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت اسلامی مردمی تبدیل کرد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۱/۰۷) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی ( ع ) که می فرماید: «ای بندگان خدا، شما را به پرهیزگاری سفارش می کنم که حق خداوند بر شماست و نیز موجب حق شما بر پروردگار خواهد شد» خود و همه برادران و خواهران دینی و نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه ی بحث شناخت خداوند با بیان حدیث دیگری از امام علی ( ع ) که خداشناسی را با فضیلت ترین علم ها عنوان می کند، افزود، خداوند با بزرگی و قدرت بی انتهای خویش بر آفریده ها حاکم و با علم و آگاهی از درون و باطن آنها با خبر است و او خالق و پایان دهنده همه هستی است و به فرمایش امیر المؤمنین انسان ها با ایمان به این حقایق در دلها و قلبها، خداوند را می بینند و به معرفت و شناخت او می رسند.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه دوم با تبریک سالروز ولادت امام محمد تقی ( ع )، با اشاره به عصر تهاجم و تفتیش عقاید در دوران خلفای عباسی که شکنجه، آزار، زندان و نابودی مخالفان را در پی داشت، نوع حرکت و مبارزه این امام بزرگوار با حکام جور خود را از جنس تبیین روشنگرانه و بصیرت آور برای فهم عمومی و آگاهی حداکثری جامعه و بسیار اثر بخش توصیف کرد.
وی با اشاره به ضرورت انجام وظیفه آحاد جامعه در نقش یک تبیین گر و آگاهی و روشنی بخشیدن به پیرامون خود، گفت: جهاد تبیین عرصه ای دائمی در مبارزه حق و باطل است و تبیین خنثی کننده توطئه ها است و همواره حقایقی هست که باید آشکار و عموم مردم در جامعه را نسبت به آنها آگاه کرد.
زارعی پور در ادامه با تبریک دهه مبارک فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره ) به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت اسلامی مردمی تبدیل کرد که احیای اسلام، حادثه جهانی و تاریخی بودن، پایبندی به اصول و توجه به تبیین و آگاهی سازی از جمله حقایق و ویژگیهای این انقلاب است که آن را از سایر انقلابها متمایز ساخته است.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب توهین و جسارت استکبار و غرب به مقدسات مسلمانان و قرآن را نشانه ضعف و شکست آنها دانست و گفت: اهانت کنندگان بدانند جامعه اسلامی در برابر این رفتار سخیف آنها خواهد ایستاد.
وی در پایان نیز از تلاش ها و خدمات عوامل راهداری، هلال احمر، فرماندار شهرستان و بخشدار و دیگر کسانی که در طی چند شبانه روز گذشته و در پی نزولات آسمانی نسبت به بازگشائی مسیرها و کمک به رانندگان و مسافران به ویژه در مسیر سرفاریاب به سادات و یاسوج، همکاری و اقدام نمودند، قدر دانی و تشکر کرد.
نمازگزاران سرفاریابی پس از پایان نماز جمعه با شرکت در راهپیمائی از مسجد مصلی تا میدان ورودی شهر، جسارت و اهانت به قرآن توسط برخی عوامل اسکتباری و معاندان دین مبین اسلام را محکوم کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.