کد خبر : 9457
دیدگاه‌ها برای جوابیه رئیس اتحادیه شن و ماسه استان به خبر عصر کهگیلویه و صبح خرد/سردبیر قانع نخواهد شد/قیمت فعلی با توجه به شرایط موجود کارشناسی شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1402 - 22:05
-

در حالی که سال پیش رو به دستور ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای دامت برکاته سال مهار تورم نامگذاری

جوابیه رئیس اتحادیه شن و ماسه استان به خبر عصر کهگیلویه و صبح خرد/سردبیر قانع نخواهد شد/قیمت فعلی با توجه به شرایط موجود کارشناسی شده است

جوابیه رئیس اتحادیه شن و ماسه استان به خبر عصر کهگیلویه و صبح خرد/سردبیر قانع نخواهد شد/قیمت فعلی با توجه به شرایط موجود کارشناسی شده است
سردبیر این پایگاه خبری تحلیلی مردمی عصر کهگیلویه نسبت به پاسخ دهی ریاست محترم صنف شن و ماسه قانع کننده نخواهد شد مگر به( ۱۰) سوالات و مطالب درج شده به ریز در افکار عمومی شفاف سازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه،سید حسین رازیان سردبیر این پایگاه خبری تحلیلی مردمی عصر کهگیلویه نسبت به پاسخ دهی ریاست محترم صنف شن و ماسه قانع کننده نیست مگر به سوالات و مطالب درج شده به ریز در افکار عمومی شفاف سازی شود.

(۱)در حالی که سال پیش رو به دستور ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای دامت برکاته سال مهار تورم نامگذاری شده است و از آنجایی که صنف فروشندگان ماسه و شن در سال اخیر طی اقدامات ضربتی مبلغ افزایش قیمت انواع ماسه را تا بهمن ماه سال جاری به حداکثر رساندن اما در ماه‌های پایانی سال مجدداً به شیوه عجیب و غریبی باز هم شاهد افزایش سرسام آور شدیم.

۲)از آنجایی که مردم شریف ما اکثریت از منابع درآمد بالایی برخوردار نیستند در راستای تحقق تأکیدات مجدد مقام معظم رهبری در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت جوانان زیادی داریم که خانه و کاشانه ای ندارند در پی ساخت مسکن و ازدواج هستند اما از طرفی دیگر وقتی که جهت ساخت یک باب منزل مسکونی اقدام عملی کنند با گرانی سر سام آور مواجه می شوند.

۳) قطع یقین وقتی که مصالح ساختمانی اولیه بنا به هر دلیلی گران شود روی تمام ابعاد زندگی روزمره اثر گذار منفی دنبال خواهد کرد.

۴)جواییه رییس اتحادیه فروشندگان ماسه و شن برای رسانه عصر کهگیلویه قانع کننده نیست به چند دلیل منتظر پاسخ مسولان استانی هستیم.
۵) در نامه انتشار شده اولا در اولین روز شروع سال جدید و مخالف تاکید مقام معظم رهبری دامت برکاته در فضای عمومی مردم انتشار داده شد.

۶) بخش زیادی از جوانان پشت دروازه تشکیل زندگی مشترک و در راستای تحقق شعار جوانی جمعیت انتظار می رود متولیان امر در سریعترین زمان ممکن نسبت به بذل امید در جوانان و تثبیت بازار با برگشت قیمت های مختلفی که حداقل هفتاد روز پیش به حداکثر رساندند.

۶) از آنجایی که بکار بردن کلمه حاجی و کربلایی در چنین نامه نگاری موضوعیتی ندارد، که در نوع خود برای اولین بار چنین مصوبات یک طرفه ای با بکارگیری ادبیات همچون حاجی، افزایش تورم، ورشکستگی و سایر آیتم های مختلف…..

۷) بازار دلار که بهانه است رو به کاهش است و بازار خود گواه بر این ادعاست.

۸) اگر قرار است قیمت های جدید لحاظ شود آیا حقوق و مزایای شاغلین در در مجتمع های ماسه و شن بر اساس قانون کار می باشد که اگر اینطور باشد مایه مباهات خواهد بود.

۹) در کوه های سر به فلک کشیده سپیدار مرکزی گرفته تا حاشیه های رودخانه دائمی مرکز استان و شهرستان های مختلف آیا هزینه های برداشت های منابع عظیم خدادادی پرداخت می‌شود.

۱۰) در آخر از کجا اشرافیت کامل هست که فردای روز ماشین های حمل مصالح ساختمانی ماسه و شن مجدد در این التهاب های قیمتی نسبت به افزایش کرایه حمل تا مقصد اقدامات لازم انجام ندهد.

جوابیه بهشتی” رئیس اتحادیه شن و ماسه استان جوابیه ای ارسال کرده که در ادامه می خوانید؛

عصر کهگیلویه به نقل از “صبح خرد”؛ ” محمد حسن بهشتی” نوشت: دو ماه قبل از عید آنالیز خود را با توجه به شرایط موجود ارائه دادیم ودرخواست کارشناس مرتبط با موضوع رابه کانون کارشناسان استان دادیم و از کارشناسان استان فارس انتخاب و بابرسی از کلیه واحدهای شن و ماسه استان و با مد نظر قرار گرفتن کلیه آیتم های دخیل در هزینه یک تن مصالح تولیدی و سود و قیمت فوق بالغ بر یکصدو چهل هزار تومان براورد گردیده است.

قیمت کنونی که توسط اتحادیه در نظر گرفته شد آن هم برای سال جدید خیلی پایین تر بوده و همان طور که مستحضر هستید با فروش این قیمت و در نظر گرفتن ۴درصد مالیات بردرامد ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک در صد مالیات حقوق و عوارضات دولتی معدن و محیط زیست و شهرداری ها عملا بیست درصد فروش این مصالح سهم دولت محترم می باشد که عملا با کلیه هزینه ها و سود تولید کننده از فروش میانگین حدود ۱۲۵هزار تومان حدود ۱۰۵ هزار تومان سهم تولید کننده می باشد و بیست هزار تومان آن سهم دولت و ما با در نظر گرفتن مصرف کننده و محرومیت استان از سود حاصله خود که سرمایه ، وقت وانرژی خود را گذاشته ایم به کمتر از ده درصد در نظر گرفته شده است.

انتظار میرود بجای کلمه مافیا و و سرخود و متقلب از کلمات منصف و سنگربان تولید در این وضعیت افسار گسیخته بکار برده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.