کد خبر : 11070
دیدگاه‌ها برای مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام معرفی شد. بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 8:57
-

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام معرفی شد.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام معرفی شد.
مطالبه‌گری واقعی باید در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مورد توجه قرار گیرد.

گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی عصرکهگیلویه، با حضور مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد، امام جمعه چرام، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان شهرستان در نشستی در دفتر امام جمعه چرام، مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان معرفی شد.

سرهنگ نظر پور در این برنامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شمه ای از جهاد با دشمنان اسلام و نظام است گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید طوری رفتار کند که فرد یا افراد مورد خطاب او بیشترین تأثیر را از او بگیرند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه امر به معروف یک فعل اجتماعی است پس باید مردمی شود، افزود: تا زمانی که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه نشود اصلاح و بهبود شرایط موجود در جامعه صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: بدون مطالبه‌گری و ترویج امر به معروف و نهی‌از منکر برخی مسئولان یا کار نمی‌کنند یا عافیت‌طلبانه به انجام کار و وظایف خود می‌پردازند.

نظر پور با بیان اینکه مطالبه گری یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: مطالبه‌گری فقط انتقاد و اعتراض نیست بلکه به نوعی ارائه‌ راه حل و ارائه‌ی کاری است که باید انجام بگیرد بنابراین مطالبه‌گری حتماً با ارائه‌ راه حل و دادن راه حلهای خوب و قابل قبول همراه باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: کارگروه‌های مختلفی از جمله عفاف و حجاب، امنیت و بهداشت و درمان در این مجمع تشکیل شده و به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند که هر کدام از این کارگروه‌ها در مجمع امر به معروف شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می شود.

امام جمعه چرام در این برنامه گفت: مسئولان ما می‌خواهند جامعه به رشد دست پیدا کند اما احتمال خطا وجود دارد و این وظیفه مطالبه‌گران واقعی است که نقش چشم‌های جامعه را ایفا کنند.

حجت الاسلام شید نورالله افشارافزود: اگر نقش و جایگاه مطالبه‌گران واقعی را چشم‌های جامعه اسلامی دانستیم، مراقبت‌های ما بیشتر خواهد شد و احتمال خطا در اجتماع کاهش پیدا می‌کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت گروهی و تشکیلاتی برای به نتیجه رسیدن مطالبه‌گری، عنوان کرد: فعالیت گروهی در بحث مطالبه گری از این نظر حائز اهمیت است که پشت هر تشکیلاتی یک هیئت اندیشه‌ورز وجود دارد که به دنبال رفع کمبودها است.

افشار با بیان اینکه مطالبه‌گری حقیقی مافوق جریان‌های سیاسی است، افزود: نباید از همان ابتدا در مسائل مطالبه‌گری تند و تیز و با نگاه حذفی جلو رفت بلکه باید اولویت رفع مسائل و مشکلات جامعه باشد.

امام جمعه موقت شهر چرام در این برنامه گفت: در فرهنگ دینی ما مطالبه گری وجود دارد، همچنین در اصل هشتم قانون اساسی در خصوص‏ وظیفه همگانی «دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ ازمنکر» آمده است.

حجت الاسلام مجتبی فرهمند افزود: خداوند متعال بندگان خود را از زیر بار ظلم رفتن منع کرده است و رفع کمبودها و حل مشکلات و جلوگیری از کم‌کاری مسئولان ظلمی است که باید برای حل آن مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گران‌ می‌توانند کمک بزرگی برای تصمیم‌گیران باشند، عنوان کرد: مطالبه‌گری واقعی باید در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مورد توجه قرار گیرد.

فرهمند تاکید کرد: مطالبه‌گری از مسیر درست با بیان مشکلات موجب رفع کمبودها و احقاق حقوق مردم در حوزه‌های مختلف می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز آسایش، آرامش و امنیت در جامعه باشد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان چرام در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر امری واجب است و نباید این وظیفه به یک دستگاه معطوف شود.

سرهنگ مصطفی اقبالی افزود: امربه معروف و نهی از منکر یکی از واجبات بسیار مهم در دین اسلام است که در هیچ شرایطی نباید فراموش شود و بر این اساس، برای همه مردم در هر گروه از اجتماع که باشند واجب است که در برابر گناه و خطای دیگران سهل‌انگاری و بی‌توجهی نکنند.
وی با بیان اینکه مطالبه‌گر حقیقی باید بدون حاشیه‌آفرینی، با دلیل و منطق به بیان ضعف‌ها و آسیب‌های موجود بپردازد، عنوان کرد: مطالبه‌گری با هدف حل مشکلات و بهبود وضعیت زمانی به نتیجه خواهد رسید که تمامی گروه‌های اجتماعی و سازمان‌ها و نهادها به دنبال حل واقعی مسائل و مشکلات باشند.
اقبالی افزود: مطالبه‌گری و حق‌خواهی ریشه در تربیت و فرهنگ اسلامی ما دارد و باید با مطالبه‌گری هدفمند مسیر را برای خدمات مطلوب‌تر به شهروندان هموار کرد.
وی با اشاره به جنگ ترکیبی استکبار جهانی علیه ملت ایران، بیان کرد: دشمنان در حال حاضر از راه‌های اقتصادی و فرهنگی به فکر ضربه زدن به ملت بزرگ ایران هستند و در بستر فضای مجازی با بزرگ نمایی نقاط ضعف به دنبال ناامید کردن مردم هستند.
وی ضمن تاکید بر امر مطالبه‌گری و کمک به مرتفع شدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی گفت: ما نباید در هنگامی که دشمن فعال است موضع انفعال به خود بگیریم بلکه باید با حضور بصیر و انقلابی در همه صحنه ها اجازه ندهیم که دشمنان به بهانه برخی مشکلات مردم را از انقلاب و نظام ناامید کنند.
در پایان حجت السلام مجتبی فرهمند به عنوان مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام معرفی شد.

منبع: صبح زاگرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.