کد خبر : 11609
دیدگاه‌ها برای بازخوانی پرونده هشت سال پیشرفت وتوسعه درشهرستان چرام بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 21:38
-

بارها طرفداران سید محمد موحد این جمله را مطرح می کنند که در دوران ۱۲ساله غیبت موحد در مجلس از حوزه انتخابیه کهگیلویه چه اقداماتی انجام شد؟ 

بازخوانی پرونده هشت سال پیشرفت وتوسعه درشهرستان چرام

بازخوانی پرونده هشت سال پیشرفت وتوسعه درشهرستان چرام
با تلاش و پیگیری های زیاد جاده باغچه سادات متعلق به این شهرستان از «جاده مالرویی» به تعبیر بعضی ها به یک جاده ملی استانی تبدیل شد و شهرستان های چرام و کهگیلویه را از بن بست خارج کرد .

بررسی یک پرونده و نگاهی به شهرستان چرام و ۱۲دوازده سالی که سید محمد موحد در مجلس نبود.

دراین گزارش سعی شده در تقابل باطرفداران  کاندیداهای مجلس کهگیلویه بزرک در فضای مجازی، که بارها طرفداران سید محمد موحد این جمله را مطرح می کنند که در دوران ۱۲ساله غیبت موحد در مجلس از حوزه انتخابیه کهگیلویه چه اقداماتی انجام شد؟

برای بررسی این موضوع و اطلاع رسانی و آگاهی سازی به مردم و افکار عمومی سعی بر این شد که به موضوع در گفت و گو با نمایندگان ادوار مجلس پرداخته شود .

بررسی پرونده اول مربوط به ۸سال نمایندگی سید علی محمد بزرگواری معروف به نماینده عام المنفعه که به بخشی از مهم ترین خدمات این نماینده مجلس در شهرستان چرام پرداخته می شود.

یکی از مهم ترین مطالبات مردم چرام بحث شهرستانی شدن چرام بود که در دوره نمایندگی سیدعلی محمد بزرگواری با تلاش فراوان وی علیرغم همه مشکلات منطقه ای رقم خورد.

سید علی‌محمد بزرگواری نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دورهٔ هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. او دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بود.

بزرگواری در خصوص عملکرد خود در ۸سال خدمتگزاری به مردم حوزه انتخابیه و مردم چرام گفت : وقتی مشاهده کردم یکی از مطالبات به حق مردم چرام تبدیل کردن این بخش به شهرستانی است امضای تمام خانواده های شهدا و شوراهای چرام و سرفاریاب را گرفتم و به جد افتادم دنبال شهرستانی این بخش و الحمدلله پیگیری های بنده و همکاری صمیمانه استاندار وقت آقای نوذری نتیجه داد و مردم شریف چرام به مطالبه بحق خود رسیدند و در سال ۱۳۸۹ به شهرستان چرام تبدیل شد.که ادارات زیادی در این شهرستان مستقل شدن تا دیگر نیازی نباشد به شهرستان همجوار مراجعه کنند.

سید علی محمد بزرگواری با اشاره به مشکلات محورهای ارتباطی مردم چرام و سرفاریاب و کهگیلویه به مرکز استان که می بایست از دو شهرستان گچساران و باشت و استان فارس عبور کنند تا به مرکز استان برسند با تلاش و پیگیری های زیاد جاده باغچه سادات متعلق به این شهرستان از «جاده مالرویی» به تعبیر بعضی ها به یک جاده ملی استانی تبدیل شد و شهرستان های چرام و کهگیلویه را از بن بست خارج کرد .

از فواید این جاده این بود که علاوه بر نزدیک کردن مسیر ؛بحث گردشگری و رونق منطقه و اشتغالزایی در کنار جاده و باغات را به همراه داشت .

نماینده اسبق مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه روستاهای چرام گفت :

۴ روستاهای بزرگ چرام مانند القچین علیا و فشیان و شیخ حسین و بردیان بهسازی شدند و از آب و برق پایدار و گازرسانی برخوردار شدند.

نماینده دوره هشتم و نهم مردم در مجلس شورای اسلامی گفت در خصوص حقابه بحق مردم در بحث آب گفت حقابه آب شرب و صنعت شهرستان چرام به همراه دهدشت و لنده و سوق از سد کوثر گرفته شد و با حل شدن ماده ۲۱۵ ردیف دار شد.

با شهرستانی شدن چرام استقرار فرمانداری و دادگستری و دانشکده و سایر ادارات و نهادهای شهرستانی مستقر شدند

بزرگواری با اشاره به سرفاریاب گفت با شهرستانی شدن چرام و تبدیل کردن مرکز بخش سرفاریاب به شهر و رساندن آب و برق پایدار و گاز رسانی تا پشته زیلایی و آسفالت کردن اکثر جاده های روستایی شهرستان از دیگر خدمات به مردم به تبع شهرستانی شدن یود‌

وی به رشد بودجه ای شهرستان چرام اشاره کرد و گفت : رساندن بودجه شهرستان از مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان به حدود ۱۸ میلیارد تومان که نقش مهمی در توسعه شهرستان داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مهم ترین پروژه بخش کشاورزی چرام اشاره کرد و گفت :به بهره‌برداری رساندن پروژه آب کشاورزی منطقه شمس آباد برای کشاورزان عزیز منطقه که با ایجاد باغات و توسعه آن نقش مهمی در اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم منطقه داشته است که محصولات آن در منطقه و خارج از استان بفروش می رسد.

بزرگواری به راه های بین شهری چرام و دهدشت اشاره کرد و گفت :ایجاد پروژه چهارخطه محور چرام – دهدشت عملیات اجرایی آن شروع شد

وی با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاهای بخش سرفاریاب و بویژه پشته زیلایی گفت :آبرسانی از دم تنگ پیرزال به پشته زیلایی که یکی از پروژه های بسیار لازم و حیاتی بود که پیش از این مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند که باعث مهاجرت می شد اما با آبرسانی به این منطقه بخش زیادی از مشکلات مردم کاسته شد..

وی به حوزه آب و ایجاد سد اشاره کرد و گفت بعد از این که ایجاد سد دم لوداب جواب نداد با آوردن کارشناسان امور آب مرکز از تهران برای مطالعه سد آبریز و در دستور قرار گرفتن احداث این سد برای آبیاری دشت های تشنه چرام و دهدشت اقداماتی انجام گرفت .

سید علی محمد بزرگواری به حمایت از نخبگان و تحصیلکردگان شهرستان چرام و ارتقا آنها در مناصب مدیریتی اشاره کرد و گفت فارغ از نگاه قومیتی و‌جناحی به همه نخبگان حوزه انتخابیه و بویژه شهرستان چرام تلاش کردم که حق آنها گرفته شود .

در این گزارش سعی شد که خدمات مهم ۸ساله نمایندگی سید علی محمد بزرگواری در دوره غیبت موحد در مجلس بررسی شود

در گزارش دیگر سعی می شود. خدمات ۴ساله سردار عدل هاشمی پور در حوزه انتخابیه شهرستان چرام بررسی شود.

 

منبع: صبح خرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.