کد خبر : 14960
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 16:47
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
ارزش و شرافت مکانها و زمان ها به اعتبار اعمالی است که در آنها اتفاق می افتد مثل مسجد که اهل آن به فرمایش امام حسن (ع) زائر خداوند محسوب می شوند و حقی نزد زیارت شونده که خداوند است، دارند؛ آغاز ماه رجب را تبریک گفت و افزود عظمت و فضیلت ماه رجب به واسطه اعمالی است که در آن واقع شده است و در دیگر ماه ها وجود ندارد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و گایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا خطبه ها با قرائت آیه ۶۱ سوره زمر که خداوند می فرماید «کسانی که تقوا پیشه کنند رهائی می بخشد و رستگار می کند و هیچ بدی به آنها نمی رسد، و هیچ گاه اندوهگین نخواهند شد» خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه سلسله مباحث مربوط به تربیت در خانواده از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع)، غفلت از فرصت تربیت فرزند در دوران خرد سالی را موجب صدمه ای غیرقابل جبران دانست و با بیان اینکه الگو گرفتن واقعی از زندگی اهل بیت و معصومین (ع) به ویژه در مقوله تربیت فرزندان، خانواده ها و والدین را در این زمینه که فرزندان موفقی تربیت کنند، حتما یاری خواهد کرد، افزود: باز تأکید می شود که ریشه انحطاط یا انحراف و پیشرفت و سعادت هر جامعه از آثار و نتایج نوع تربیت فرزندان در خانواده ها می باشد و مناسب ترین و مؤثر ترین روش تربیت در بهره گیری از تعالیم دین اسلام و استفاده از نمونه های عملی آن در زندگی امامان و معصومین (ع) خلاصه می شود.
وی با بیان اینکه ارزش و شرافت مکانها و زمان ها به اعتبار اعمالی است که در آنها اتفاق می افتد مثل مسجد که اهل آن به فرمایش امام حسن (ع) زائر خداوند محسوب می شوند و حقی نزد زیارت شونده که خداوند است، دارند؛ آغاز ماه رجب را تبریک گفت و افزود عظمت و فضیلت ماه رجب به واسطه اعمالی است که در آن واقع شده است و در دیگر ماه ها وجود ندارد.
خطیب جمعه سرفاریاب همچنین زمینه به دست آوردن نشاط، امید و موفقیت در زندگی را حرکت در مسیر خداوند که منشأ قدرت و آرامش واقعی است، عنوان کرد و اضافه کرد اگر کسی از مال و ثروت، تحصیلات، مقام و… خود لذت نمی برد و نگران است ناشی از عدم اتصال و ارتباط قلبی با آفریدگار هستی است که طبق روایات ماه رجب فرصتی خاص برای برقراری این ارتباط بوسیله دعا، استغفار و راز و نیاز با خداوند است.
حجت الاسلام زارعی پور با بیان حدیثی از امام باقر (ع) که می فرماید «هیچ سلامتی همانند سلامت دل و قلب نیست»، ولادت این امام معصوم در آغاز ماه رجب را تبریک گفت و افزود کار قلب تحول و انقلاب و ماه رجب فرصت پرداختن به اعمالی است که سلامت قلب را موجب می شوند.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام هادی در سوم ماه رجب، گفت: زیارت جامعه کبیره میراث گرانبهای این امام بزرگوار و کامل ترین و کوتاه ترین راه امام شناسی و شناسنامه امامان معصوم (ع) با تعابیر و مضامین عالی است که توصیه می شود از فرصت ماه رجب برای قرائت این دعا و زیارتنامه نهایت استفاده را داشته باشیم.
مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم غزه و در هم شکستن قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی و امریکا توسط گروه حماس و انصارالله یمن و همچنین تلاش های مداوم دشمنان برای ایجاد یأس و نا امیدی از طریق رسانه ها و ابزار مختلف برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش رو از دیگر موارد مطرح شده در پایان خطبه دوم نماز جمعه سرفاریاب بود.
همچنین نمازگزاران شهر و بخش سرفاریاب در حمایت از مردم مظلوم غزه، شعارهای فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم و مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و… سر دادند و خشم، نفرت و انزجار خود را از امریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر حامیان آنها نشان دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.